Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Vreemd verhaal.

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014

Re: Vreemd verhaal.

Berichtdoor banditzzz » 11 mei 2017 14:59

Ik ben reuze benieuwd naar de test want deze test had ik uiteraard ook zelf willen doen maar mijn Beamer staat niet bij mijn huis. ;( Dan gaat het ipv een vreemd verhaal een lastig verhaal worden ;)
banditzzz
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 314
Geregistreerd: 11 maart 2012 21:41

Re: Vreemd verhaal.

Berichtdoor QuattroFrits » 11 mei 2017 16:44

banditzzz schreef:Beamer


Je hoeft toch geen TV via een beamer te kijken. :mrgreen:
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1666
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Vreemd verhaal.

Berichtdoor RonalT » 11 mei 2017 16:45

hij zal liever niet

B-emmer

schrijven...... :-)
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OnRoute Motorkaart Midden-Europa
En een VivoFit HR om te kijken hoe het met me gaat
Avatar gebruiker
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2708
Geregistreerd: 20 sep 2006 18:14
Woonplaats: Dinteloord

Re: Vreemd verhaal.

Berichtdoor QuattroFrits » 11 mei 2017 16:51

Of Beemer.
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1666
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Vreemd verhaal.

Berichtdoor evtec » 13 mei 2017 18:48

Zoals belooft heb ik enkele dingen getest.
Het probleem: de nav V die in de motorcradle gezet wordt en dan vraagt “overschakelen naar automobielmodus” of zelfs in mijn geval bij contact af, GPS uit en terug contact opzetten, hij dikwijls gewoon overschakelt zonder waarschuwing. Gevolg kan zijn (in mijn geval) dat een route wordt herrekend onder het profiel “auto” en je vooropgestelde route dus aangepast kan of zal worden.
Als je dan in je GPS nog eens onder je profiel “auto” bv het herberekenen op automatisch hebt staan, dan kan het helemaal in de soep lopen.


Ik heb volgende gedaan: 3 routes gemaakt in Basecamp waarvan de 1e met profiel AUTO, 2e met profiel MOTOR en 3e met profiel GEEN. En ook de 3 routes omgezet naar een track en in de nav V omgezet naar een route. (twee onder profiel motor en 1 onder profiel auto)

De test: start de motor en nav V onder profiel “motor”
-start route AUTO, ik stond op het vertrekpunt, dus eindpunt gekozen en vertrokken. Onderweg gestopt, contact af en GPS uit, terug contact op en de nav V stond ongevraagd op profiel “auto”
Dit heb ik een viertal keer herhaald waarvan twee keer werd overgeschakeld naar profiel “auto”

-Hetzelfde gedaan met route MOTOR en route GEEN, en geen enkele keer omgeschakeld van profiel.
Bleef mooi op “motor” staan.

-Dan nogmaals de route AUTO gestart naar eindpunt, en weer na stoppen en contact uit, werd er soms omgeschakeld naar profiel auto, dus niet altijd.

-Dan heb ik de track route AUTO en route MOTOR in de nav V omgezet naar een route (onder profiel “motor”), en beide gestart toen ik al op de route zat en eindpunt gekozen. Weer de stops gedaan en bij geen van beide werd het profiel omgezet naar “auto”

-Onderweg viel mij een 4e test te binnen: de route AUTO gestart naar beginpunt, want ik stond namelijk op een willekeurige plaats, en het profiel werd onmiddellijk omgezet naar “auto”.
Dan hetzelfde gedaan met route MOTOR en het profiel werd weer terug omgezet naar "motor".

-Hetzelfde dan eens getest met de omgezette tracks , naar startpunt, en die bleven ook mooi op profiel “motor” staan.

-Als laatste dan toch maar de track GEEN omgezet naar een route, deze keer onder profiel “auto” en dit had tot gevolg dan bij het starten naar vertrekpunt, het profiel werd omgezet naar “auto”

Conclusie is dus dat het inderdaad te maken heeft met het profiel waarin de route gemaakt is. Routes gemaakt onder profiel "auto" zowel in BC als in de nav V zelf zullen dus telkens de nav V doen omschakelen naar profiel "auto".

Ik ga in ieder geval alle routes die ik ga rijden ofwel laten herrekenen onder profiel “motor” in Basecamp, ofwel de track gebruiken en laten omzetten in de nav V onder profiel “motor”
evtec
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 8 aug 2010 22:03

Re: Vreemd verhaal.

Berichtdoor hka » 14 mei 2017 09:30

Das toch logisch....
hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 596
Geregistreerd: 3 jun 2008 18:39

Re: Vreemd verhaal.

Berichtdoor Mgent » 14 mei 2017 09:34

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zumo 595, iPhone 7, Cardo G9x, Shubert SRC M1, , BaseCamp 4.6.3, CN Europe NTU 2018.20, Onroute motor 4.10 Europa
Avatar gebruiker
Mgent
 
Berichten: 1452
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Vreemd verhaal.

Berichtdoor evtec » 14 mei 2017 09:51

hka schreef:Das toch logisch....


Hoezo is het nu ineens logisch? Enkele posts terug adviseerde je nog een harde reset ?!
Mijn oude zumo660 heeft nooit vanzelf het profiel veranderd tenzij na wisselen auto/motorcradle.
evtec
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 8 aug 2010 22:03

Re: Vreemd verhaal.

Berichtdoor Mike Schenk » 14 mei 2017 10:07

Je had in je startpost niet aangegeven dat er een route actief was. En aangezien voor gebruikers van een moderne Zumo en afgeleide toestellen dit gedrag zo voor de hand ligt is waarschijnlijk iedereen er aan voorbij gegaan. Zeker omdat je aangaf dat het nooit eerder was gebeurd, maar dat blijkt nu om een ander toestel te gaan.

De benamingen Automobiel en Motorfiets hebben verder niets met het voertuig te maken, maar zijn alleen benamingen voor twee sets onafhankelijke instellingen. De Automobiel instelling zal je op de motor ook willen gebruiken als je zo snel mogelijk op de plaats van bestemming wilt zijn.

Je kunt zelf aanpassen wat de exacte instellingen zijn, maar standaard komt het er op neer dat Automobiel de snelste afstand pakt en alle wegen gebruikt. Terwijl Motorfiets de kortste afstand pakt en snelwegen vermijdt.

Overeenkomstige instellingen kent Basecamp (met nog veel meer opties als vermijden van de bebouwde kom). Aangezien je in Basecamp vooral motorfietsroutes zal maken kun je daar dus beter een Motorfietsprofiel selecteren. En vergeet dan. Iet herberekenen in de GPS uit te zetten voor het Motorfietsprofiel.

Bevat je route ook grote stukken snelweg dan kan het nuttig zijn een Mixed profiel te maken in de route. Dan pakt de GPS het profiel waar de route mee start. Dat kan Automobiel zijn maar dat geeft niet zolang je in dat profiel herberekenen ook uitzet.
Avatar gebruiker
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 4 apr 2008 21:47
Woonplaats: Den Haag

Re: Vreemd verhaal.

Berichtdoor tencats » 15 mei 2017 18:52

Duurde even, maar we zijn er uit...
Erik
Onderweg met BMW F650Funduro '96 of R1200GS '16, een BMW Nav V, een Rider 40 plus de Sena SMH5. Verder in huis: Zumo 550 & 660, nog een BMW Navigator V, Montana 600 & 650, 2x een Vivofit, een VIRB Elite, VIRB X en een Epix.
Avatar gebruiker
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1021
Geregistreerd: 23 mei 2008 13:54
Woonplaats: Almere

Vorige

Keer terug naar Garmin Zumo 590

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


cron