Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Firmware 3.10 Zumo 590LM

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor dutchgixxer » 23 jan 2016 19:45

Ik heb net de Mr GPS reviews bekeken over de TT rider 400. Ziet er heel positief uit. TT heeft echt stappen gemaakt. Gaat Garmin de firmware van de 590 ook nog verbeteren ? zoals het hervatten van een route waar je vanaf bent geweken ...
Ktm super adventure 1290 S

Zumo 590LM en Nuvi 1490 LMT
Avatar gebruiker
dutchgixxer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 613
Geregistreerd: 19 maart 2004 14:55
Woonplaats: Friesland

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor RonalT » 24 jan 2016 00:00

Aan de andere kant is het gras altijd groener.....
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OnRoute Motorkaart Midden-Europa
En een VivoFit HR om te kijken hoe het met me gaat
Avatar gebruiker
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2708
Geregistreerd: 20 sep 2006 18:14
Woonplaats: Dinteloord

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor Hervelt » 24 jan 2016 00:43

dutchgixxer schreef:Ik heb net de Mr GPS reviews bekeken over de TT rider 400. Ziet er heel positief uit. TT heeft echt stappen gemaakt. Gaat Garmin de firmware van de 590 ook nog verbeteren ? zoals het hervatten van een route waar je vanaf bent geweken ...

Tja.., lastig te zeggen of het gras bij TomTom groener is...
Ik heb zelf een Garmin Zumo 660 en een TT Rider 400.
Ben met beide toestellen blij en gebruik ze naast elkaar.
Dwz. De Zumo vind ik meer geschikt voor het vorm-vast voorreiden van uitgestippelde motorroutes.
De 400 vind ik makkelijker om op de bonnefooi alleen of met een paar man te gaan rijden en dan snel even met wat tikken een leuke "spannende" route te laten uitrekenen.
Ik ben blij dat ik geen 590 heb als het gaat over het terug oppakken van routes m.b.t. die harde en zachte viapunten.
Ik denk dat dat ook is wat jij bedoelt. (Al valt er wel mee te leven maar moet je consequent even alle tussenpunten zacht maken met BaseCamp)
Afgaande op wat Hans (MrGPS) zoal zegt lijkt het erop dat Garmin erg eigenwijs is met het uitbrengen van firmware updates.
Het lijkt er toch wel een beetje op dat hij die hoop ook niet meer heeft maar er is totaal niets te zeggen wat Garmin zal doen.

Nogmaals.., naar mijn mening bedienen de Garmin en TT toestellen een verschillende doelgroep.
De 400 is wel gemakkelijk aan te leren. Een stuk minder instellingen als bij Garmin en maar 1 gebruikers profiel voor je instellingen. Die gelden dan wel voor al jouw auto/motor, fiets, wandel navigatie routes.
Laatst bijgewerkt door Hervelt op 24 jan 2016 20:17, in totaal 2 keer bewerkt.
Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 478
Geregistreerd: 22 mei 2015 17:30
Woonplaats: Breda

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor QuattroFrits » 24 jan 2016 09:35

dutchgixxer schreef: zoals het hervatten van een route waar je vanaf bent geweken ...


Toen de 590 pas uit was heb ik al eens geschreven dat ik hier nog geen problemen mee gehad heb, tot nog toe gewoon de route weer opgepakt zodra ik weer op de route kom.
Alle routepunten heb ik van te voren zacht gemaakt, behalve start, pauze en eindpunt.
Maar het zal wel aan mij liggen.
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1666
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor MarcT-NL » 24 jan 2016 10:11

Dat hervatten van een route, dat gaat gewoon goed. Behalve als er dus een hard routepunt zit, in het gedeelte dat je niet kan rijden.

Dat had ik laatst: Ik kon niet bij mijn pauzepunt komen, maar ik had mezelf weer naar de route gereden, vlak na dat pauzepunt. Dus ik STA op de originele route. Dan doe ik "Routepunt overslaan"... en ja hoor.... regelrecht naar het eindpunt. Weg route. (Dat heb je pas in de gaten als je ineens weer thuis staat :))

Er is wat mij betreft nog heel veel fout met de 590. En met fout bedoel ik "niet doordacht", "stom", "onzinnig". Zeg maar: "Amerikaans". Maar dan heb ik het voornamelijk over de user-interface. Is het ding onwerkbaar ? Nou, dat gaat me te ver.

Ik heb ook de filmpjes van MrGPS gezien, en ik sluit TomTom zeker (meer) niet uit bij mijn volgende navigatie. Maar dat zien we dan wel weer. Garmin heeft wel weer andere dingen, waar TomTom nog veel van kan leren. Het scherm bijvoorbeeld. Of eeeh.... de prijs
Avatar gebruiker
MarcT-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 6 maart 2008 17:50
Woonplaats: Heerlen

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor RonalT » 24 jan 2016 10:49

Mijn vrouw had het eind vorig seizoen over een nieuw navigatiesysteem. Zij had nog een Z550 en vond het scherm te klein. Dus kijken en vergelijken en ook ik heb de Rider 40 / 4000 ook serieus overwogen. Wat de doorslag heeft gegeven is de afwezigheid van audio-out. Ik snap de overweging van TT om het weg te laten. Geluid alleen via BT is voor ons niet praktisch. Wij hebben beide een bedrade headset op onze helm zitten. Als we samen op mijn motor zitten is dat wel zo handig. Ook op haar motor heb ik een 5-polige aansluiting met versterkertje gemaakt. Dus om die reden hebben we niet kunnen proberen hoe die toestellen werken. Helaas....
Hervelt schreef:De Zumo vind ik meer geschikt voor het vorm-vast voorreiden van uitgestippelde motorroutes

Volgens mij was dat met alle vorige Riders wel het verschil, maar de huidige Rider zou dat ook goed moeten doen. Als ik de video's van Hans mag geloven.
Hervelt schreef:De 400 is wel gemakkelijk aan te leren. Een stuk minder instellingen als bij Garmin en maar 1 gebruikers profiel voor je instellingen. Die gelden dan voor al jouw auto/motor, fiets, wandel navigatie routes.

Maar of een 400 gemakkelijker is te doorgronden dan een 340 of 390 of een 590? Ik vraag het me af.
Wat jij noem, minder instellingen? Als dat al zo is, is dat vooral in het begin een gevlooi om het te krijgen zoals je het hebben wil, als het eenmaal goed staat blijf je meestal van af.
1 Gebruikersprofiel? Volgens mij heeft de 590 er ook maar 3 (auto, motor en off-road) en die staat bij mij altijd op motor.

Ik krijg een beetje het idee dat jij de oude vooroordelen boven blijft halen ....
"Garmin is duur en ingewikkeld en TT is goedkoop en gemakkelijk".


In ieder geval was het voor de audio-out aansluiting die de doorslag gaf.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OnRoute Motorkaart Midden-Europa
En een VivoFit HR om te kijken hoe het met me gaat
Avatar gebruiker
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2708
Geregistreerd: 20 sep 2006 18:14
Woonplaats: Dinteloord

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor Rob@VFR800 » 24 jan 2016 11:11

Wordt er nu met de nieuwe firmware ook wat heldere kleuren meegeleverd zoals op de 550?
greetz, Rob

Garmin Zumo 595 + Sena 10R (in een BMW systeemhelm 6 EVO) +  iPhone SE
Garmin BaseCamp on  Macbook
Crosstourer 1200X
Avatar gebruiker
Rob@VFR800
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 24 sep 2014 15:11
Woonplaats: Noord-Scharwoude

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor MarcT-NL » 24 jan 2016 11:47

De nieuwe firmware was van bijna een jaar geleden. Daar zaten geen betere kleuren bij.
Avatar gebruiker
MarcT-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 6 maart 2008 17:50
Woonplaats: Heerlen

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor tencats » 24 jan 2016 13:42

Dat is nu ook weer niet waar. De laatste firmwareupdate voor de 590 is versie 3.20 en dateert van december 2015. Hoezo amper updates....
En dat TT regelmatig updates uitbrengt voor de 400 serie is volkomen logisch gezien de staat waarin het ding in de markt is gezet. Daar zaten simpelweg teveel gebreken in.
Erik
Onderweg met BMW F650Funduro '96 of R1200GS '16, een BMW Nav V, een Rider 40 plus de Sena SMH5. Verder in huis: Zumo 550 & 660, nog een BMW Navigator V, Montana 600 & 650, 2x een Vivofit, een VIRB Elite, VIRB X en een Epix.
Avatar gebruiker
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1021
Geregistreerd: 23 mei 2008 13:54
Woonplaats: Almere

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor MarcT-NL » 24 jan 2016 14:37

Ja klopt. Sorry, ik bedoelde firmware 3.10, waar dit topic over gaat, is al vanaf maart vorig jaar.
3.20 is er nu. Als ik me goed herinner was de belangrijkste verbetering toen, dat je met die firmware ook in de bergen kan rijden, zonder te verdwalen (wat redelijk schandelijk is, dat dat met een update geregeld moet worden).
Avatar gebruiker
MarcT-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 6 maart 2008 17:50
Woonplaats: Heerlen

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor Hervelt » 24 jan 2016 14:47

RonalT schreef:
Hervelt schreef:De Zumo vind ik meer geschikt voor het vorm-vast voorreiden van uitgestippelde motorroutes

Volgens mij was dat met alle vorige Riders wel het verschil, maar de huidige Rider zou dat ook goed moeten doen. Als ik de video's van Hans mag geloven.
Hervelt schreef:De 400 is wel gemakkelijk aan te leren. Een stuk minder instellingen als bij Garmin en maar 1 gebruikers profiel voor je instellingen. Die gelden dan voor al jouw auto/motor, fiets, wandel navigatie routes.

Maar of een 400 gemakkelijker is te doorgronden dan een 340 of 390 of een 590? Ik vraag het me af.
Wat jij noem, minder instellingen? Als dat al zo is, is dat vooral in het begin een gevlooi om het te krijgen zoals je het hebben wil, als het eenmaal goed staat blijf je meestal van af.
1 Gebruikersprofiel? Volgens mij heeft de 590 er ook maar 3 (auto, motor en off-road) en die staat bij mij altijd op motor.

Ik krijg een beetje het idee dat jij de oude vooroordelen boven blijft halen ....
"Garmin is duur en ingewikkeld en TT is goedkoop en gemakkelijk".


In ieder geval was het voor de audio-out aansluiting die de doorslag gaf.

Ik neem zeker geen stelling tegen de prijs van een Garmin.
Ieder moet zelf weten wat hij wil uitgeven en een 340 is ook helemaal niet zo duur.
Ik weet niet wat ikzelf vandaag als eerste zou kopen als ik nieuw in deze gps wereld binnenkwam.
Denk toch wel de 400 gezien mijn prettige gebruikers ervaring met TT in het verleden, alhoewel dat met de nieuwe generaties aardig teniet is gedaan.

Ik geef geen merkvoorkeur aan en naar mijn persoonlijke mening vind ik nu nog dat ze elkaar aanvullen, nog niet kunnen vervangen. Ze groeien wel steeds meer naar elkaar toe, zoals bijv het kunnen importeren van tracks op de 400, maar ik vind Garmin nog steeds vormvaster dan de 400 welke na automatisch herbereken tijdens het rijden van een spannende route deze route flink overhoop kan gooien. (Wat als je alleen rijdt dan weer niet zo erg is.)

Persoonlijk heb ik geen moeite met veel instellingen. Hoe meer hoe liever, zelfs.
Echter ervaar ik bij nieuwkomers, maar ook mensen die al lang een Garmin hebben die deze maar niet kunnen doorgronden, toch een grote weerstand tegen veel instellingen.

Mis bij de 400 de verschillende gebruikers profielen en de mogelijk deze ieder met hun eigen voorkeuren op de slaan.
Op de motor gebruik ik gewoon motorprofiel met vermijden U-bochten enz, terwijl ik in het auto profiel altijd voor snelste route kies. Is ook handig als je onderweg een route wilt afbreken en de snelste weg terug naar het hotel wil nemen.
In de auto heb ik ook mijn helderheid veel lager ingesteld.
Maar het zijn toch allemaal persoonlijke voorkeuren want er zijn zat mensen die zeggen geen verschillende gebruikers profielen te willen of te missen.

- Een Garmin (vormvaste) uitgestippelde route zal je altijd moeten voorbereiden op de PC.
- Met de 400 gaat dat ook (echter minder geïntegreerd/diepgaand als bij Garmin) maar je kunt de 400 ook met een paar tikken snel een mooie spannende route laten voorschotelen.
Het trackgebruik bij de 400 belooft na de volgende updates hopelijk een verdere/uitgebreidere integratie met meer mogelijkheden. Dat zal het toestel een grote vlucht doen nemen maar voorlopig is het nog niet zover.

tencats schreef:En dat TT regelmatig updates uitbrengt voor de 400 serie is volkomen logisch gezien de staat waarin het ding in de markt is gezet. Daar zaten simpelweg teveel gebreken in.

Daar ben ik het zeker mee eens. Begrijpelijk dat ze het seizoen wilden meepakken maar de 40/400 was zeker nog niet voldoende uit ontwikkeld. Prefereer trouwens zeker de 400 boven de 40 gezien de extra mogelijkheden van de live-time flits en de verkeers informatie. Die schijnt echt subliem te werken, wat ik zo lees.

Sorry, raak een beetje off-topic
Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 478
Geregistreerd: 22 mei 2015 17:30
Woonplaats: Breda

Re: Firmware 3.10 Zumo 590LM

Berichtdoor Rob@VFR800 » 24 jan 2016 15:22

Je bent niet de enige die oof topic gaat. :)

Misschien handig om een nieuw Z590 firmware update topic aan te maken.
greetz, Rob

Garmin Zumo 595 + Sena 10R (in een BMW systeemhelm 6 EVO) +  iPhone SE
Garmin BaseCamp on  Macbook
Crosstourer 1200X
Avatar gebruiker
Rob@VFR800
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 24 sep 2014 15:11
Woonplaats: Noord-Scharwoude

Vorige

Keer terug naar Garmin Zumo 590

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast