Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

De opvolger van Mapsource

Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor Konrad » 26 jun 2019 20:26

Nadat ik met Garmin Express de kaart op mijn Zumo heb geinstalleerd, en vervolgens op de PC, wordt de kaart niet zichtbaar in Basecamp. Ik had dit met 2019.30 en nu weer met 2020.10 Als ik de Zumo aansluit leest hij de kaart uit het geheugen van de Zumo, maar voor 2019.30 kon ik de kaart op de PC ook gebruiken zonder dat de Zumo was aangesloten. Bovendien is de kaart vanaf de Zumo lezen rete traag.

Garmin Express is net (weer) geupdate naar versie 6.15.0.0, Basecamp heeft versie 4.7.0. De kaarten staan op station D:, in D:\Garmin en dan een folder met de naam van de kaart en de versie. Dat is makkelijk aan te geven tijdens de installatie, en ik zie daar ook de folders van 2019.30 en 2020.10 staan. Maar het werkt niet!

Weet iemand hoe ik de laatste kaart zichtbaar/bruikbaar krijg in Basecamp?
Konrad
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 9 mei 2008 15:43

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor HaWee » 26 jun 2019 20:53

installeer en run GMTK eens, daar kun je veel mee controleren/repareren wat betrefd kaarten op de pc http://www.javawa.nl/gmtk.html
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21397
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor Konrad » 26 jun 2019 20:59

JaVaWa ziet de kaart ook niet. Lijkt wel of Garmin Express de kaart niet geregistreerd heeft in Basecamp.
(en hij staat er echt! 604 bestanden goed voor 5,29 GB)
Konrad
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 9 mei 2008 15:43

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor HaWee » 26 jun 2019 21:07

probeer eens in GMTK , Extra- gmap installeren
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21397
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor Konrad » 26 jun 2019 21:13

Hm, nu is m'n Zumo in een rebootloop gekomen. Accu los en vast helpt ook niet. Dat moet ik eerst fixen (even langs bij Waypoint vrees ik)
Konrad
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 9 mei 2008 15:43

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor Alfred590 » 26 jun 2019 21:47

Zelf had ik dit probleem ook (niet in Basecamp, niet in Mapsource, niet in Javawa GMTK en toch aanwezig op schijf), wat bleek na deinstallatie en weer installeren dat installatie op de D schijf met Garmin Express het probleem was.
Dus toen eerst "normaal" op de C schijf geïnstalleerd, gekeken of de nieuwe kaart werd herkend. Dit werd het nu wel. Hierna met Javawa GTMK verplaatst naar de D schijf en het werkt weer naar behoren.
Alfred590
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 20 jun 2014 19:30

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor Konrad » 3 jul 2019 20:20

Onze vrienden van Waypoint in Hilversum hebben m'n Zumo weer gereanimeerd (was nog best even werk). Dus nu weer aan de slag met de kaartupdate en Basecamp. Maar als ik nu de kaart (opnieuw) op de computer wil installeren kan ik de doel-map niet meer instellen. Gebruiksvriendelijk als altijd heeft Garmin mijn laatste invoer onthouden, alleen kan ik deze niet meer wijzigen. Voor nu doodlopende weg.... Ook mijn vraag via de mail aan Garmin support is weliswaar bevestigd, maar nog niet beantwoord.

Ik zal moeten wachten tot de volgende kaartupdate om de suggestie van Alfred te proberen. Eigenlijk denk ik dat die maar zo zou kunnen werken. Dus nog even geduld vrees ik...

Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Konrad
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 9 mei 2008 15:43

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor Rush FZ1N » 3 jul 2019 20:31

https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/367

Met deze link kun je ook de kaart op de pc krijgen.
Zumo 396LMT-S op FJR (motor), Oregon 700 op Levo FSR (atb) en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1314
Geregistreerd: 2 jan 2009 11:08
Woonplaats: Veldhoven

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor Mgent » 6 jul 2019 21:27

En anders Express volledig verwijderen en terug installeren, is hij alle voorkeuren kwijt en kan je opnieuw beginnen.
Laatst bijgewerkt door Mgent op 8 jul 2019 18:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.4, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1833
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor duccer » 7 jul 2019 09:07

Nagenoeg hetzelfde probleem had ik ook: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=10 ... 20#p438020
Ducati Multistrada Enduro 1200 met Zumo 660 en echtgenote volgt op een Monster 796
duccer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 4 apr 2006 20:54
Woonplaats: Elsloo

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor Konrad » 23 jul 2019 20:33

Kreeg de volgende reactie van Garmin op mijn vraag waarom de kaarten niet goed geinstalleerd werden de volgende reactie:

Beste klant,

Er is momenteel een probleem met de laatste mapupdate 2020.10, deze is niet op de PC te downloaden. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Tot die tijd kunt u wel gewoon via Garmin Express de update op uw toestel zetten.

Met vriendelijke groet,
Bart Wessels


Geen woord over het gebruik van de D: drive.
Voor wat het waard is!
(heb de andere suggesties nog niet uitgeprobeerd, als dat onverhoopt lukt zal ik dat melden)
Konrad
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 9 mei 2008 15:43

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor JaVaWa » 23 jul 2019 20:51

De helpdesk loopt achter, het probleem met het niet kunnen downloaden is een week geleden al opgelost...

De kaarten niet op D: (of een andere, niet-standaard locatie) zetten, want dat werkt niet. De kaarten na het installeren met GMTK verplaatsen, dat werkt wel.
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 14413
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor Konrad » 23 jul 2019 21:34

Thanks!
Konrad
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 9 mei 2008 15:43

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor Konrad » 29 jul 2019 19:24

Voor wie het leuk vind om te weten mijn laatste bevindingen (ik had eindelijk een beetje tijd).

Na een update van Garmin Express maar weer geprobeerd de 2020.10 te installeren op mijn D: drive. De kaart werd door Garmin Express geïnstalleerd in de door mij opgegeven map (in D:\Garmin\City Navigator Europe NTU 2020.10.gmap) maar werd niet weergegeven in Basecamp.
Bij analyse met JaVaWa kreeg ik de melding ‘snelkoppeling ontbreekt’; daar kon ik op dat moment niets mee, want er stond niet welke snelkoppeling, waar die moest staan en waarnaar die moest verwijzen.
Toen heb ik de kaart met JaVaWa toegevoegd vanaf de map op D: naar de default plaats (op C:) met de functie gmapi/gmap kaart installeren, en werkte de kaart correct in Basecamp. Maar dat was nog niet de oplossing, want mijn C: drive is nagenoeg vol, daarom ik wil de kaart op D: hebben.
Vervolgens heb ik de correct werkende kaart met JaVaWa van C: (terug) verplaatst naar D: en werkte de kaart nu opeens wel op de door mij gewenste plaats.

Probleem in essentie opgelost. Maar mijn nieuwsgierigheid was nog niet bevredigd. Zo trof ik in C:\ProgramData\Garmin\Maps meerdere snelkoppelingen aan, eentje voor iedere geïnstalleerde kaart (inclusief 2020.10).
Samen met mijn eerdere constatering (snelkoppeling ontbreekt) is mijn conclusie dat Garmin Express de kaart correct installeert op D:, maar nalaat op de juiste plaats de snelkoppeling naar de locatie van de kaart toe te voegen.

Dat heb ik ook aan Garmin support gemeld, benieuwd of ze er wat mee doen. Hoe dan ook, als 2020.20 onverhoopt niet werkt na 'gewone' installatie door Garmin Express ga ik eens kijken of ik zelf die snelkoppelingen kan toevoegen.

Alle meedenkers bedankt, voorlopig ben ik even klaar :)
Konrad
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 9 mei 2008 15:43

Re: Kaartupdate niet zichtbaar in Basecamp

Berichtdoor JaVaWa » 29 jul 2019 20:22

Konrad schreef:Toen heb ik de kaart met JaVaWa toegevoegd vanaf de map op D: naar de default plaats (op C:) met de functie gmapi/gmap kaart installeren, en werkte de kaart correct in Basecamp. Maar dat was nog niet de oplossing, want mijn C: drive is nagenoeg vol, daarom ik wil de kaart op D: hebben.
Vervolgens heb ik de correct werkende kaart met JaVaWa van C: (terug) verplaatst naar D: en werkte de kaart nu opeens wel op de door mij gewenste plaats.

Die dubbele stap was niet nodig, je had bij het installeren meteen de gewenste map op de D: schijf kunnen opgeven. Installeren gaat in dat geval ook heel snel, aangezien er dan niets gekopieerd hoeft te worden.
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 14413
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Volgende

Keer terug naar Garmin Basecamp voor Windows

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten