Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Het Android-gebaseerde outdoor toestel

Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor gfaverey » 11 aug 2014 21:12

Naar aanleiding van het feit dat ik mijn CN Europe 2014.4 kaarten met lifetime abonnement vanaf de Monterra met geen mogelijkheid in Basecamp kan laten verschijnen maar wel op het apparaat zelf, heb ik vandaag voor de 2e keer contact gehad met de Garmin Helpdesk. Mij werd medegedeeld dat zeer recent is besloten om de ondersteuning van lifetime produkten voor de Monterra te stoppen. Het aankoopbedrag wordt op mijn betaalrekening teruggestort.
En daar sta je dan met je 3 maanden oude kostbare investering! Natuurlijk kan ik voor de navigatie overstappen naar Navigon of Sygic, maar ik heb de Monterra gekocht met in het achterhoofd de gebruiksmogelijkheid van een lifetime abonnement. Het zou mij niet verbazen als men vandaag of morgen helemaal stopt met de Monterra... Project mislukt, klanten zijn de klos, maar Garmin is uit de kosten.
gfaverey
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 28 jan 2008 09:46
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor HaWee » 11 aug 2014 21:15

met de gratis osm en ofm kaarten heb je maandelijks of wekelijks updates en dat meer dan lifetime van je Monterra :wink:
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20512
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor JaVaWa » 11 aug 2014 21:36

Vreemd? De Monterra staat nog steeds genoemd als compatibel toestel bij de lifetime update op de website van Garmin...
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13681
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor gfaverey » 11 aug 2014 21:42

Natuurlijk zijn er meerdere alternatieven, maar als gerenommeerd bedrijf ga je toch niet zo met je klanten om! Je zet toch geen product van €600,00 op de markt zonder dat je de gebruiksmogelijkheden uitvoerig heb getest!
gfaverey
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 28 jan 2008 09:46
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor splashy » 11 aug 2014 23:37

Ik ken het gevoel, bij de Montana was er ook een tijd dat het stil stond, daarna hebben ze de meeste problemen opgelost en is de Montana nu een geweldige Gps.
Mogelijk wil Garmin hem omruilen oid. Meestal zijn ze erg schappelijk als de problemen aan hun hardware liggen.

De geschiedenis van Garmin icm Android is erg slecht helaas, een paar jaar geleden hadden ze een Nuvi phone op Android en die is na een maand of 8 afgeblazen.
2 maanden na die aankondiging was er voor dumpprijzen een Nuvi phone zonder phone, die was ineens wel goed en er zijn nog steeds mensen die dat iedere dag weer gebruiken.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G
Avatar gebruiker
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 5253
Geregistreerd: 28 maart 2008 20:12

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor gfaverey » 12 aug 2014 06:58

Toen mij werd aangegeven om de lifetime kaart te vergoeden heb ik gevraagd of zij dan ook mijn 3 maanden oude Monterra wilden inruilen voor een ander Garmin apparaat. Nee werd gezegd, dat moest ik maar regelen met Waypoint de zaak waar ik het gekocht heb. Makkelijk om de bal weer bij een ander te leggen... Enfin, de Monterra is natuurlijk wel bruikbaar. Voor de CN kaarten ga ik op zoek naar goed werkende Garmin alternatieven... Het is niet anders. De topo kaarten zijn overigens goed te gebruiken. Ik ga maar eens met Waypoint praten.
gfaverey
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 28 jan 2008 09:46
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor herlek » 13 aug 2014 05:38

Als je nog andere android apparaten hebt is Sygic een super alternatief. Werkt trouwens zeer goed op monterra. Je krijgt dan levenslang kaarten updates (meestal 4 keer per jaar) en je kan het installeren op al je android toestellen. Ik heb het op mijn tablet (asus fonepad 7) , mijn monterra en mijn android carradio (1 din no name china carradio) staan.
herlek
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 27 jan 2014 18:52

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor keesm » 13 aug 2014 17:48

Hoe "hard" is dit bericht over het stoppen van de lifetime-update voor de Monterra ?
Welke Garmin Helpdesk was dat (Nl ?) en wie heeft besloten te stoppen (zou Garmin USA moeten zijn ?)

Ik krijg geen enkele formele bevestiging vanuit Garmin gevonden op internet. Splashy heeft het bericht van de topicsteller op het Groundspeakforum gezet en nu wordt dat bericht door diverse andere fora overgenomen. Maar niemand kan dit dus nog formeel bevestigen.
Inmiddels is er al wel weer een firmware update voor de Monterra.
Avatar gebruiker
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 4520
Geregistreerd: 18 nov 2004 21:03
Woonplaats: N 51°48' E 5°14'

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor splashy » 13 aug 2014 18:54

"Splashy heeft het bericht van de topicsteller op het Groundspeakforum"

Het Emails versturen naar Garmin en contacten heeft geen zin, bij de Montana werden ze ineens erg wakker bij Garmin na een dergelijke aktie en het resultaat is, een goed werkende Montana.

Het gebruik van Sygic (hoe goed dan ook) of een andere navi app is natuurlijk een beetje dubbel op een Monterra, omdat je voor off the road dan toch weer een ander app nodig hebt met andere kaarten.

Het missen van lifetime is overigens geen groot gemis en de eerste 2 jaar kan je met een kaart van nu goed vooruit, daarnaast is er altijd nog OSM die vooral in Europa net zo goed is.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G
Avatar gebruiker
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 5253
Geregistreerd: 28 maart 2008 20:12

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor JaVaWa » 13 aug 2014 19:23

Het kan ook zijn dat ze gaan inzetten op de Víago app als vervanging voor de City Navigatorkaarten op de Monterra...
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13681
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor StefandD » 13 aug 2014 22:19

Van die Víago app had ik nog niet gehoord. Even opgezocht in de Play Store. Het ziet er leuk uit, maar de app is niet compatibel met de Monterra. Met geen enkele van mijn Android apparaten trouwens.
StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 353
Geregistreerd: 25 jul 2010 11:02

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor JaVaWa » 13 aug 2014 22:32

Dat ligt niet aan je Monterra of je andere Android apparaten (mits v 4.0 of hoger), maar omdat Viago op dit moment hier nog niet beschikbaar is.
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13681
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Ondersteuning lifetime producten voor Monterra gestopt.

Berichtdoor JaVaWa » 28 aug 2014 13:58

Gelukkig valt het allemaal wel mee met de Monterra: viewtopic.php?f=124&t=44438&p=377041#p377041

De helpdesk darentegen :twisted:
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13681
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum


Keer terug naar Garmin Monterra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast