Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Garmin Express 5.3 hangt

Aankondigingen van nieuwe toestellen en nieuwe software.

Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor CrisisWhatCrisis » 8 apr 2017 16:50

Nu Garmin Mapupdater ineens niet meer werkt was ik gedwongen om Express weer te installeren.
Jawel, staat nu al een uur "Building maps" te zeggen met nog 1 uur en 5 minuten te gaan. Een hanger dus.
En mijn PC is totaal unresponsive. Express vreet gewoon alle CPU op.
Was niks, is niks, wordt nooit iets. Wat een prutsers.

Lifetime update, my ass. De Zumo 660 is zeker ook te oud en ik moet maar weer een nieuwe kopen?
Never.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.
Avatar gebruiker
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 10 maart 2004 12:55
Woonplaats: Rotterdam

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor H.smit » 8 apr 2017 19:48

Zoek het probleem bij je zelf heb nog nooit een probleem gehad met GE
H.smit
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 25 sep 2010 08:52

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor QuattroFrits » 9 apr 2017 07:52

Helemaal mee eens.
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1744
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor Tallguy » 9 apr 2017 08:25

Niet zo'n crisis van maken CWC, gewoon geduld hebben en 's-nachts aanzetten, of gewoon je PC eens grondig opknappen v.w.b. geheugen, opslagruimte en alles wat met performance te maken heeft.

Je gaat weer erg kort door de bocht, hele volksstammen hebben geen enkel probleem met Express en updates dus zal het inderdaad bij jou apparatuur liggen.

"Moest" laatst de Dëzl van vrouwlief van nieuwe kaarten voorzien, ten eerste moest daar voor het eerst een SD-kaartje in vanwege ruimtegebrek op het apparaat zelf met de nieuwe kaarten sinds versie 2018.10 en ten tweede duurde het uuuuuuren voor hij klaar was, maar ja, da's de zeer langzame interface van de Dëzl naar de SD kaart. Dus volgende keer gaat'ie ook gewoon s'-nachts aan hier.
Nou had ik geen performance problemen verder want ik zorg dat mijn apparatuur (ook nog eens MAC) gewoon altijd top is v.w.b. vervuiling, geheugen, opslagruimte en ga zo maar verder.

Dussssss, geduld en niet zo schelden op anderen terwijl het probleem zeer waarschijnlijk bij je eigen apparatuur te zoeken is.

Gert-Jan.
- dēzl™ 560LT - Voor de vrouw met haar auto van A naar B.
- Montana® 650 - In de Land Rover, op de fiets en waar nodig.
- Dakota® 20 - Wandelen.
Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 743
Geregistreerd: 18 mei 2004 16:38
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor QuattroFrits » 9 apr 2017 09:01

Dus, maak er geen crisis van. :mrgreen:
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1744
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor CrisisWhatCrisis » 9 apr 2017 17:14

Beste reaguurders,

Vandaag (opnieuw) uren en uren besteed aan het trachten te updaten van de Zumo 660 en het trachten om er twee routes op te zetten.
- Garmin Express hing urenlang - ligt ongetwijfeld aan mij.
- Na reboot zei Garmin Express gedurende ca. anderhalf uur dat de update nog ca. 1 minuut zou duren. - ligt ongetwijfeld aan mij.
- Uiteraard was de kaartsoftware op mijn PC niet geupdate. Daar nogmaals uren mee zoet geweest.
- En nu heb ik dus 2017.20 terwijl ik al routes ontvang die met 2018.10 gemaakt zijn.
- Twee routes overgezet. Natuurlijk kwam alleen de tweede door. Even vergeten dat Garmin er maar 1 tegelijk aankan. In 2017. Ligt ongetwijfeld aan mij.
- Allebei de routes kwamen dubbel in de Zumo. Niemand weet waarom behalve Garmin. Ligt ongetwijfeld aan mij.

Garmin zal het wel weer tijd vinden om een nieuw toestel te kopen.

That may be right maar dan wordt het dus absoluut geen Garmin meer.
Ik herhaal, schitterende hardware, totally shitty software. Ik zou me ervoor schamen, en ik ben zelf IT'er. Wat een prutsers.

En ik zeg het hier nog maar eens om nietsvermoedende mogelijke slachtoffers te behoeden voor deze ellende.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.
Avatar gebruiker
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 10 maart 2004 12:55
Woonplaats: Rotterdam

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor CrisisWhatCrisis » 9 apr 2017 17:16

H.smit schreef:Zoek het probleem bij je zelf heb nog nooit een probleem gehad met GE

Prijs jezelf gelukkig.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.
Avatar gebruiker
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 10 maart 2004 12:55
Woonplaats: Rotterdam

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor CrisisWhatCrisis » 9 apr 2017 17:18

Tallguy schreef:Niet zo'n crisis van maken CWC, gewoon geduld hebben en 's-nachts aanzetten, of gewoon je PC eens grondig opknappen v.w.b. geheugen, opslagruimte en alles wat met performance te maken heeft.

Je gaat weer erg kort door de bocht, hele volksstammen hebben geen enkel probleem met Express en updates dus zal het inderdaad bij jou apparatuur liggen.

"Moest" laatst de Dëzl van vrouwlief van nieuwe kaarten voorzien, ten eerste moest daar voor het eerst een SD-kaartje in vanwege ruimtegebrek op het apparaat zelf met de nieuwe kaarten sinds versie 2018.10 en ten tweede duurde het uuuuuuren voor hij klaar was, maar ja, da's de zeer langzame interface van de Dëzl naar de SD kaart. Dus volgende keer gaat'ie ook gewoon s'-nachts aan hier.
Nou had ik geen performance problemen verder want ik zorg dat mijn apparatuur (ook nog eens MAC) gewoon altijd top is v.w.b. vervuiling, geheugen, opslagruimte en ga zo maar verder.

Dussssss, geduld en niet zo schelden op anderen terwijl het probleem zeer waarschijnlijk bij je eigen apparatuur te zoeken is.

Gert-Jan.


Dag beste Gert-Jan,

Je hebt geen flauw idee wat ik hier heb staan maar je doet wel allerlei aanname's. Dan zit je er dus "zeer waarschijnlijk" volkomen naast. En laat me je verzekeren, dat zit je.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.
Avatar gebruiker
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 10 maart 2004 12:55
Woonplaats: Rotterdam

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor Tallguy » 10 apr 2017 08:11

Hahaha, je reageert totaal tegenovergesteld als wat je forumnaam zou doen vermoeden, maar goed, ik hoop dat het je oplucht.

Mijn broer, een totale computer-analfabeet en navigatie newbie, heeft toevallig ook nog niet zo lang geleden (als in een paar jaar) een Zumo 660 aangeschaft, beetje tegen mijn aanraden in maar goed, wat moet dat moet.

Afijn, dat gezegd hebbende heeft hij tot nog toe alle updates en alles wat daar mee samenhangt zelf kunnen uitvoeren en heeft daarbij, nogmaals tot nog toe, geen enkel probleem ondervonden, dus of alles nou aan jou ligt? Zou inderdaad zo maar kunnen, te weinig geduld, te weinig inzicht, teveel rommel op de zumo, te slecht onderhouden PC, ergens een omgevallen bitje, wat zeer makkelijk kan gebeuren, het zijn tenslotte computertjes, kan allemaal, maar je reactie's spreken boekdelen.

Je moet het niet zozeer zien als een persoonlijke aanval, maar als duizenden en duizenden mensen nou ergens geen probleem mee hebben en jij wel, dan moet je dat probleem ook bij jezelf zoeken, kan best dat je toestel niet goed meer is, kan best dat je software niet goed meer is, kan best dat je werkwijze niet goed (meer) is, maar kan ook dat jij een andere verwachting hebt dan wat je tegenkomt en ja, het kan allemaal best frustrerend zijn op z'n tijd, maar dat maakt dan niet meteen dat Garmin een slecht merk is dat slechte dingen verkoopt en dat er allemaal prutsers bij Garmin werken.

Toegegeven Garmin wil het ook naar mijn idee soms iedereen teveel naar de zin maken en zouden zich meer met de basics bezig moeten houden, d.w.z. meer alleen de navigatie met alles wat daarmee samenhangt en niet dat aanvullende muziek, telefoon en ander geneuzel, maar goed dat is weer een heel ander verhaal, ik heb zelf ook een toestel wat enige tijd problemen heeft gehad, maar met wat updates van de kant van Garmin en geduld en inzicht in hoe ik dat zelf verder kon verbeteren van mijn kant, is het nu een zeer fijn toestel dat precies doet wat ik er van verwacht en precies waar het ooit voor in de markt gezet is.

Nou even tot tien tellen, of honderd als dat nodig is, even alle software overal verwijderen en opnieuw installeren, toestel even lekker opschonen en opnieuw installeren en weer met verse moed en een emmer geduld aan de gang, dan komt het, ook bij jou, vast wel weer goed.

Gert-Jan.
- dēzl™ 560LT - Voor de vrouw met haar auto van A naar B.
- Montana® 650 - In de Land Rover, op de fiets en waar nodig.
- Dakota® 20 - Wandelen.
Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 743
Geregistreerd: 18 mei 2004 16:38
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor Frank » 10 apr 2017 08:39

Ik denk dat het voor CrisisWhatCrisis tijd wordt om de daad bij het woord te voegen en de Zumo660 'in te ruilen' voor een TomTom Rider van de 400 serie, ik hoor en lees daar goede verhalen over.
Volgens mij is er voor de Zumo 660 nog wel een redelijke prijs te vangen (bij onthouding van klaagzangen over Garmin tijdens de verkoop... :wink: ).

Ik moet eerlijk zeggen: ben altijd een Garmin fan geweest, op z'n tijd wel eens wat probleempjes met software updates (met name Garmin Express, de ontwikkelaars hiervan zouden zich eigenlijk moeten schamen!).
Maar als ik nu een nieuwe GPS voor de motor zou moeten kopen..... zou TomTom toch wel heel hoog op het lijstje staan....
Groeten,
Frank

BMW F800GT + Zumo 590 + GPSmap 62s
Avatar gebruiker
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1885
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:36
Woonplaats: Geldrop

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor pheufk » 10 apr 2017 14:51

Heb hier een oudere als de 660 namelijk de 550 ,totaal geen probleem met de laatste update Garmin Express en kaart Update 2017.20
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2018.10 ScalaRider Multiset Q2 XL
Zumo 550 firmware 5.00 - NT 2019.10
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2019.20 NTU
Afbeelding
Avatar gebruiker
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1970
Geregistreerd: 19 sep 2006 20:07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor CrisisWhatCrisis » 13 apr 2017 16:58

Okee, ik heb er de buik vol van. Weer een totaal nietszeggend antwoord van Garmin customer service.
Ik heb me opgegeven voor een TomTom Rider 450.

Iemand belangstelling voor mijn Zumo 660? T.e.a.b. ophalen in 010.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.
Avatar gebruiker
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 10 maart 2004 12:55
Woonplaats: Rotterdam

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor pheufk » 13 apr 2017 22:57

Je heb een pbtje :wink:
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2018.10 ScalaRider Multiset Q2 XL
Zumo 550 firmware 5.00 - NT 2019.10
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2019.20 NTU
Afbeelding
Avatar gebruiker
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1970
Geregistreerd: 19 sep 2006 20:07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Berichtdoor CrisisWhatCrisis » 14 apr 2017 08:37

OK tnx, nog wel even op de levering van die TomTom wachten. Als er geen beter bod komt istie voor jou.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.
Avatar gebruiker
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 364
Geregistreerd: 10 maart 2004 12:55
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Nieuwe toestellen en software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten