Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Communicatie probleem met de server.

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016

Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor kawa534 » 29 nov 2017 21:44

Als ik mijn 595LM aansluit op de PC ( windows 10) en de express 5.8.0.0 start op dan krijgen we te lezen.
Click this banner to select your data sharing preference.
Als we hier op klikken krijgen we te lezen: Er is een probleem in de communicatie met
onze servers.
Mijn vraag is heb ik dit probleem alleen, of is het een probleem met de nieuwe express 5.8.0.0.
Als ik dit probleem alleen heb, weet er iemand hoe ik dit probleem dan kan oplossen.
Bij voorbaat mijn dank.
Albert.
kawa534
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 20 feb 2008 22:23
Woonplaats: Dodewaard

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor HaWee » 29 nov 2017 22:23

Als je die melding "Click this banner to select your data sharing preference" in google zoekvenster plakt krijg je diverse meldingen over Express maar ook over Windows 10 , kijk eens goed of het Express of Windows is.
Bij de express verhalen vind ik niet direct iets duidelijks, het verhaal over MS lijkt me op het eerste gezicht nuttiger
https://docs.microsoft.com/en-us/system ... sc-sm-1711
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20663
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor MPX-NL » 29 nov 2017 23:12

Als ik daarna op NEE klik, krijg ik Error Saving Consent. :shock: :( :? :x :cry:
Oregon 700, Vivofit, Vivoactive.
GPS 100, GPS 50, GPS 75, GPS 45, GPS 40, GPS 90, GPS 38, eMap, 12XL, eTrex Euro, eTrex Legend/Vista, GPS V, Geko 301, GPS 60, GPSMAP 60, GPSMAP 60CSx, eTrex Summit HC/Vista HCx, GPS 72H, Colorado 300.
Avatar gebruiker
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 29 mei 2008 12:59
Woonplaats: ZHZ

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor HaWee » 29 nov 2017 23:29

Ik had straks al de nieuwe Express gedownload en geïnstalleerd, nu ook even de gps aan de pc (win10) en weer Express opgestart.
Ik krijg geen vraag van sharing preference oid zoals hier genoemd.
Mogelijk omdat ik mijn privacy instellingen nogal goed heb ingesteld en dat data vergaar van windows zoveel mogelijk heb dichtgezet.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20663
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor MPX-NL » 30 nov 2017 00:43

Ik krijg die balk ook alleen maar bij mijn Nuvi, dus ik denk alleen bij auto en motor navigatie.
Ik wil Garmin geen toestemming geven voor het delen van mijn gegevens, blijkbaar is het de bedoeling dat je op JA klikt anders komt die error :shock:
Oregon 700, Vivofit, Vivoactive.
GPS 100, GPS 50, GPS 75, GPS 45, GPS 40, GPS 90, GPS 38, eMap, 12XL, eTrex Euro, eTrex Legend/Vista, GPS V, Geko 301, GPS 60, GPSMAP 60, GPSMAP 60CSx, eTrex Summit HC/Vista HCx, GPS 72H, Colorado 300.
Avatar gebruiker
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 29 mei 2008 12:59
Woonplaats: ZHZ

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor kawa534 » 30 nov 2017 00:53

Het probleem blijft zich hier aanwezig, maar met de Virb gaat het wel goed.
Ook na een hart reset is het probleem niet opgelost.
Javawa geeft ook geen problemen aan, een andere PC lost ook niets op.
Vorige week 2018.2 gedownload en staat op de 595, en krijg hierna geen contact meer met de server.
kawa534
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 20 feb 2008 22:23
Woonplaats: Dodewaard

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor RonalT » 30 nov 2017 17:08

JaVaWa ......... ?
Daar hoort iets achter, want JaVaWa is de maker van diverse programma's

Om er een paar te noemen: CleanEject, Flits2gpx, FotoGeoTag, IMGfromGPX, JaVaWa Device Manager, JaVaWa GMTK, JaVaWa IMGname, JaVaWa MapConverter, JaVaWa RTWtool, MapReverseConverter, TYPchanger.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OnRoute Motorkaart Midden-Europa
En een VivoFit HR om te koppelen met een EDGE 25
Avatar gebruiker
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2918
Geregistreerd: 20 sep 2006 18:14
Woonplaats: Dinteloord

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor Rob@VFR800 » 12 dec 2017 18:06

[offtopic] Idd JaVaWa was de maker van dat alles. Als Apple gebruiker heb ik er nu niets meer aan omdat ik altijd op de nieuwste software versie draai. Wel jammer overigens :cry:
greetz, Rob

Garmin Zumo 595 + Sena 10R (in een BMW systeemhelm 6 EVO) +  iPhone SE
Garmin BaseCamp on  Macbook
Crosstourer 1200X
Avatar gebruiker
Rob@VFR800
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 24 sep 2014 15:11
Woonplaats: Noord-Scharwoude

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor HaWee » 12 dec 2017 18:16

gelukkig is JaVaWa nog steeds :wink:

en zover ik weet werkt het weer gewoon op de Mac

citaat van de JaVaWa site:

"Programma X geeft foutmeldingen op mijn Mac
Heb je macOS Sierra? Helaas, mijn programma's zijn hiermee niet compatibel. Om dit goed te krijgen zou ik ze helemaal moeten omzetten naar een andere programmeeromgeving. Dit kost me helaas (veel te) veel tijd; zie boven.
Gelukkig heeft Apple het voor mij opgelost (of zou het toeval zijn?), want op de nieuwe macOS High Sierra doen ze het weer als vanouds..."
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20663
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor JaVaWa » 12 dec 2017 18:55

Rob@VFR800 schreef:Idd JaVaWa was de maker van dat alles.

Ik ben nog niet dood hoor... :? Ik ben nog steeds de maker, de software is nog steeds te downloaden van mijn site en het werkt nog steeds (of eigenlijk weer) op de nieuwste Mac OS.
Updates, ja dat is wat lastiger.
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13754
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor Rob@VFR800 » 12 dec 2017 19:08

Ow hahaha nee, gelukkig niet. :oops: Het is maar hoe je het leest, maar ik doelde duidelijk op het opnieuw uitbrengen van de programma’s. Misschien wel een vermelding waard in uw gele pop-up scherm.
greetz, Rob

Garmin Zumo 595 + Sena 10R (in een BMW systeemhelm 6 EVO) +  iPhone SE
Garmin BaseCamp on  Macbook
Crosstourer 1200X
Avatar gebruiker
Rob@VFR800
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 24 sep 2014 15:11
Woonplaats: Noord-Scharwoude

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor HaWee » 12 dec 2017 19:14

GOEDE programma's hoeven niet zo vaak geupdate te worden :wink:
ze werken heel goed en je kunt nog steeds de laatste versie downloaden van de JaVaWa site dus "what's the problem?" :roll:
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20663
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor kawa534 » 13 dec 2017 14:17

Zoals al eerder, boven geschreven, is het communicatie probleem met de server ook met de nieuwe update ( 5.9.0.0 ) van Express nog niet opgelost. Als ik de zumo 595 opnieuw aanmeld op express krijg ik de mededeling:
Fout bij het opslaan toestemming instellingen. We herinneren u er later weer aan.
Hierdoor kunnen de updates dus niet geïnstalleerd worden, omdat er een probleem is met de server.
Kan ik hier mogelijk zelf wat aan doen, of moet ik maar blijven wachten. De PC geeft wel aan dat er updates beschikbaar zijn voor het toestel. De communicatie tussen Pc en Zumo is ook goed, want express start automatisch op bij aansluiting, en ritten kunnen we ook toevoegen aan de Zumo.
Zou er mogelijk in het toestel iets verzet kunnen zijn.??
alvast mijn dank.
kawa534
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 20 feb 2008 22:23
Woonplaats: Dodewaard

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor Mgent » 13 dec 2017 17:32

Het ligt niet aan jou of je toestel, ook op de mac versie hebben we het probleem. Zij dat de tekst nu Nederlands is sinds de update vandaag, voorheen was die Engels. Maar goed, za wel eens opgelost worden, voorlopig geen aandacht aan besteden.
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1, , BaseCamp 4.7.0, CN Europe NTU 2019.10, Onroute motor 4.10 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
 
Berichten: 1535
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Communicatie probleem met de server.

Berichtdoor kawa534 » 4 jan 2018 22:43

Deze week was er een APK controle bij WayPoint voor de apparatuur,
dus ook mijn Zumo 595, met communicatie probleem zo als hier eerder beschreven, ook maar
even voor de APK aangeboden. Maar het probleem bleek ook voor de TD schijnbaar groter als gedacht,
en WayPoint Notter ruilde de Zumo zo om voor een nieuwe.
Kijk dat zijn nu de service van WayPoint.
WayPoint bedankt.
Albert.
kawa534
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 20 feb 2008 22:23
Woonplaats: Dodewaard


Keer terug naar Garmin Zumo 595LM

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast