Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Vast slaan van touchscreen

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin

Vast slaan van touchscreen

Berichtdoor bart51 » 1 sep 2014 20:44

De laatste dagen word ik door de 350 gepest doordat het touchscreen vast slaat en ook echt niets meer wil. De ene keer begint het al met het opstarten en een andere keer omdat ik een bestemming wil invoeren. De oplossing heb ik wel ontdekt: de aan/uitknop zeer langdurig indrukken, dan gaat ie opeens uit, kan wel 30 seconden duren. Maar waar moet ik deze fout ontdekken en verhelpen? de 350 draait nog op 3.70 (ivm routes die erop staan voor 4 dagen Eifel/Westerwald).

Groet Bart
BMW F650GS + Garmin Zumo 350LM
Fleischmann Piccolo + multimaus
bart51
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 13 feb 2013 18:50

Re: Vast slaan van touchscreen

Berichtdoor Hans Vaessen » 2 sep 2014 10:33

Ik vermoed dat de zumo niet zozeer vast slaat maar druk doende is gegevens te importeren. Ik zou adviseren eens de gpx files uit het toestel te verwijderen en daarna alleen de routes die je wilt gebruiken opnieuw te importeren.

Controleer ook op evt dubbele kaarten.

Zie ook

^
Bron: http://youtu.be/cb5G5_V8Cl4
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Re: Vast slaan van touchscreen

Berichtdoor bart51 » 2 sep 2014 14:06

Hans,
Helaas, slechts 7 routes met ieder max 10 waypoints. Kaarten check ik altijd (wel vervelend is het gegeven dat het aan/uitschakelen van een kaart zolang duurt, je begint al te denken of ie nou wel of niet gaat of komt!)
BMW F650GS + Garmin Zumo 350LM
Fleischmann Piccolo + multimaus
bart51
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 13 feb 2013 18:50

Re: Vast slaan van touchscreen

Berichtdoor Hans Vaessen » 2 sep 2014 14:37

Twee mogelijkheden:
-de oorzaak is hardwarematig
- de oorzaak is softwarematig

In het eerste geval moet je terug naar je leverancier en krijg je vermoedelijk na enige weken een vervangend exemplaar. Ik schat de kans dat de oorzaak hardwarematig is echter zeer gering

In het tweede geval zit de oorzaak in iets dat je het toestel gevoerd hebt. Dat het toestel na een softreset (= powerknop ingedrukt houden) wel weer werkt duidt daar ook op.

Oorzaak kan velerlei zijn; bijvoorbeeld het te snel verwijderen van de usb-kabel na overzetten van een route. Er kan dan een bitje omvallen, maar dat zie jij niet aan de route in het toestel.

Vandaar mijn advies om een grote beurt te geven; althans in ieder geval de gpx files uit het toestel te verwijderen.

Of je dat advies volgt of niet is helemaal up to you.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)


Keer terug naar Zumo 390, 350 en 340

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten