H. Tepper schreef:guzzi vero schreef:Via de tooltjes van JaVaWa maak ik er een gpi van en zet deze in de POI folder van het toestel met een afroepafstand van 500m. Je kan dan gaan zoeken in je eigen nuttige punten en je krijgt en biep als je in een straal van x aantal meter van een WP bent.
Het biepje krijg je alleen maar als betreffende waypoint ook daadwerkelijk op je route (dus op de weg waar je route loopt) ligt, althans dat is mijn ervaring.
Ligt je waypoint op b.v. een zijweg/parallelweg dan krijg je geen waarschuwing. Ook al ligt betreffende waypoint binnen de straal welke je hebt opgegeven bij het aanmaken van het gpi-bestand.
Da's vreemd want mrGPS zei laatst ook dat de nabijheidsmelding zou moeten werken bij het gebruik van POI's.
(En bij een Waypoint als hard routepunt
in je route krijg je toch een bestemming bereikt melding ?)
Ik citeer hieronder het antwoord van Hans op mijn eerdere vraag of er een nabijheids melding gegeven zou worden bij het benaderen van een los in de Navigtie geladen Waypoint welke niet aan een route gekoppeld is:
Hervelt schreef:Hans Vaessen schreef:Lang gelden dat ik daarmee heb gestoeid; werk daar niet zoveel mee. Maar volgens mij krijg je die waarschuwing sowieso alleen als je dat waypoint als POI bestand in het toestel laadt.
Hans, je bedoeld dus..;
Een Waypoint welke aan een route toegevoegd is (als Waypoint/ hard routepunt, dus waarschuwing bij bereiken ervan) wordt wel gemeld, maar een losse Waypoint enkel indien deze als POI ingeladen is ? (Dus niet bij losse mee gedownloade Waypoints)
Hans Vaessen schreef:Nee. Bij een routepunt (of dat nu een waypoint is of niet) zal ingeval van 'waarschuwen bij aankomst' + een TTS stem de naam van het viapunt uitgesproken worden. Het gaat er dan niet om dat het waypoint is, of dat er een straal ingesteld is: het is gewoon onderdeel van de route en wordt daarom uitgesproken.
Een los waypoint wordt in principe überhaupt niet uitgesproken; maar wel wanneer het als POI, met straal, in het toestel gezet is. En kan daarbij zelfs z'n eigen geluid hebben (vergelijk: flitspaal).