Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Jawa device manager geeft een fout aan in de kapfile

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016

Jawa device manager geeft een fout aan in de kapfile

Berichtdoor lukke » 13 sep 2018 15:41

Afbeelding

Hierbij de map informatie van mijn Garmin (hoop dat het zichtbaar is, is eerste keer dat ik een image invoeg). Kan iemand aangeven of de file D4935...... mag verwijderd worden (dat rode kruisje zin me niet echt). Ik neem aan dat Europe NTU 2019.10 de kaart is waarmee de Garmin werkt. Waarom staat die er 2 keer op? (wat betekent die M en S )?
Voor alle duidelijkheid: de GPS werk prima, ik krijg geen fouten. Ik heb met Jawa device manager de GPX files opgeruimd.
lukke
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 26 maart 2013 20:16
Woonplaats: Holsbeek

Re: Jawa device manager geeft een fout aan in de kapfile

Berichtdoor Mgent » 13 sep 2018 15:58

plaats eens met JDM een rapport online, kunnen we beter meekijken, want nu is er een stuk van de benaming afgesneden.
De twee kaarten, dat is zuid en noord, is reeds enige tijd zo wegens anders te groot kaartbestand. Dus dat is allemaal ok.
Het rode kruis zou kunnen zijn dat dit de foursquare map is, en idd Jdm geeft daar steeds een fout voor omdat deze in een verkeerde map zou staan. Klik eens op het kruis voor de melding.
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1, , BaseCamp 4.7.0, CN Europe NTU 2019.10, Onroute motor 4.10 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
 
Berichten: 1550
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Jawa device manager geeft een fout aan in de kapfile

Berichtdoor lukke » 13 sep 2018 16:24

Hierbij de link naar het report. Het is inderdaad de foursquare map. Wat is de functie van die map?

http://jdm.javawa.nl/Gbz4
lukke
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 26 maart 2013 20:16
Woonplaats: Holsbeek

Re: Jawa device manager geeft een fout aan in de kapfile

Berichtdoor keesm » 13 sep 2018 16:53

Foursquare is POI database afkomstig van een City Guide met dezelfde naam. Als app voor Android en Apple verkrijgbaar. Je kunt zoeken op dichtbijzijnde restaurants, hotels , winkels e.d. en krijgt naast gegevens ook recenties van bezoekers. Garmin koopt die database en maakt dit beschikbaar voor je gps als img-bestand (JDM ziet dit daarom als kaartbestand maar dat is het niet, vandaar die foutmelding).
Hoe het op een Garmin werkt weet ik niet, ik heb geen actuele automotive toestellen welke die database bevatten of er mee werken. Wil je actuele info dan zul je de Foursquare app moeten gebruiken op je smartphone vermoed ik.
Ik gebruik zelf Swarm op de Iphone maar dat is tegenwoordig ook onderdeel en gelinkt aan Foursquare.
Avatar gebruiker
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 4562
Geregistreerd: 18 nov 2004 21:03
Woonplaats: N 51°48' E 5°14'

Re: Jawa device manager geeft een fout aan in de kapfile

Berichtdoor Mgent » 13 sep 2018 17:24

Zoeken met Foursquare: Waarheen? > Categorieën > Foursquare.
Alles ok dus met je toestel.
Overigens, sta je een update achter met je kaarten. ;-)
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1, , BaseCamp 4.7.0, CN Europe NTU 2019.10, Onroute motor 4.10 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
 
Berichten: 1550
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Jawa device manager geeft een fout aan in de kapfile

Berichtdoor lukke » 13 sep 2018 21:05

Bedankt voor de info.
lukke
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 26 maart 2013 20:16
Woonplaats: Holsbeek


Keer terug naar Garmin Zumo 395LM en 345LM

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast