Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Problemen met Garmin Express

De opvolger van RoadTrip

Problemen met Garmin Express

Berichtdoor Joepie Ulestraten » 10 apr 2017 15:58

Ik kan mijn Garmin Navigator V en mijn Garmin Forerunner 10 niet meer updaten met Garmin Express. Als ik ze aansluit worden ze gewoon herkend en ook wordt er aangegeven dat er updates zijn. Wanneer ik de updates activeer blijven ze staan in de updatestand maar er gebeurt helemaal niets. Zelfs al laat ik ze er uren aanhangen.
Wanneer ik ze (op de juiste wijze) weer loskoppel wordt er wel aangegeven dat dit mogelijk problemen geeft met de werking, maar gelukkig blijven ze daarna toch werken.
Kortom, ik kan niet meer updaten. Wie herkent dit (Hans Vaessen??) en weet een oplossing.

grtz. Cees.
Joepie Ulestraten
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 28 jul 2014 23:06

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor HaWee » 10 apr 2017 16:06

van vergelijkbare problemen zijn hier verschillende meldingen die zijn opgelost door Express te verwijderen met revo uninstaller en daarna pc uit en aan en van de garmin site de laatste versie van express installeren.

hier https://www.revouninstaller.com/revo_un ... nload.html

kun je een gratis versie downloaden en installeren, run Revo en wacht tot hij klaar is met inventariseren, dan selecteer Express en kies verwijderen.
standaard is het medium streng, dat is goed. Na het deinstalleren met de ingebouwde deinstaller van het programma laat je Revo verder zoeken, dan komt een lijst met zaken in de registry en wat achtergebleven mappen/bestanden. Kies in beide gevallen alles selecteren en verwijderen. Revo afsluiten.

pc uitzetten. paar minuten wachten en pc aan.

http://software.garmin.com/en-US/express.html express downloaden en installeren en nu zou alles weer goed moeten werken.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20661
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor Joepie Ulestraten » 10 apr 2017 16:11

Dankjewel voor de snelle reactie. Helaas werkt dit niet met mijn Apple.....
Joepie Ulestraten
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 28 jul 2014 23:06

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor HaWee » 10 apr 2017 16:13

sorry, even niet opgelet in welk subforum ik zat :oops:
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20661
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor Mgent » 10 apr 2017 16:43

Welke versie GE. Nieuwste is 5.3.1
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1, , BaseCamp 4.7.0, CN Europe NTU 2019.10, Onroute motor 4.10 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
 
Berichten: 1535
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor Joepie Ulestraten » 10 apr 2017 20:02

Heb nu nieuwste versie GE 5.3.1 geïnstalleerd. Blijft hetzelfde. Kent mijn apparaten maar als de software update bezig is blijft het hangen. Bij de Forerunner gebeurt er helemaal niets en bij de Navigator V blijft ie staan op nog 22 minuten te gaan.
Joepie Ulestraten
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 28 jul 2014 23:06

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor Mgent » 10 apr 2017 20:53

een volledige verwijdering van GE doe je op volgende manier: (Sorry Engelse taal)

Click the black triangle icon in the menu Bar
Click Quit
Click Don't Run in Background
Click the Finder icon on the dock
Click Go from the menu bar
Click Applications
Click and drag the Garmin Express icon to the Trash
Click Go from the menu bar
Click Go to folder
Type ~/Library
Click Go
Open the Preferences folder
Click and drag any files with names that start with com.garmin.renu to the Trash
Click Back
Open the Application Support folder
Open the Garmin folder
Click and drag the Express folder to the Trash
Click Back
Click Back again
Open the Caches folder
Click and drag the com.garmin.renu.client and com.garmin.renu.service files to the Trash
Empty the Trash2
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1, , BaseCamp 4.7.0, CN Europe NTU 2019.10, Onroute motor 4.10 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
 
Berichten: 1535
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor PhantomRC » 11 apr 2017 08:42

Mgent schreef:een volledige verwijdering van GE doe je op volgende manier: (Sorry Engelse taal)

...


Mgent,

Dat kan ook op een heel eenvoudiger manier via de toepassing "AppCleaner". :D

Hier moet je alleen toepassing slepen (*) tussen Finder/Application en de open venster van "AppCleaner". Daarna gewoon de nog niet aangeklikte (*) delen kiezen en alles laten verwijderen.

Is zelfs doeltreffender, op dat gebeid, dan bvb "MacBooster" (equivalent van "Revo") en andere.

(*) = verbeterd :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door PhantomRC op 11 apr 2017 10:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
PhantomRC
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 5 maart 2008 18:37
Woonplaats: Koksijde ('Baaltje)

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor FM » 11 apr 2017 09:07

PhantomRC schreef:Hier moet je alleen toepassing dragen tussen Finder/Application en de open venster van "AppCleaner". Daarna gewoon de nog niet aangedikte delen kiezen en alles laten verwijderen.

Toepassing dragen ?
niet aangedikte delen?

Zo een Apple is precies toch nog zo simpel niet, ik versta er niks van... :mrgreen:
Zumo 590, BMW R1200RT, SRC op Schubert C3 Pro
Avatar gebruiker
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 4362
Geregistreerd: 30 mei 2005 19:49
Woonplaats: Holsbeek

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor Mgent » 11 apr 2017 09:55

Ik weet zonder google translate te gebruiken wel wat je allemaal kan gebruiken om iets te verwijderen op een mac.Er zijn ook nog andere manieren.
Alleen, dit is hoe Garmin het meegeeft, en ik het doorgeef in de originele taal.
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1, , BaseCamp 4.7.0, CN Europe NTU 2019.10, Onroute motor 4.10 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
 
Berichten: 1535
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor PhantomRC » 11 apr 2017 10:21

FM schreef:
PhantomRC schreef:Hier moet je alleen toepassing dragen tussen Finder/Application en de open venster van "AppCleaner". Daarna gewoon de nog niet aangedikte delen kiezen en alles laten verwijderen.

Toepassing dragen ?
niet aangedikte delen?

Zo een Apple is precies toch nog zo simpel niet, ik versta er niks van... :mrgreen:


Sorry, ... is nu verbeterd :D ... autocorrector deugt echt niet :mrgreen:
Avatar gebruiker
PhantomRC
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 5 maart 2008 18:37
Woonplaats: Koksijde ('Baaltje)

Re: Problemen met Garmin Express

Berichtdoor PhantomRC » 11 apr 2017 10:23

Mgent schreef:Ik weet zonder google translate te gebruiken wel wat je allemaal kan gebruiken om iets te verwijderen op een mac.Er zijn ook nog andere manieren.
Alleen, dit is hoe Garmin het meegeeft, en ik het doorgeef in de originele taal.


Ik wou gewoon aangeven dat hun "ingewikkelde" procedure heel wat korter kan en even efficient via de toepassing "AppCleaner" :D
Avatar gebruiker
PhantomRC
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 5 maart 2008 18:37
Woonplaats: Koksijde ('Baaltje)


Keer terug naar Garmin Basecamp voor Mac

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast