Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Voor vragen over gebruik van en updates uitvoeren op City Navigator kaarten

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor HaWee » 3 mei 2016 21:37

je had die nieuwe kleinere plaatjes gewoon in het oorspronkelijke bericht kunnen zetten ipv de te grote plaatjes, je kunt je eigen berichten wijzigen.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20053
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor frank.dg » 3 mei 2016 21:48

Hi HaWee

Ik ontdekte nog een fout tussen de route die ik in BC maakte en de reislog
De track loopt nog een heel eind verder over de snelweg....
Ook weer vreemd aangezien het automatisch herberekenen op Zumo uit staat dus ga ik er vanuit dat de gps de route volgt en geen ommetje maakt van een 10-tal km om dan de afrit te nemen...
Misschien had het toch te maken dat de kaarten niet op de juiste plaats stonden in de gps
Alhoewel de laatste route naar huis wél 1 op 1 is verlopen tss route en reislog..
Ik ga alvast eens verder testen en zien dat route en reislog nu hetzelfde blijven...

Schermafbeelding 2016-05-03 om 22.45.15.png
Schermafbeelding 2016-05-03 om 22.45.15.png (78.99 KiB) 2977 keer bekeken
frank.dg
 
Berichten: 696
Geregistreerd: 28 jan 2010 22:04

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor kawa(d)etje » 10 jul 2016 15:16

Ik heb een probleem na het updaten van mijn zumo 550 ik heb de laatste versie erop gezet CN 2017.10 en als ik uit me woonplaats Geldermalsen richting A15 ga en vervolgens de A2 op gaat tot aan Utrecht gaat mijn zumo op zwart nu was ik in Utrecht heb gekozen mijn thuis locatie geen probleem maar rij ik dan weer naar de A15 weer hetzelfde verhaal wat zou dit kunnen zijn
kawa(d)etje
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 1 sep 2007 14:00
Woonplaats: Geldermalsen

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor e.vdwerf » 10 jul 2016 17:01

Dan is het zaak deze fout door te geven. ... en wachten op de volgende update. Het is hoogstwaarschijnlijk een kaartfout.
Dit komt helaas vaker voor. Versie CNE 2012,x ging altijd , maar dan ook altijd, op zwart op de A16 bij Dordrecht tussen de afslag centrum en de afslag N3.
Wanneer je toch de weg weet is het niet zo erg. Gebeurt het ergens rond Parijs dan wordt het echt vervelend.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap
Avatar gebruiker
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13 sep 2008 11:17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor kawa(d)etje » 10 jul 2016 17:20

Okay ik zal het melden bij Garmin.
Dank voor je reactie
kawa(d)etje
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 1 sep 2007 14:00
Woonplaats: Geldermalsen

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor pheufk » 10 jul 2016 17:27

Doet hij dat bij een zelf gemaakte route of bij adres/postcode ingeven.
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2018.10 ScalaRider Multiset Q2 XL
Zumo 550 firmware 5.00 - NT 2018.20
Afbeelding
Avatar gebruiker
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1941
Geregistreerd: 19 sep 2006 20:07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor kawa(d)etje » 10 jul 2016 21:07

bij ingeven adres maar als ik kies naar huis dan gaat het wel goed
kawa(d)etje
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 1 sep 2007 14:00
Woonplaats: Geldermalsen

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor kawa(d)etje » 11 jul 2016 09:04

NOU DAT IS DAN LEKKER!!!!!!!

Vandaag contact gehad met Garmin volgens de medewerker is er bij de laatste update wat fout gegaan en aangezien mijn zumo 550 te oud is (9 jaar) kan hij niet meer ter reparatie aangeboden worden en is deze fout ook niet meer te herstellen. Met andere worden koop maar een nieuwe.
kawa(d)etje
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 1 sep 2007 14:00
Woonplaats: Geldermalsen

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor hka » 11 jul 2016 09:10

Dit is toch geen hardware probleem maar software gerelateerd.
De kaart is niet goed. Dus wachten op een update daarvan.
Dat de 550 niet meer ter reparatie aangeboden kan worden (bij Garmin zelf) kan ik me iets bij voorstellen maar zolang er onderdelen beschikbaar zijn bij o.a. Waypoint lijkt me dat repareren geen probleem moet zijn.
Maar ja één keer houdt het op. Verdienmodel of zoiets heet dat tegenwoordig...
hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 3 jun 2008 18:39

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor Frank » 11 jul 2016 09:40

Het is óf een kaartfout, dan heeft het niets met het toestel (of ouderdom daarvan) te maken en is het wachten op een nieuwe kaart update (of teruggaan naar de vorige kaartversie).
Óf het is een software probleem van de Zumo zelf. Dat lijkt mij op 1e gezicht ook repareerbaar: teruggaan naar de vorige firmware versie of de huidige firmware er opnieuw op laten zetten. Dit moet Waypoint kunnen doen.

Trouwens: al een hardware reset geprobeerd? Wil ook wel eens helpen bij 'vreemde' problemen zoals deze.
Groeten,
Frank

BMW F800GT + Zumo 590 + GPSmap 62s
Avatar gebruiker
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1775
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:36
Woonplaats: Geldrop

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor pheufk » 11 jul 2016 10:15

kawa(d)etje schreef:bij ingeven adres maar als ik kies naar huis dan gaat het wel goed

Maak is een route in basecamp of mapsource :wink: .
Heb hier ook 2017.10 en geen gekke dingen gezien of gehad zowel op de zumo 550 en 2820
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2018.10 ScalaRider Multiset Q2 XL
Zumo 550 firmware 5.00 - NT 2018.20
Afbeelding
Avatar gebruiker
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1941
Geregistreerd: 19 sep 2006 20:07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor kawa(d)etje » 11 jul 2016 16:22

Ik heb die route in basecamp gemaakt op me pc daar gaat het goed.
ik zal deze in me garmin zetten en dan kijken wat er dan gaat gebeuren maar daar kom ik later in de week op terug.
kawa(d)etje
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 1 sep 2007 14:00
Woonplaats: Geldermalsen

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor kawa(d)etje » 13 jul 2016 13:10

Ik heb vandaag eventjes een testje gedaan rij ik hetzelfde stuk naar de A15 en vervolgens de A2 op maar dan zonder route dan gaat de zumo niet op zwart dus het heeft puur te maken met het volgen van een ingegeven route. Ik heb de kaart nogmaals geladen maar nog steeds hetzelfde probleem.
kawa(d)etje
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 1 sep 2007 14:00
Woonplaats: Geldermalsen

Re: Is er iets mis met de CN 2017.10 ?

Berichtdoor kawa(d)etje » 13 jul 2016 14:16

Probleem is oplost ik heb hier op het forum gevonden het zat hem in de stem.

Re: Zumo 550 valt steeds uit


Jeroen D. schreef:
Check je toestel een op dubbel kaarten met JaVaWa Device Manager http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/300
Welke stem gebruik je? Als je Nederlands-Claire gebruikt, zou je eens kunnen proberen om de 'gewone' Nederlandse stem te proberen.
kawa(d)etje
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 1 sep 2007 14:00
Woonplaats: Geldermalsen

Vorige

Keer terug naar City Navigator, LifeTime en OneTime update

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast