Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Tomtom 450: importeer-vraag hapert regelmatig

Tomtom 450: importeer-vraag hapert regelmatig

Berichtdoor Ruud Muschter » 20 mei 2018 21:49

Beste mensen,

In mijn Tomtom Rider 450 werkt de importeer-vraag regelmatig niet naar behoren. Als je op de micro-sd bestanden hebt bijgeplaatst en vervolgens het toestel aanzet, verschijnt de ene keer wel, en de andere keer niet, de vraag of je wilt annuleren, of bestanden wilt importeren. Als die vragen niet verschijnen, moet je eerst het toestel uitzetten en weer aanzetten, maar soms wel twee keer voordat de importeer-vraag verschijnt.

Ook gebeurt het regelmatig dat na het aanzetten van het toestel de vraag wel verschijnt, maar dat de knoppen van 'Annuleer' of 'importeer routes' nergens op reageren. Vervolgens start het toestel door naar het Menu-scherm. Ook kan moet je ook het toestel maar weer uitzetten en aanzetten. Vaak lukt het dan een tweede of derde keer wel.

Kent iemand dit verschijnsel ook?

:D
vr. gr.,


Ruud Muschter
Ruud Muschter
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 21 sep 2010 17:30
Woonplaats: Groningen

Re: Tomtom 450: importeer-vraag hapert regelmatig

Berichtdoor Mr. M » 22 mei 2018 10:12

Dit roept om een harde reset. Of heb je die al uitgevoerd?
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Nomu S10 Android icm TomTom Go App en Osmand+
Avatar gebruiker
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2657
Geregistreerd: 5 feb 2007 18:04
Woonplaats: Wageningen

Re: Tomtom 450: importeer-vraag hapert regelmatig

Berichtdoor Ruud Muschter » 23 mei 2018 11:28

Dank, Mr. M. Nee, had ik nog niet gedaan. Zal eens ff kijken hoe dat in zijn werk gaat. Als ik 'Mijn Plaatsen' daarmee kwijt raak, doe ik het maar niet. Dan valt er goed mee te leven zo.
vr. gr.,


Ruud Muschter
Ruud Muschter
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 21 sep 2010 17:30
Woonplaats: Groningen

Re: Tomtom 450: importeer-vraag hapert regelmatig

Berichtdoor Mr. M » 23 mei 2018 15:02

Die herstel via MYDrive:

Over TomTom MyDrive
TomTom MyDrive is de eenvoudige manier om een bestemming in te stellen, locaties en favorieten te delen en om je persoonlijke navigatiegegevens op te slaan. MyDrive synchroniseert je TomTom Rider met je TomTom-account. Je kunt MyDrive in een webbrowser op een computer of als een mobiele app op een smartphone of tablet gebruiken.
Belangrijk: om TomTom MyDrive te gebruiken, heb je een geschikt navigatiesysteem nodig.
Gebruik TomTom MyDrive voor het volgende:
 Zoek een bestemming op de MyDrive-kaart en stuur deze naar je TomTom Rider. Je kunt naar de bestemming rijden en de bestemming wordt ook opgeslagen in Mijn plaatsen en in Recente bestemmingen in het hoofdmenu.
 Plan een route met tussenstops op de MyDrive-kaart en stuur deze naar je TomTom Rider.
 Synchroniseer community POI-lijstbestanden van de MyDrive-kaart met je TomTom Rider. De POI-lijsten worden opgeslagen in Mijn plaatsen en de locaties worden weergegeven op de kaart.
 Zoek een POI in MyDrive en synchroniseer deze met je TomTom Rider.
 Sla al je locaties in Mijn plaatsen op in MyDrive. Je kunt al je Mijn plaatsen-locaties zien op de MyDrive-kaart.
 Herstel je Mijn plaatsen-locaties en POI's van MyDrive automatisch naar je TomTom Rider na een reset.
Om MyDrive op je TomTom Rider te activeren, moet je verbonden zijn met TomTom Services.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Nomu S10 Android icm TomTom Go App en Osmand+
Avatar gebruiker
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2657
Geregistreerd: 5 feb 2007 18:04
Woonplaats: Wageningen


Keer terug naar TomTom Rider 4x/4x0

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast