Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

herstel database na computercrash

De opvolger van Mapsource

herstel database na computercrash

Berichtdoor gkloeg » 4 aug 2019 08:49

Na de crash van mijn harddisk, heb ik een SSD laten installeren. Ik heb altijd trouw Windowsbackups gemaakt en de Basecampbestanden op mijn oude harddisk zijn nog gewoon toegankelijk. Er is dus niets verloren, zou je zeggen.
Ik heb Basecamp opnieuw geinstalleerd en geprobeerd die oude bestanden te importeren. Dat gaat niet. Ik heb aan Garmin support gevraagd hoe ik mijn oude bestanden weer up and running krijg. Antwoord: dat kan niet, u moet van voren af aan beginnen. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Mijn vraag is dus: hoe koppel ik mijn oude bestanden van mijn harddisk aan mijn kersverse Basecampinstallatie.
gkloeg
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 4 aug 2019 08:40

Re: herstel database na computercrash

Berichtdoor JaVaWa » 4 aug 2019 10:08

Niet echt een behulpzaam antwoord...

Importeren kan inderdaad niet, maar als je de bestanden terugzet op de juiste plek (als BaseCamp afgesloten is) zou het daarna gewoon moeten werken.

(Ik neem aan dat je de “juiste plek” wel kunt afleiden uit de positie in je backup)
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 14406
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: herstel database na computercrash

Berichtdoor gkloeg » 6 aug 2019 08:08

Dank voor de tip. Ik heb het volgende gedaan:
-in de nieuw geinstalleerde Basecamp heb ik een paar waypoints en tracks geimporteerd vanaf mijn GPSmap
-vervolgens heb ik in verkenner gecontroleerd welke bestanden vandaag gewijzigd zijn in Appdata/local/Garmin en in appdata/roaming/Garmin
-ik heb vervolgens vervangen: appdata/local/garmin/basecamp/tilecache en appdata/roaming/garmin/basecamp/database
Nu lijkt alles hersteld maar dat weet je pas definitief na een tijd als je weer tegen een probleem aanloopt.

Overigens kreeg ik een mail van Garmin met de vraag hoe de productsupport mij was bevallen. Ik wacht nog op een antwoord.
gkloeg
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 4 aug 2019 08:40

Re: herstel database na computercrash

Berichtdoor Tallguy » 6 aug 2019 08:27

gkloeg schreef:Overigens kreeg ik een mail van Garmin met de vraag hoe de productsupport mij was bevallen. Ik wacht nog op een antwoord.


Dat strookt niet met wat je eerder schreef:

gkloeg schreef:Garmin support gevraagd hoe ik mijn oude bestanden weer up and running krijg. Antwoord: dat kan niet, u moet van voren af aan beginnen.


GJ
Laatst bijgewerkt door Tallguy op 6 aug 2019 16:26, in totaal 2 keer bewerkt.
- dēzl™ 560LT - Voor de vrouw met haar auto van A naar B.
- Montana® 650 - In de Land Rover, op de fiets en waar nodig.
- Dakota® 20 - Wandelen.
Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 781
Geregistreerd: 18 mei 2004 16:38
Woonplaats: Waddinxveen

Re: herstel database na computercrash

Berichtdoor Mgent » 6 aug 2019 15:25

Hij zei inderdaad niets, hij schreef het ;-)
Maar het is inderdaad de gewoonte als je support contacteert dat je nadien een mail krijgt met een korte enquete, waarin je bevindingen worden gevraagd.
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.4, CN Europe NTU 2020.10, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1827
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke


Keer terug naar Garmin Basecamp voor Windows

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast