Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Stel....

Het advies-deel van het forum is bedoeld voor iedereen die aanschaf van een GPS overweegt maar nog niet weet welk toestel het meest geschikt is.
Dit deel is dus NIET voor gebruiksvragen; zie daarvoor de HELPDESK hierboven.

Stel....

Berichtdoor koanlight » 30 jun 2015 22:06

Stel, je hebt flink gespaard en hebt een aantal motorreizen gepland, reservaties gemaakt en uiteraard betaald.
Je wil optimaal genieten van de reizen onder begeleiding van een mooie en betrouwbare Garmin GPS van de laatste lichting
Je bekijkt wat filmpjes op youtube (mr GPS ahum...) en hakt de knoop door: het beste van het beste moet er komen een Zumo 590 LM mét TPMS...

Maar dan heb je pech.... het toestel valt reeds de tweede reisdag uit en is niet meer aan de praat te krijgen...
Dubbele pech want je bent op reis met alle routes mooi voorbereid in GPX formaat, met enkel summiere (papieren) kaarten als back-up...
Driedubbele pech want het Garmin Service center geeft geen teken van (proactief) leven na 3 mailtjes en 2 telefoontjes.
Vierdubbele pech want de GPS online specialist die je het toestel verkocht blijkt niet meer dan een dozenschuiver...
Dus niet actief meedenken, maar wel makkelijk doorverwijzen...van het kastje naar de...

Daarbovenop komt er gauw een tweede en derde motorreis aan die eveneens gepland, gereserveerd en betaald werden...
Waar alle routes eveneens met Garmin Basecamp reeds voorbereid zijn...

Er is dus geen tijd om de standaard Garmin reparatie procedure met een doorlooptijd van + 3 weken, wanneer het toestel teruggestuurd word (na reparatie) zit ik alweer een week op de motor in een (zonnige) bergdorp.

Zo blijft er dus 1 optie over: de aanschaf van een nieuwe Garmin 590 LM.
Deze keer zoek ik echter een GPS specialist/winkel die actief meedenkt en voor het hierboven beschreven geval bvb een leentoestel zou leveren in afwachting van reparatie of vervanging van het defecte toestel, zodat de reis zonder chagrijn kan voortgezet worden...

Ik hoop op dit het forum Garmin gebruikers te vinden die me kunnen adviseren waar de bovenstaande aankoop niet enkel het leveren van het toestel is maar waar Service met een grote letter S wordt geschreven.
koanlight
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 30 jun 2015 13:50

Re: Stel....

Berichtdoor Léon Franssen » 30 jun 2015 22:25

WayPoint www.gps.nl
Ze hebben meerdere vestingen door het hele land.

Groetjes Léon
BMWR1100RT - SPIII - SP2720 - SP2820 - Colorado 300 - Zumo 350LM - OMK 4.10
Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.
Avatar gebruiker
Léon Franssen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 692
Geregistreerd: 20 jan 2005 19:32
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Stel....

Berichtdoor splashy » 30 jun 2015 23:54

Als het ECHT belangrijk is, nooit op 1 unit vertrouwen.
Zorg dus voor een plan B, 2e gps (evt onderweg kopen) met kaarten, geplande routes en waypoints.
Zet routes en waypoints ook op internet, zodat je het, indien nodig kan downloaden.
Een of meerdere papieren kaarten, kan je altijd kopen.

Gebruik je gps een paar weken voor je vakantie intens, al is het maar heen en weer naar werk.
Als alles goed werkt, voor de trip geen veranderingen in/aan de gps meer doen.

De meeste storingen in het begin zijn gebruikersfouten en vaak makkelijk op te lossen.
Maak , behalve routes ook waypoints, dan kan je met een goedkope op vakantie gekochte gps van wp naar wp rijden.

Vertrouw niet op helpdesk Garmin, Email geeft haast nooit een (nuttig) antwoord, telefoon kan je net zo goed een willekeurige voorbijganger vragen.

Mss kost het bij WP iets duurder, maar de aftersales is goed en er is een helpdesk die onmiddellijk helpt, indien mogelijk.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G
Avatar gebruiker
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 5253
Geregistreerd: 28 maart 2008 20:12

Re: Stel....

Berichtdoor bartho » 1 jul 2015 08:22

De meest kostbare tip is toch de aankoop te verrichten bij WP of een magazijn met goede ondersteuning. Als ik hier lees zijn er, bij alle aangekochte toestellen bij WP een directe oplossing aangeboden, bij eventuele problemen. Ook een directe omruil als de oplossing te lang duurde. Dit vind ik toch zeer belangrijk voor zo'n een toestel,en zeker aan die prijs.
bartho
 
Berichten: 733
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Stel....

Berichtdoor Erik » 1 jul 2015 09:34

WayPoint is niet duurder en kost niet meer
dan de gemiddelde aanbieder
en de service is uitzonderlijk goed
Groeten
Erik SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap (DBNL); nüvi 2595LMT; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO
Avatar gebruiker
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2407
Geregistreerd: 1 jun 2006 23:07

Re: Stel....

Berichtdoor Hans Vaessen » 1 jul 2015 10:03

Ik denk dat het in deze vooral zaak is te kijken naar wat de oorzaak van het probleem met je huidige 590 is.

Het klinkt flauw, maar het zou zomaar kunnen dat het een kwestie is van opladen van het toestel; alsook controleren of de voeding op de motor wel in orde is.
Je zou niet de eerste zijn waarbij uiteindelijk blijkt dat het toestel weliswaar defect lijkt, maar in de praktijk toch niet is.

Dat gezegd hebbende:
De Z590 kent weinig hardwarematige problemen; als daar echter toch sprake van is dan betreft het vooral de accu. Het is goed denkbaar dat je probleem opgelost wordt door simpelweg vervangen van de accu. Een leverancier zal dat, evt na overleg met Garmin, uit voorraad kunnen doen. En dat moet dus best binnen enkele dagen kunnen.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Re: Stel....

Berichtdoor bartho » 1 jul 2015 11:50

Dat is wat ik ook bedoel Hans. In dit geval krijg je bij waypoint al direct de vraag is je voeding en ook laadstatus ok? Als je via een internet shop aankoopt dat krijg je als oplossing stuur hem op we zullen kijken.
bartho
 
Berichten: 733
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Stel....

Berichtdoor GPS Expert » 1 jul 2015 12:59

koanlight schreef:Maar dan heb je pech.... het toestel valt reeds de tweede reisdag uit en is niet meer aan de praat te krijgen...


Zeker bij zo'n nieuwe, primaire altijd terug naar je leverancier. Garmin is een backup in deze.

En anders toch een 2de kopen, na de trips de eerste laten repareren en die doorverkopen nadat die is omgeruild voor een nieuwe door je leverancier of Garmin.

Als je maar hebt gemeld (per e-mail/brief) dat er een defect is na 2 dagen.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Avatar gebruiker
GPS Expert
 
Berichten: 3220
Geregistreerd: 24 jan 2013 22:41
Woonplaats: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk

Re: Stel....

Berichtdoor iapyx » 12 sep 2015 11:58

Wellicht een wat late reactie op dit draadje, maar daarom niet onbelangrijk:

Wees altijd ruim op tijd met het voorbereiden van je gps voor vakantie.
Dit heb ik niet van mijzelf, maar enkele jaren geleden gelezen op dit forum.
Software-update, kaartenupdate, aanschaf nieuw toestel: doe dit ruim van tevoren.
Dan heb je nog tijd om het te testen en heb je geen stress dat alles op tijd gereed moet zijn.
En kun je nog vragen stellen als je tegen problemen aanloopt.

Onlangs, vóór de zomervakantie, meende ik ruim op tijd te zijn om nog een kaartupdate te installeren op mijn gps.
Mooi niet dus. In dit geval was de oorzaak het niet meer beschikbaar zijn van een een kaartupdate voor een wat ouder toestel, ondanks lifetime-update (CN Europe NT). Als je dan doorzet, blijkt er wel een update beschikbaar te zijn, maar daar zal ik het nu niet over hebben.

Overweeg je een nieuw toestel aan te schaffen voor je vakantie: doe dit dan ruim voor je het nodig hebt. Ik zou zeggen: enkele maanden. Dan heb je de tijd om het toestel te leren kennen, uit te proberen, vragen te stellen op dit forum en evt. om te ruilen als het een hardwareprobleem heeft. En ja, WP heeft een uitstekende service.

(en zorg idd voor een back-up-toestel).

Jaap
Laatst bijgewerkt door iapyx op 12 sep 2015 21:09, in totaal 2 keer bewerkt.
Wonderen zijn volgens Spinoza niet het bewijs van goddelijke macht, maar van menselijke onwetendheid.

- etrex [die gele in 1999 aangeschaft in Boston, en nog steeds in bezit]
- vista [verkocht]
- gpsmap60CS [verkocht]
- gpsmap60CSx
- Oregon 650t (sinds 14 mei 2016)
Avatar gebruiker
iapyx
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 9 maart 2008 16:08
Woonplaats: Den Haag

Re: Stel....

Berichtdoor QuattroFrits » 12 sep 2015 20:38

iapyx schreef: En ja, WP heeft een uitstekende service.


En daarom koop ik mijn gps/navigatiespullen bij Waypoint, kost wat, heb je ook wat.
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Stel....

Berichtdoor Rush FZ1N » 21 sep 2015 18:00

QuattroFrits schreef:En daarom koop ik mijn gps/navigatiespullen bij Waypoint, kost wat, heb je ook wat.


Dat valt best mee. Ze zijn niet duurder maar hebben absoluut bovengemiddelde service!
Zumo 396LMT-S op FJR (motor), Edge 1030 op Levo FSR (atb) en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1128
Geregistreerd: 2 jan 2009 11:08
Woonplaats: Veldhoven


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast