Het is helaas nog veel complexer dan alleen die coördinaatnotaties. De genoemde voorbeelden betreffen alleen WGS84-coördinaten, welke je kan noteren als decimale graden, graden en minuten of graden, minuten en seconden (waarbij 1 minuut = 1/60 graad en 1 seconde = 1/60 minuut). Echter, er bestaan wereldwijd honderden verschillende coördinatensystemen. Een deel werkt met graden (allemaal verschillend uiteraard, om het moeilijk te maken

), andere worden uitgedrukt in meters...
Om een voorbeeld te geven hoe lastig het al in NL is zou je eens het volgende topic kunnen doorlezen: forum.gps.nl/viewtopic.php?f=2&t=11224
(Het is al wat ouder, maar ik vrees dat er nog niet veel verbeterd is)
En dat is dus in Nederland, waar het aantal coördinaatsystemen nog zeer beperkt is omdat het land niet zo groot is. In een groot land als Spanje hebben ze er veel meer omdat met name de klassieke systemen slechts voor een beperkt oppervlak geldig zijn. Wat daar (tegenwoordig) gangbaar is weet ik niet.
Kortom, je vraag is hiermee nog steeds niet beantwoord, maar ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is waarom het moeilijk is om een eenduidig antwoord te geven...