door Autistische Rimboeloper » 10 maart 2017 19:39
Na ruim een week niets meer van Garmin gehoord te hebben, besloot ik het hef zelf maar in eigen hand te nemen. Ik ging met mijn GPSmap 276Cx naar de computerclub om mijn "Waypointprobleem" aldaar neer te leggen. Toen mijn GPS aan een Windows-computer met Windows 10 gekoppeld werd en het programma "Device Manager" van JaVaWa gedraaid werd, kwam gelijk de aap uit de mouw! De firmware waarop mijn GPS draaide bleek versie 2.3 te zijn, een relatief oude versie.
Waarom ik geen "firmware" updatemelding bij het gebruik thuis van de Macversie van BaseCamp en de Macversie van "Device manager" kreeg, heeft vermoedelijk te maken met het feit dat de betreffende programma's niet goed werken met mijn computer. Later bleek dat het programma "Device Manager" niet optimaal werkt met het besturingssysteem OS 10.12 Sierra. Daarnaast bleek de iTunes-versie van BaseCamp de GPSmap 276Cx niet optimaal te ondersteunen. Op de computerclub werkten ze mijn firmware in mijn GPS bij naar versie 3.3 en de Waypointproblemen verdwenen aldaar als sneeuw voor de zon!
Ineens was ik instaat om via de enter/mark-knop weer nieuwe waypoints toe te voegen. Daarnaast reageerd mijn GPS veel sneller, metname bij het scrollen door zware topokaarten zoals de topokaart BeNeLux Pro.

BaseCamp via de officiele Garminsite, blijkt toch een andere versie te zijn dan de versie uit de iTunesstore. Met die versie kan ik wel, indien nodig, mijn firmware van mijn GPS updaten!
Rest mij alleen nog de vraag waarom Waypoint zijn GPSen niet bijwerkt naar de laatste firmwareversie als ze in de verkoop gaan. Het zal wel een gevalletje van
"Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt" zijn! Daarnaast heb ik nog een vraag:
Hoe kun je in je GPSmap 276Cx zien met welke firmware versie de GPS draait? 
Computer: MacPro (6Core-Mod2013) GPS: iPhone7+256GB, AppleWatchS2, iPadPro12,9''-512GB, GPSmap76CSx ende GPSmap276Cx. Kaarten: CN2009+LTU, OFM-EU, Topo-NL v1, -België v1, -BeLux v2, BeNeLux v2, -Frankryk v2, -Duitsland v2+v7, -DK v2 en -GBR v2 +Onroute F&W.