Ik gebruik Basecamp al gedurende lange tijd met veel plezier ten behoeve van het samenstellen van routes voor camper en wandeltochten. De laatste tijd valt me op dat mijn al wat oudere windows-laptop wat moeite begint te krijgen met het afsluiten van Basecamp in gevallen waarin wijzigingen hierin zijn aangebracht. Daarnaast merk ik dat deze ook moeite heeft om binnen Basecamp de wegenbestanden op het scherm op te bouwen.Een andere veel snellere windows-computer heeft er geen enkel probleem mee.
Ik sta nu op het punt een nieuwe laptop voor onderweg aan te schaffen en vroeg me af welke invloed de combinatie van een processor en/of een grafische kaart invloed heeft om de wegenbestanden op te bouwen en Basecamp af te sluiten.
Ik probeer nu een keuze te maken tussen een tweetal laptops met onderstaande specificaties:
1. Processor Intel I5-8250U, geen grafische kaart, grafische chip Intel Graphics 620
2. Processor Intel I5-6200U, grafische kaart NviDia Geforce 940MX
Kan iemand een zinnig woord geven over welke van deze 2 laptops naar verwachting het meest zal bijdragen aan een snellere verwerking van Basecamp?
Veel overige specificaties van beide laptops zijn hetzelfde. Zo zit er bijvoorbeeld in beide laptops 250GB SSD-schijf