Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Zumo 590LM niet door PC herkend

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014

Re: Zumo 590LM niet door PC herkend

Berichtdoor polmcfree » 18 apr 2018 19:37

beer1952 schreef:
In vrijwel alle gevallen echter, betreft het schade aan de USB poort, deze universele poort bevat bewegende onderdelen die af kunnen slijten of door niet te gebruiken, wat rigide worden en kunnen breken.
Sinds wanneer heeft een usb poort bewegende onderdelen?
Pol met Pan European+BMW 1150GS en een Zumo550+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
polmcfree
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 4 apr 2007 21:16
Woonplaats: Opglabbeek (B)

Re: Zumo 590LM niet door PC herkend

Berichtdoor Tallguy » 19 apr 2018 07:08

Euh, de sleepcontactjes dus, die kunnen veren ergo bewegen . . . . . metaalmoeheid en knak, weg contactje . . . . .

Gert-Jan
- dēzl™ 560LT - Voor de vrouw met haar auto van A naar B.
- Montana® 650 - In de Land Rover, op de fiets en waar nodig.
- Dakota® 20 - Wandelen.
Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 730
Geregistreerd: 18 mei 2004 16:38
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Zumo 590LM niet door PC herkend

Berichtdoor polmcfree » 19 apr 2018 10:00

In de connector van het toestel zitten de contacten vast,in de kabel is het verend

Afbeelding
Pol met Pan European+BMW 1150GS en een Zumo550+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
polmcfree
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 4 apr 2007 21:16
Woonplaats: Opglabbeek (B)

Re: Zumo 590LM niet door PC herkend

Berichtdoor beer1952 » 20 apr 2018 17:22

Ter info

Vandaag mijn Zumo naar Groningen opgestuurd en ontving nog dezelfde dag het volgende bericht

Beste klant,

Na onderzoek van uw serviceaanvraag is geconstateerd dat het aangetroffen defect niet onder garantie kan worden hersteld vanwege de aard van de schade of omdat de garantieperiode is verlopen. (N.B. bij het ontbreken van een aankoopbewijs gaan wij uit van de productiedatum.)

Het gaat om het apparaat met als referentienummer: SRR-0084753

Graag willen wij u dan ook verzoeken om te reageren op deze e-mail en hierbij aan te geven welke voor welke van de onderstaande mogelijkheden u wilt kiezen:

A. Omruiling van het apparaat voor een vervangend toestel tegen een bedrag van € 141.16 (incl. BTW, verzend- en behandelkosten).
(Het vervangende apparaat is vergelijkbaar met uw huidige toestel)
U krijgt één jaar garantie op het vervangende toestel.

B. Omruiling niet uitvoeren en het toestel (ongerepareerd) laten retourneren.

C. Omruiling niet uitvoeren en het toestel ter recycling aan Garmin overdragen.

Ik heb gekozen voor A, natuurlijk
Avatar gebruiker
beer1952
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 19 feb 2009 10:20

Re: Zumo 590LM niet door PC herkend

Berichtdoor QuattroFrits » 21 apr 2018 07:58

Nu maar hopen dat je meer plezier ervan hebt.
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1718
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Zumo 590LM niet door PC herkend

Berichtdoor polmcfree » 21 apr 2018 10:57

Ik vindt het spijtig dat hij niet geprobeerd heeft met de batterij te laden met een extrene lader,toestel is misschien voor niets opgestuurd,maar ja is zijn toestel
Pol met Pan European+BMW 1150GS en een Zumo550+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
polmcfree
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 4 apr 2007 21:16
Woonplaats: Opglabbeek (B)

Re: Zumo 590LM niet door PC herkend

Berichtdoor QuattroFrits » 21 apr 2018 11:38

Ook met de externe lader zullen de contacten van de accu goed contact moeten maken, anders helpt het weinig.
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1718
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: Zumo 590LM niet door PC herkend

Berichtdoor beer1952 » 25 apr 2018 13:56

Ter info. Ik heb het toestel natuurlijk ook met de externe lader proberen te laden. Zonder succes.
Het klinkt waarschijnlijk dat het klopt wat Gamin schrijft en de USB poort van de Zumo de oorzaak is.
Ik heb per omgaande het verschuldigde bedrag betaald voor een vervangend toestel.
Vervolgens krijg ik als antwoord : Uw serviceaanvraag kan helaas nog niet worden verwerkt. Momenteel wachten wij namelijk op nieuwe voorraad om u het vervangende item te kunnen toesturen. Bij telefonische navraag blijkt het vervangende toestel ook niet in het distributiecentrum voorradig en moet van de fabriek komen. Het zal nog minstens 2 weken gaan duren.
Avatar gebruiker
beer1952
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 19 feb 2009 10:20

Re: Zumo 590LM niet door PC herkend

Berichtdoor beer1952 » 3 mei 2018 15:57

Ik heb inmiddels mijn vervangend toestel terug en wil even terugkoppelen.

De service van Garmin vond ik buitengewoon. Snelle en deskundige reacties :D De vervangende toestellen waren niet meer voorradig en moesten van de fabriek komen. Dat zou twee weken duren. Ik heb (na een week) gebeld omdat ik op motorvakantie ging en graag over een navkit wilde beschikken. Garmin kon niets beloven want zij hadden nog geen andere toestellen. Een dag later kreeg ik bericht dat het toestel was opgestuurd en ik kan nu met vakantie met mijn Zumo 590.
Grote klasse :D

Ik denk dat ik weet wat de oorzaak van mijn probleem is geweest. Toen ik mijn vervangende toestel aan de PC had gekoppeld, gaf deze wederom geen verbinding. De fout moest dus toch bij mij liggen. Ik had twee verschillende USB kabels geprobeerd die voorheen altijd hadden gewerkt. Ik ben toch voor de zekerheid een nieuwe USB kabel gaan kopen en de verbinding verloopt nu vlekkeloos.
Het lag dus wel degelijk aan mijn USB kabels, al verwacht je niet dat twee verschillende kabels op hetzelfde moment defect zijn.
Mijn persoonlijke conclusie; Ga niet te snel uit van een defect aan het toestel maar probeer eerst alles met je eigen verbinding uit.(desnoods met een nieuwe kabel - of bij iemand anders die wel een goede verbinding heeft).
Avatar gebruiker
beer1952
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 19 feb 2009 10:20

Vorige

Keer terug naar Garmin Zumo 590

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten