antje schreef:Ik blijf het toch jammer vinden dat het niet mogelijk is. In ons oude apparaat map 60 kon het volgens mij wel maar in de nieuwe GPS map 64 zit die mogelijkheid er niet meer op. Hebben wij een route in een kleur ingeladen en dan is hij de kleur van de aangegeven route van Basecamp (b.v. Zwart) maar klikken we op navigeer (Ga) dan wordt de route alsnog Roze(magenta). Is dat echt niet aan te passen?
Volgens mij kon het ook in de GPSMAP 60 niet. Deze is - qua firmware - exact gelijk aan de Etrex Vista, met één verschil: op de Etrex Vista kon je de routekleur wél aanpassen. 100% zeker. Daarmee is de Etrex Vista - voor zover ik weet - het enige toestel waarop het ooit kon.
Jammer, maar helaas! We gebruikten deze optie niet heel vaak, maar incidenteel was het nuttig. Bijvoorbeeld op de heide en fietsend "onder" een enorm verkeersplein met allemaal (bijna) "roze" wegen.
Vooruitgang noemen ze dat (bij Waypoint).
"
Processie van Echternach" is naar mijn mening een betere aanduiding. Bij iedere nieuwe Garmin krijg ik enkele of tientallen pluspunten (winst), maar ook altijd minimaal een aantal verliespunten.
Op de GPSMAP 64 is het niet meer mogelijk om tolwegen te vermijden. Dat wordt op OFM gebruikt om een voorkeur voor fietsroutes aan te geven bij het routeren. Maar ja, de winst is dat we nu wel "veerpontjes" kunnen vermijden, als we dat willen. En dan konden de Etrex Vista en de Etrex 30 weer niet.
Ik zou je willen aanraden om een vriendelijk mailtje naar Garmin te sturen: "Routekleur instelbaar, alstublieft. Het kan in BaseCamp en daarmee verwacht ik dat het óók op de GPS mogelijk is. Juist op de GPS!"
Niet dat het zin zal hebben... Ik ben er na meerdere verzoeken mee opgehouden.
(Heel erg ter zijde: je kunt ook - zelf - de typfile van je OSM-kaarten aanpassen. Hiermee kun je de kleuren van de kaart aanpassen en daarmee "roze" vermijden. Autowegen (waar ik niet mag fietsen) zijn op mijn kaart "grijs" en daarmee is dat verkeersplein bij Karlsruhe geen hindernis meer voor een roze routekleur.)
Niet meer actief op dit forum...