Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014

Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor MarcT-NL » 24 aug 2017 14:41

Hi,

Ik heb problemen met de Garmin Smartphone Link app, die draait op een Samsung Galaxy Note 4. Android dus.

De telefoon paired wel met de Navigator 5, maar alleen voor telefoongesprekken. Bij het vakje "Smartphone Link" staat de term "Uitgeschakeld".
Uitgeschakeld ? Kan ik hem ook weer INschakelen ? Het vinkje is dus ook gedisabled.

Afbeelding
Avatar gebruiker
MarcT-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 6 maart 2008 17:50
Woonplaats: Heerlen

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor MikeyMan » 28 aug 2017 06:48

Heb je die app wel aan staan en verbonden?
MikeyMan
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 18 okt 2013 20:30

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor QuattroFrits » 28 aug 2017 07:23

Staat bluetooth wel aan op je smartphone ?
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1681
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor Frank » 28 aug 2017 17:49

Ik moet altijd de Smartphone Link app op mijn telefoon verbinding laten maken met mijn Zumo, anders werkt het niet...
Groeten,
Frank

BMW F800GT + Zumo 590 + GPSmap 62s
Avatar gebruiker
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1775
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:36
Woonplaats: Geldrop

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor MarcT-NL » 31 aug 2017 20:44

Hi. Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb het inmiddels gevonden.

Het blijkt dat de app laden alleen niet genoeg is. Je moet hem dan ook nog "aan" zetten. Op "play" drukken...
Dit is waarschijnlijk wat MickeyMan bedoelde, maar het kwartje viel niet.

Afbeelding
Avatar gebruiker
MarcT-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 6 maart 2008 17:50
Woonplaats: Heerlen

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor QuattroFrits » 1 sep 2017 16:50

Gebruik je volgende keer gewoon een euro. :mrgreen:
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1681
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor Dirk 9700 » 8 okt 2017 12:35

Sinds de update naar IOS11 problemen met Smartphone link:
De update van de app is reeds gebeurt van zodra deze beschikbaar was.
iPhone7-->BMW Nav.VI

Maakt wel verbinding, maar geen gegevensoverdracht zoals weer,flitsers,verkeersinformatie....
Op foto zie je het symbool Smartphone Link waar er normaal de buitentemperatuur zou moeten naast vermeld worden.

Afbeelding
Afbeelding
Groeten,
Dirk
Avatar gebruiker
Dirk 9700
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 14 jun 2008 09:06
Woonplaats: De Vlaamse Ardennen

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor Mgent » 8 okt 2017 15:37

iPhone 7 en smartlink geen probleem hier met ios11.0.2 op de 595
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1, , BaseCamp 4.6.3, CN Europe NTU 2018.30, Onroute motor 4.10 Europa
Avatar gebruiker
Mgent
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor Dirk 9700 » 8 okt 2017 16:17

Mgent schreef:iPhone 7 en smartlink geen probleem hier met ios11.0.2 op de 595

@Mgent
Is bij mij dezelfde versie. Heb de app al eens verwijderd en terug gedownload, maar werkt nog steeds niet.
Is me een raadsel waarom... Wat zou ik nog eens kunnen proberen om het probleem op te lossen?

Groeten,
Dirk
Avatar gebruiker
Dirk 9700
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 14 jun 2008 09:06
Woonplaats: De Vlaamse Ardennen

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor Mgent » 8 okt 2017 16:43

De smartlink module BLE_zumo in de bluetooth sectie verwijderen en eens opnieuw koppelen?
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1, , BaseCamp 4.6.3, CN Europe NTU 2018.30, Onroute motor 4.10 Europa
Avatar gebruiker
Mgent
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor Dirk 9700 » 8 okt 2017 18:42

@Mgent bedankt om mee te zoeken naar een oplossing :!:
Ik heb mijn Iphone verwijderd van de NAV en daarna terug gekoppeld en alles werkte zoals het moet.
Van zodra het toestel in stand-by modus gaat en ik schakel hem terug in, doet het probleem zich opnieuw voor. Idem dito als ik het toestel volledig uitschakel en terug laat opstarten :(
Of heb ik je verkeerd begrepen ?

Groeten,
Dirk
Avatar gebruiker
Dirk 9700
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 14 jun 2008 09:06
Woonplaats: De Vlaamse Ardennen

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor Dirk 9700 » 9 okt 2017 10:03

Zopas een hard-reset van de Nav.VI gedaan alles teruggekoppeld maar nog steeds het zelfde resultaat :(

Groeten,
Dirk
Avatar gebruiker
Dirk 9700
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 14 jun 2008 09:06
Woonplaats: De Vlaamse Ardennen

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor wil » 9 okt 2017 20:54

Dirk 9700 schreef:
Mgent schreef:iPhone 7 en smartlink geen probleem hier met ios11.0.2 op de 595

@Mgent
Is bij mij dezelfde versie. Heb de app al eens verwijderd en terug gedownload, maar werkt nog steeds niet.
Is me een raadsel waarom... Wat zou ik nog eens kunnen proberen om het probleem op te lossen?

Groeten,
Dirk

Ik heb ook dezelfde versie en geen waarschuwingen flitspalen meer. Dacht eerst dat het aan mijn nieuwe Schuberth SC1 lag en de manier van pairen. Verschillende keer reset gedaan en opnieuw gepaird maar nog steeds geen waarschuwing flitspalen. Ik krijg wel de waarschuwingen voor scholen, bochten, etc. Maar niets van Garmin Smartlink. Op de iphone staan wel de flitspalen maar er wordt niets doorgegeven aan de Zumo 595.
wil
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 911
Geregistreerd: 10 maart 2004 10:50
Woonplaats: Heemstede

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor Dirk 9700 » 10 okt 2017 08:23

Volgens de Reviews in de App Store zijn er nog die dit probleem hebben.
Heb de app voorlopig verwijderd van mijn iPhone.
Hopelijk komt er snel een update.

Groeten,
Dirk
Avatar gebruiker
Dirk 9700
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 14 jun 2008 09:06
Woonplaats: De Vlaamse Ardennen

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Berichtdoor wil » 10 okt 2017 12:29

Net weer een stuk gereden. Wel verkeersinformatie en temperatuur op het scherm van de zumo via smartlink. Maar geen flitspalen. Wel een icoon dat ik een flitspaal kan melden. Ben nu een beetje in verwarring. Moest in de instellingen van de zumo nu wel of niet Garmin flitspalen aangezet worden? Dan kreeg je toch dubbele meldingen van de database die op de Zumo staat en van smartlink?
wil
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 911
Geregistreerd: 10 maart 2004 10:50
Woonplaats: Heemstede

Volgende

Keer terug naar Garmin Zumo 590

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


cron