Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

TPMS sensor, soms wel, soms niet

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014

Re: TPMS sensor, soms wel, soms niet

Berichtdoor QuattroFrits » 6 dec 2015 12:55

200% mee eens HaWee.
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1804
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: TPMS sensor, soms wel, soms niet

Berichtdoor STXrider » 8 dec 2015 11:32

Daar heb je mij niet mee..... Het beste is alle poespas eraf te halen, want in de meeste gevallen is dat de oorzaak van storingen..... Ga met een Tripy rijden en je hebt niets van die zaken :mrgreen: Enige nadeel dat de kaart wat gedateerd is momenteel, maar daar wordt aan gewerkt heb ik begrepen
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v4.6 - CN 2019.20 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200
Avatar gebruiker
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 14 feb 2007 20:38
Woonplaats: Landsingerland

Re: TPMS sensor, soms wel, soms niet

Berichtdoor wvdvosse » 5 feb 2016 10:25

Op mijn Gl1500 hetzelfde probleem, af en toe verliest de 590 kontact met één van de sensoren. Meestal het achterwiel. De verbinding komt wel vanzelf weer terug maar het blijft vervelend. Ik heb wel metalen ventielen maar haaks ipv recht zoals gewenst. Ik dacht dat dat de oorzaak was maar nu ik hierboven al die meldingen zie is er meer aan de hand denk ik. Al met laat ik ze toch zitten maar tov de prijs is dit echt slecht.
Opgeven is geen optie!
Avatar gebruiker
wvdvosse
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 31 okt 2012 20:09

Re: TPMS sensor, soms wel, soms niet

Berichtdoor Blihi » 4 apr 2016 18:17

zoeff50 schreef:Na met een langzaam leeglopende achterband op de afrit van de snelweg de berm ingereden omdat ik de motor niet meer kon houden, 2 van die Garmin TPMS ventieldopjes gekocht. Nu een jaar in gebruik i.c.m. de Zumo390 en tot nu toe geen enkele storing van het systeem gehad. Motor is een Honda NC700X. Aangegeven drukken op de 390 zijn voldoende nauwkeurig; gekontroleerd met een nauwkeurige digi bandendrukmeter (Topeak). TPMS dopjes kosten tegenwoordig € 100 per stuk las ik, een schandalig hoge prijs. Batterijtje gaat 1 jaar mee, nieuwe lastig te krijgen; type CR1225, moest echt zoeken. Je went snel aan het gebruik; bij vertrek even de bandendruk aflezen. Ik zou het niet meer willen missen


Batterijtjes zijn van type BR1225, niet CR1225. Dit is dezelfde maat, maar de CR1225 loopt bij temperaturen boven de 25 graden veel sneller leeg dan de BR.

Ik herken het probleem van sensor op de achterband die af en toe wegvalt, maar hij pikt hem ook steeds weer opnieuw op.

Wat ik vervelender vind is dat de Zumo bij het gebruik in de auto ook meldt dat de sensoren niet aangesloten zijn.... Waarom dat niet gewoon gekoppeld is aan het motor-profiel?
Blihi
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 6 jul 2012 09:43

Vorige

Keer terug naar Garmin Zumo 590

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast