door Autistische Rimboeloper » 20 maart 2017 10:14
Wat jullie ondervonden hebben klopt. Niet iedere kaart werkt probleemloos op de GPSmap 276Cx waaronder de Onroute Wandelkaart en de Topokaart BeLux v2. Die heb ik dan ook niet op mijn GPS geïnstalleerd. De Topokaart Denemarken v2 en Frankrijk v2 werken wel goed op de 276Cx als je bij het overzetten de auto-retouringsfunctie uitschakelt. Voor mij is dat niet zo'n probleem omdat ik die kaarten altijd open i.c.m. City Navigator. Omdat City Navigator een lage tekenprioriteit heeft komen de topokaarten altijd bovenop te liggen zodat je prima op de betreffende topokaarten kunt navigeren via de retouringsfunctie als dat nodig mocht zijn.

- Mits je een beetje rekening houdt met de kaarteigenschappen, dan kunner er best wel veel kaarten op de GPSmap 276 geïnstalleerd worden.
- Topokaarten.jpg (130.62 KiB) 1595 keer bekeken
De Citi Navigator NT 2017 kaart, de Topokaart Duitsland v7 Pro, de Topokaart Benelux v2 Pro, Topokaart Groot Brittanië v2 en de Onroute Fietskaart werken wel goed op de GPS waardoor er geen adresseringsproblemen optreden. Door in het adresnavigatiemenu de juiste kaartdatabase te selecteren voorkom je ook veel problemen met het zoeken op adressen.

- De meeste kaarten geven gelukkig geen adresseringsproblemen op de GPS.
- Kaartdatabase.jpg (43.03 KiB) 1595 keer bekeken
De moderne kaarten zoals de "PRO" edities werken wel goed met de GPS waardoor er geen adresseringsproblemen optreden als je op adressen wilt navigeren. Dat komt omdat de kaartdatabase geschreven is in een programeertaal die geen conflict geeft met de firmware in de GPS. Omdat ik vaak met oude kaarten werk, kan dat soms wel problemen opleveren. Ook bij sommige kaartsigmenten van de Open Fietskaart kan dat het geval zijn.
Computer: MacPro (6Core-Mod2013) GPS: iPhone7+256GB, AppleWatchS2, iPadPro12,9''-512GB, GPSmap76CSx ende GPSmap276Cx. Kaarten: CN2009+LTU, OFM-EU, Topo-NL v1, -België v1, -BeLux v2, BeNeLux v2, -Frankryk v2, -Duitsland v2+v7, -DK v2 en -GBR v2 +Onroute F&W.