Dat is toch geen eTrex Touch probleem?
Mijn GPSMAP 64st kan dat ook...!
Bovendien kan ik zelf ook nog een negatieve bijdrage leveren: begin met de verkeerde - eerste - letter in te typen en probeer dat dan te herstellen.
Door omstandigheden was ik aangewezen op normale Alkaline batterijen... die stellen een dergelijke zware belasting niet op prijs... GPS schakelt soms uit omdat de batterij het niet (meer) trekt... (batterij is méér dan 50% vol).
Zoek naar: Gothenburg of Göthenburg of Göteborg of Göthenborg. Overigens hier wel goed nieuws: ik kan "ö" weliswaar niet intypen, maar Garmin vindt - gelukkig - wel alles. Blijkt na 10 minuten...
Poging 1: zoeken naar Cities in de buurt... te ver weg.
Poging 2: spelling zoek...
Maar dan zoek je wereldwijd! Leerzaam, want als ik Gothenburg voldoende onjuist spel blijkt er een paar duizend kilometer hiervandaan ook nog een Gotendinges te bestaan... Maar wilde ik dat weten?
Nee, ik wilde gewoon even weten hoelang ik nog moet voordat we in Göteborg gaan lunchen.
Oplossing is simpel:
Zoeken doe je niet met BaseCamp en niet met een Garmin GPS. Gebruik OsmAnd, bijvoorbeeld. Ook OsmAnd begint binnen een klein cirkeltje te zoeken, maar met één klik kun je dat cirkeltje stap voor stap vergroten.
Zowel op adres, city, categorie als POI...
O ja, Garmin toont maximaal 50 POI's. En als daar dan niet de gezochte Outdoorshop bijzit, dan...? Dan gebruik je weer OsmAnd en binnen één minuut had ik er twee gevonden.
En ja, idem Etrex 30. Maar daar lag - herinnering - ook nog een kantelpunt bij de beroemde versie 2.80/2.90. Voor die tijd redelijk oké, daarna regelmatig zo vast als een huis...
Zucht... <cynische modus=uit>
Tenslotte: ik meen mij vagelijk ter herinneren dat het een nuttige stap was om het spelling zoeken te beperken tot de ingebouwde Recreational Map. Zoeken op twee kaarten tegelijk is ook geen aanrader.
Bovendien is dan de schrijfwijze consistent. Op OSM kaarten heb ik geen idee hoe je daar Göteborg zou moeten schrijven. Soms gebruikt OSM de Engelse schrijfwijze, soms de Noorse en ik ken beide onvoldoende en probeer dus eerst "Gothenburg" (en ga bij de vierde letter dus al de fout in).
Niet meer actief op dit forum...