Hallo, ik ben nieuw hier. Vorige week heb ik een 276cx aangeschaft en osm kaarten gedownload, geïnstalleerd in basecamp en transfer naar de garmin. Dat ging allemaal fantastisch totdat er geen ruimte meer was. Vandaag een 32GB sandisk micro-sd geïnstalleerd en het eerste probleem deed zich al voor:
- basecamp zag maar 4 GB. Nadat ik de sd-card had aangeklikt (in basecamp) en had gekeken naar de ruimte, werd 32GB aangegeven (iets minder om precies te zijn, fat32-directory).
Daarna kaarten via de finder (in mac-os) van de 276cx naar de sd-card gekopieerd (in de Garmin map!) en de de kaarten van de 276cx verwijderd. Opnieuw geprobeerd een kaart te transferren, niet gelukt, geheugen van de 276cx wordt niet vrijgegeven en er is dus nog steeds niet voldoende ruimte

. Geprobeerd naar de SD kaart te transferren en daar krijg ik òf de melding dat er geen wijzigingen in de kaart zijn en weigert basecamp te transferren òf de sd kaart is vol, want 32GB wordt niet herkend. Als ik vervolgens in basecamp op de sd-card klik geeft ie gewoon 32GB aan

.
De situatie is nu dus dat ik de gedownloade en via basecamp map-installer kaarten op de sd-card in de 276cx heb staan (en die kan ik ook gebruiken), de 276cx "vol" is (er zou voldoende ruimte moeten zijn, maar die wordt niet vrijgegeven) en ik geen enkele mogelijkheid meer heb om kaarten te installeren met de basecamp map installer.
Mijn vraag is:
Weet iemand hoe het beschikbare geheugen van de 276cx weer vrijgegeven kan worden?
Hoe kan ik osm kaarten via map installer op de sd-card krijgen zonder de melding "dat er niks gewijzigd is" ?
Nu zit ik met een apparaat van 700 euri en ik heb er nauwelijks wat aan met die paar kaarten die er nu op zitten.
Maarten