Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Cyclops update niet via Expres - alternatief

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014

Cyclops update niet via Expres - alternatief

Berichtdoor ruudweerd » 28 nov 2019 12:09

Hallo,
Ik heb een abonnenment Europa "Cyclops Europe" wat nog maanden loopt. Als ik de zumo aansloot aan de PC en Expres laat starten, zie je de (kaart)updates die er zijn. Ook gaf Expres dit ook aan voor de update van de flitspalen. Tot juli van dit jaar echter. Vele malen met Garmin gemaild en gebeld, tot ik eindelijk iemand had die WIST hoe dit werkte. Die loste het direct op. Later kreeg ik een "spijt" mail waarin ze meldden dat het niet reageren hen "speet"".
Nu begin oktober precies hetzelfde. weer gemaild en gebeld. Mail: NOOIT reactie en bij bellen zei men "u krijgt 100% zeker antwoord" ...... Niets meer gehoord en probleem bleef.
Ik ben helemaal klaar net Garmin helpdesk. Ongelooflijk slecht in de communicatie en doen echt niet wat ze beloven.
Verder gaan zoeken en proberen. Nu heb ik een oplossing: in Expres staat de tab [gereedschap] en daarin staat de tab [gekocht]. Hierin kan je het cyclops abonnement zien. Opnieuw downloaden / installeren (wolkje) geeft ook een update van de database.
Dat ze dat niet even zeggen bij helpdesk betekent dat iemand die je helpt echt niet weet hoe het werkt.
Zo heb ik een alternatief en ben ik van die helpdesk verlost.
Hoop dat ik anderen de irritatie hiermee kan voorkomen.
Groetjes Ruud
ruudweerd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 3 apr 2004 22:06

Re: Cyclops update niet via Expres - alternatief

Berichtdoor Mgent » 28 nov 2019 12:45

Indien je een smartphone hebt en daar Smartlink op hebt, heb je daar een gratis flitspalen abo mee. Dus waarom nog betalen?
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.6, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1894
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Cyclops update niet via Expres - alternatief

Berichtdoor JaVaWa » 28 nov 2019 13:30

Als je toch al een abonnement hebt (en daarvoor eenmalig een bedrag hebt betaald), waarom zou je daar geen gebruik van maken?

Daarnaast kunnen oudere Garmin toestellen geen Smartlink koppeling maken.
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's

eTrex Legend HCx, Fenix (1), Forerunner 220, GPS 45, GPS 60, Montana 600, nüvi 250, Oregon 550t, Oregon 700, StreetPilot III, Vivoactive 3, zūmo 500
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 14516
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Cyclops update niet via Expres - alternatief

Berichtdoor Mgent » 28 nov 2019 14:03

Aangezien het hier bij de 590 staat, ga ik er van uit dat hij die heeft en daar werkt dat wel.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.6, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1894
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Cyclops update niet via Expres - alternatief

Berichtdoor ruudweerd » 3 dec 2019 13:23

Hallo Javawa. Gaat het weer sinds nov 2016. We missen je met die ontzettend handige tools.

Helemaal eens met je aanvulling hierboven. ALS je een abo hebt en Garmin levert gewoon niet wat is gekocht dan heeft GARMIN een leveringsprobleem (jaar lang updates, waarvoor betaald is) waarvoor ze zich moeten schamen. Het niet reageren maakt je gewoon boos. Hetzelfde deed zich voor met mijn (geweldige) Montana, waar het scherm van "bevroor" tijdens rijden. Garmin ontkent continu, maar deze site had meer dan 25 pagina's met mensen die het allemaal hebben ervaren. Garmin is Amerikaans, maar gedraagt zich ook zo (Trumpiaans gedrag). Erg onvolwassen en als er een goed alternatief is voor Garmin stap je gewoon over. Klanten klagen niet (lang) maar zappen .......
grts Ruud
ruudweerd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 3 apr 2004 22:06


Keer terug naar Garmin Zumo 590

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast