Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Licentieovereenkomst(EULA) gaat niet weg

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014

Licentieovereenkomst(EULA) gaat niet weg

Berichtdoor gpston » 9 mei 2017 18:15

Ik heb sinds een week mijn BMW Nav V vervangen door een VI
het volgende probleem doet zich voor:
Het EULA scherm blijft hinderlijk aanwezig ondanks vele malen 'accept' te hebben
bevestigd.
Terwijl er zeker al 200 km mee is gereden en het toestel meerdere keren aan
en uit is geweest(dus echt uit, geen standby) en aan de computer is aangesloten geweest.
Er zal wel ergens een bevestigingsbestandje moeten worden geplaatst in bv de map .System/Eula ?
gpston
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 26 maart 2008 17:43

Re: Licentieovereenkomst(EULA) gaat niet weg

Berichtdoor gpston » 10 mei 2017 09:45

Net contact gehad met Garmin Nederland, hier beweerd men dat er bij de BMW NAV VI
bewust is gekozen dat er bij elke opstart de EULA op nieuw moeten worden bevestigd , raar .
Zijn er gebruikers met andere ervaringen.
gpston
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 26 maart 2008 17:43

Re: Licentieovereenkomst(EULA) gaat niet weg

Berichtdoor Dirk 9700 » 10 mei 2017 19:40

Bij mij is dit probleem sinds vorige week opgelost en dien ik dit niet meer te bevestigen.

Groeten,
Dirk
Avatar gebruiker
Dirk 9700
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 14 jun 2008 09:06
Woonplaats: De Vlaamse Ardennen

Re: Licentieovereenkomst(EULA) gaat niet weg

Berichtdoor QuattroFrits » 10 mei 2017 19:48

En hoe heb je het weg gekregen ?
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1666
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Licentieovereenkomst(EULA) gaat niet weg

Berichtdoor gpston » 10 mei 2017 20:22

Dit is een mail die ik van Garmin support ontving,het verwijderen van het bestand garmindevice.xlm
zou een oplosing ziij,bij mij dus niet.

"ik heb uw vraag voorgelegd aan ons software team.

Zij geven echter aan dat het EULA scherm hetzelfde zal moeten functioneren als bij de eerdere modellen: alleen de eerste keer, dan wel tot het toestel satelliet ontvangst heeft gehad.

Graag zou ik dit voor u willen rapporteren via case xxxxxxxx. Kunt u ons het onderstaande bestand toesturen zodat wij dit kunnen onderzoeken?
Windows:

Sluit het toestel aan op de computer
Druk tegelijk op de toetsen ‘Windows’ en ‘E’
Open de Garmin schijf
Open de map Garmin
Verwijder het garmindevice.xml
Koppel het toestel los van de computer en start het opnieuw op."
gpston
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 26 maart 2008 17:43

Re: Licentieovereenkomst(EULA) gaat niet weg

Berichtdoor HaWee » 10 mei 2017 20:53

ze geven aan dat ze de device.xlm nodig hebben voor het onderzoek, niet dat het verwijderen je probleem oplost
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 19952
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Licentieovereenkomst(EULA) gaat niet weg

Berichtdoor Dirk 9700 » 11 mei 2017 21:01

QuattroFrits schreef:En hoe heb je het weg gekregen ?

Tijdens een rit -in de houder van de GSA- begon de NAV VI plots terug te flippen. Hij zoomde zelf in en uit en ging dan naar instelling enz... Plots viel het toestel uit en startte meteen terug op.
Bij mijn thuiskomst heb ik een hard reset gedaan en sindsdien moet ik niet meer bevestigen, hij verbindt zonder problemen met Smartlink, waar het daarvoor niet altijd lukte.
Het probleem met het flippen -in de houder- heb ik nog niet kunnen testen.

Groeten,
Dirk
Avatar gebruiker
Dirk 9700
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 14 jun 2008 09:06
Woonplaats: De Vlaamse Ardennen

Re: Licentieovereenkomst(EULA) gaat niet weg

Berichtdoor gpston » 12 mei 2017 09:03

Net een harde reset uitgevoerd ,het EULA scherm blijft nu weg.
Of het probleem van een volledige nieuwe opstart onder
het rijden op de motor is opgelost moet een volgende rit
uitwijzen ,want dit probleem deed zich bij mij ook voor.
gpston
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 26 maart 2008 17:43


Keer terug naar Garmin Zumo 590

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten