Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor STXrider » 28 jan 2017 14:25

Jongens, niet quoten op een quote......Leest lastiger :wink:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v3.4 - CN 2018.10 ~ Roadbookhouder A4
Avatar gebruiker
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 972
Geregistreerd: 14 feb 2007 20:38
Woonplaats: Landsingerland

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor Noppie » 28 jan 2017 15:48

STXrider schreef:Jongens, niet quoten op een quote......Leest lastiger :wink:

Sorry, heb het aangepast.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

276C op Papazuki GSX1100 caféracer en op mountainbike
276Cx op Yamaha FJR1300A
Avatar gebruiker
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 261
Geregistreerd: 23 maart 2004 19:59
Woonplaats: Doetinchem

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor STXrider » 28 jan 2017 16:08

@Noppie,
Als je direct reageert direct onder het antwoord is de quote ook overbodig :wink:
Je bent niet de enige die het zich zo aangewend heeft......."citeer" i.p.v. "Reageer" te gebruiken.

Nu maar wachten op Garmin op een mooie update om weer on-topic te komen :mrgreen:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v3.4 - CN 2018.10 ~ Roadbookhouder A4
Avatar gebruiker
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 972
Geregistreerd: 14 feb 2007 20:38
Woonplaats: Landsingerland

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor NULDEN » 10 feb 2017 18:07

Vandaag antwoord gekregen inzake gemelde constatering en melding aan Garmin. :oops: :cry:

Beste Kees ......,

Dit is om u te laten weten: helaas is het onderzoek in verband met case 1305038 afgesloten.

Het team had het probleem niet kunnen nabootsen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Alexandra
Garmin Europe
Avatar gebruiker
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 28 jan 2008 19:16
Woonplaats: Duiven

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor STXrider » 10 feb 2017 20:35

NULDEN schreef:Vandaag antwoord gekregen inzake gemelde constatering en melding aan Garmin. :oops: :cry:

Dit is om u te laten weten: helaas is het onderzoek in verband met case 1305038 afgesloten.

Gaat dat om de positie op de kaart?

Het team had het probleem niet kunnen nabootsen.

Achter de computer kom je er ook niet achter?
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v3.4 - CN 2018.10 ~ Roadbookhouder A4
Avatar gebruiker
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 972
Geregistreerd: 14 feb 2007 20:38
Woonplaats: Landsingerland

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor bartho » 9 jul 2017 21:39

Vandaag voor de eerste maal een route gereden. Wat betreft het achterblijven van pijl op de kaart is vooral bij ronde punten en afslagen. Soms is hij wel 200 m achter. Heb de indruk dat de pijl max toegelaten snelheid op die punten niet overschrijd.
bartho
 
Berichten: 621
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor tony rave » 9 jul 2017 22:14

Als jij je dan ook aan die maximum toegelaten snelheid houdt heb je geen probleem, toch?

En als iedereen dat deed lag het hele land niet bezaaid met die vervelende drempels.
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+60CSx+276Cx
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1334
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor bartho » 9 jul 2017 22:19

Nee zelfs aan de max toegest snelheid loop hij achter. Aan een kruispunt naar rechts en 100 m achter.
bartho
 
Berichten: 621
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor tony rave » 16 jul 2017 14:41

Ik heb er deze week (meerdaagse rit) speciaal op gelet door af en toe ver in te zoomen (b.v. 100m schaal).
Met de instelling 'kaart noord boven' (2D dus) volgt de kaart exact de positie indicator.
Wel 'shaded relief' en 'recreation map' uitgeschakeld, weet niet of dat echt verschil maakt.

Boven b.v. een viaduct of riviertje rijdend bevindt de kaartplek zich exact onder de positie indicator. Zowel de kaart zelf (in dit geval de MR_OSM kaart) als de 276Cx waren kennelijk 'plek nauwkeurig'.
Nou ja, de verversings frequentie lijkt ongeveer 1 seconde te zijn, binnen die seconde staat de kaart dus even stil.
Bij zo'n 100 km/u is dat dan ongeveer 25 meter.

Zoals eerder gezegd: Met koers boven en/of '3D' weergave zou dat (veel) trager kunnen zijn en dat is dan een slechte zaak.
Een snelheids wonder is de 276Cx op dit punt kennelijk niet, de oude 60CSx maakt een betere indruk door o.a. sneller van pop-up scherm naar volledige kaartweergave te schakelen en in het pop-up scherm volgt die de positie wel accuraat.

Van een route afwijkend druk ik even 'stop navigation, terug op de route weer 'resume navigation' en dan is de route er wel binnen zeer korte tijd terug. Dat werkt wel net zo goed als met de 60CSx.

Het berekenen en tekenen van een (auto)route gaat veel sneller dan in de 60CSx.
B.v. eenzelfde route (ingeladen als directe route, dus alleen viapunten) van Valkenswaard naar het beginpunt en daarna een rondrit aan weerszijden van de Moezel (zo'n 460 kms in CN) doet de 276Cx in 54 sec en de 60CSx in 189 sec.
Met de MR_OSM kaart is de 276Cx nog sneller startklaar in 38 sec.

Hmm, dan denk ik weer: het is toch niet de processor die te langzaam is.
Een 'echte' update om de talloze gebruikers opmerkingen aan te pakken zou onderhand welkom zijn.
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+60CSx+276Cx
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1334
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor RonalT » 16 jul 2017 15:26

tony rave schreef:....
Het berekenen en tekenen van een (auto)route gaat veel sneller dan in de 60CSx.
B.v. eenzelfde route (ingeladen als directe route, dus alleen viapunten) van Valkenswaard naar het beginpunt en daarna een rondrit aan weerszijden van de Moezel (zo'n 460 kms in CN) doet de 276Cx in 54 sec en de 60CSx in 189 sec.
Met de MR_OSM kaart is de 276Cx nog sneller startklaar in 38 sec.

Hmm, dan denk ik weer: het is toch niet de processor die te langzaam is
....


Ik weet niet of de processor snelheid zo belangrijk is.

Toevallig ontdekte ik dit eergisteren.
Wij, mijn vrouw en ik, hebben resp. een ZUMO 340 en een ZUMO 590.
Ik heb van de week uit beide toestellen alle tracks, routes en vrijwel alle waypoints gewist. Een 5-tal van belang zijnde punten staan nog in beide toestellen.
Daarna heb ik 6 tracks en een 20-tal te bezoeken punten als gpx-bestand in beide toestellen geplaatst en ben de tracks gaan laten omrekenen naar routes. Wat schetst mijn verbazing, de 340 kan er bijna 2 omrekenen in de tijd dat de 590 er nauwelijks 1 kon berekenen.
Daarna heb ik de routes gewist en nogmaals geprobeerd met hetzelfde resultaat. De 340 rekent met dezelfde kaart dezelfde tracks veel sneller om naar een route.

De kaartopbouw van de 590 is wel weer sneller dan bij de 340.

Bovenstaande heeft natuurlijk niets met de 276 te maken, maar ik vraag me af of processor snelheid altijd belangrijk is
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OnRoute Motorkaart Midden-Europa
En een VivoFit HR om te kijken hoe het met me gaat
Avatar gebruiker
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2726
Geregistreerd: 20 sep 2006 18:14
Woonplaats: Dinteloord

Re: GpsMap276Cx * Voertuigpositie op de kaart *

Berichtdoor tony rave » 16 jul 2017 15:55

De 590 heeft daarbij ook nog een groter schermoppervlak en vermoedelijk meer elementen te tekenen.
Andere ontwerp aspecten zullen ook belangrijk zijn, b.v.

Bij kaartopbouw: welke data wordt er van de kaart gelezen? Alleen het deel dat daadwerkelijk op het scherm gaat passen of een veel groter gebied dat, bij wijze van spreken, alvast wordt klaargezet voor gebruik bij de komende verplaatsing of zoom-wijziging?

Worden alle elementen even snel ingelezen/getekend of b.v. de belangrijkste als eersten?
De 60 tekent b.v. eerst het routeverloop (de paarse lijn) en daarna de kaart, de 276Cx doet het andersom.

Mijn indruk is dat de programmering veel uitmaakt, niet iedereen kiest de snelste weg naar het doel maar volgt een eerder gereden route, oftewel Garmin (en zij niet alleen) plakt bestaande programmadelen aan elkaar, ook als dat een omweg betekent.

Laten we hopen dat het zoiets is, dan valt er softwarematig nog wat te veranderen.
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+60CSx+276Cx
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1334
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Vorige

Keer terug naar GPSmap 276Cx

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


cron