Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Ervaring 276Cx na lange vakantie

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor ankeric » 8 okt 2017 20:00

Het gebeurde in Hallstatt, Oostenrijk.
Één weg, zonder afslagen, ingeklemd tussen de bergwand en de Hallstätter See.
Op dat moment stapte er een buslading toeristen uit.
En onze GPS zei: "BEEP - BEEP".
Commentaar: "Ja, hier heb je natuurlijk echt een GPS nodig, want anders verdwaal je..." :roll:
Tot op dat moment reden wij nog met "Beep" ruim voor de afslag en "BEEP - BEEP" bij de afslag.
Daarna mochten alleen de noodzakelijke Proximity Alarms nog geluid maken.

Maar toetstonen? Doet mij één lol... :twisted:
Ik vrees nu voor een veto van Anke... :wink:

O ja, nog vergeten:
Geeft de 276 - desgevraagd als Data field - de Afstand tot Next Waypoint in de route? En dan niet Afstand tot het volgende viapunt of eindbestemming (zoals de 64), maar tot ons lunchrestaurant halverwege?
Emap (2000), Etrex Vista HCx (2008), Etrex 30 (2011), GPSMAP 64st (2016), VIRB XE (2016), OpenStreetMap Contributor (2010), Mapillary (2015), OsmAnd+ op Samsung Galaxy, Santos tandem Double Travel
ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1019
Geregistreerd: 25 jun 2008 21:02
Woonplaats: Woerden

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor tony rave » 8 okt 2017 21:14

Met het risico dat iemand begint te roepen dat we afdwalen, maar ja, dan hebben we de navigator om ons weer op koers te brengen.

Ik weet niet of ik begrijp wat je bedoelt.

De vogelvlucht afstand tot een 'waypoint' (favoriet) opgenomen als 'viapunt' in een directe route wordt in het dataveld 'distance to next' pas getoond zodra dit het eerstvolgende punt wordt.
Een apart dataveld waarin de afstand tot een gekozen 'waypoint' aftelt is er naar mijn weten niet.

In een auto-route toont 'distance to next' de afstand tot de volgende afslag (manoevre) of het aanstaande viapunt als dit eerder komt.

De 276Cx heeft 3 'distance to ...' velden; to next, to destination en to point. Dat laatste is mij nog onduidelijk.
Het geeft soms dezelfde afstand aan als 'to next', maar ook vaak 'nul'. Krijg er nog geen vat op maar heb het nog niet echt proberen te vinden. Iets met trackpunten dacht ik aanvankelijk, maar ook nog niet echt vastgesteld.

De afstand van locatie naar een waypoint (favoriet) staat o.a. wel in het FIND resultaat, maar dat is wat anders dan direct 'in beeld'.
Een optie (nou ja, enigzins) is wel om een 'routepunt' uit de route te lichten en daar een bestemming van te maken. Ook weer niet wat je zou willen. Bovendien onnodig als het punt al in de waypoint (of andere lijst) staat, dan kan het ook daaruit als bestemming gekozen worden.

Momenteel rij ik met 2 navigators, 1 daarvan gebruik ik juist vaak om de afstand en richting tot een bepaald punt aan te geven.

Wat betreft de tonen:
Helaas, proximity alarm-tonen vallen nu samen met toetstonen en afslagtonen, zeer hinderlijk dat de 'alarms' niet als enige aangezet kunnen worden, zoals de menu omschrijving wel suggereert. Tenzij er ergens nog iets ingesteld kan worden, moet nog eens goed zoeken.
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+60CSx+276Cx
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1312
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor ankeric » 8 okt 2017 22:30

Of we afdwalen?
Mike heeft mij op een idee gebracht op basis van zijn "Ervaring na lange vakantie". En ik probeer nu te toetsen of de 276 aan een paar van mijn verwachtingen voldoet.
Het Manual van de 276 (12 pagina's) is nutteloos.
Dit is buitengewoon nuttig (tip van @keesm): The New Garmin GPSMAP® 276Cx

Wat ik wil:

  • Vertrek: 0 km.
    Bij vertrek:
    Distance to Next = 10 km. (over de weg)
    Distance to Dest = 60 km.
  • Waypoint Tussenstop 1: 10 km.
    30 km. voorbij tussenstop (1):
    Distance to Next = 10 km. (over de weg)
    Distance to Dest = 20 km.
  • Waypoint Tussenstop 2: 50 km.
    2 km. voorbij tussenstop (2):
    Distance to Next = - km (???, want er is geen Next waypoint meer)
    Distance to Dest = 8 km.
  • Eindbestemming: 60 km.
Volgens de Garmin Handleiding (Nederlands), GPSMAP 64:
Afstand tot volgende: De resterende afstand tot het volgende via-punt op uw route.

Volgens het Garmin Manual (Engels), GPSMAP 64:
Distance to Next: The remaining distance to the next waypoint on the route.

En de GPS, die toont altijd: "afstand tot het volgende via-punt op uw route".
Zinloos... en teleurstellend.
Work-around: scherm Active Route of route opsplitsen in 3 routes. Maar dan weet ik pas voorbij Tussenstop (2) wat de afstand is tot de eindbestemming.

Het begint hier en dat draadje ontspoort:
Re: Probleem met route
Daarna gebruik ik nog meer woorden:
Hoe: [Afstand tot volgende] Waypoint in een Route op de GPS?

Mijn conclusie:
  • Het Engelstalige manual belooft wat ik wil: Distance to Next: The remaining distance to the next waypoint on the route.
  • Het Nederlandstalig manual ontkent dat: Afstand tot volgende: De resterende afstand tot het volgende via-punt op uw route.
  • De Zumo zou het kunnen. Het lijkt er zelfs op – als ik het manual goed lees – dat dit DataField permanent in het Zumo hoofdscherm staat.
Dus ik was benieuwd of 276 – als best of both worlds between 64 and Zumo – het kan?

Dit lees ik nu pas:
tony rave schreef:Momenteel rij ik met 2 navigators, 1 daarvan gebruik ik juist vaak om de afstand en richting tot een bepaald punt aan te geven.

Ik lig in een deuk... :D :? :lol: :!:
Is natuurlijk ook een optie: Anke met 64 en ik met 276, samen op de tandem op weg naar het volgende Waypoint!
En ik reageerde op jouw: "Ik weet niet of ik begrijp wat je bedoelt.".
Volgens mij begrijp jij het (inmiddels) helemaal... nu Garmin nog!
Emap (2000), Etrex Vista HCx (2008), Etrex 30 (2011), GPSMAP 64st (2016), VIRB XE (2016), OpenStreetMap Contributor (2010), Mapillary (2015), OsmAnd+ op Samsung Galaxy, Santos tandem Double Travel
ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1019
Geregistreerd: 25 jun 2008 21:02
Woonplaats: Woerden

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor tony rave » 9 okt 2017 16:21

ankeric schreef:Volgens mij begrijp jij het (inmiddels) helemaal... nu Garmin nog!

Ik begrijp in elk geval dat je liever NIET met 2 toestellen (plus vooral de voeding daarvoor) zou willen fietsen maar vrees dat het momenteel de enige oplossing is voor je wens.
En Garmin denkt te begrijpen dat ze op deze manier mogelijk 2 toestellen verkopen i.p.v. 1 :?: :wink:
Ik denk: een goede update zou de, naar mijn inschatting, magere verkoop van de 276Cx kunnen stimuleren !
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+60CSx+276Cx
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1312
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor tony rave » 9 okt 2017 17:12

ankeric schreef:Maar één vraag heb ik niet kunnen beantwoorden:

FS 2017-10-09_175741.png
FS 2017-10-09_175741.png (70.35 KiB) 275 keer bekeken


Deze 'alarmen' (m.u.v. Clock) hebben mogelijk uitsluitend betrekking op de Marine-modus want ik heb allen op OFF gezet en de toets-, proximity- en afslagtonen in Automotive-modus, uiteraard alleen indien geactiveeerd, blijven komen.
Bijlagen
alarms.jpg
alarms.jpg (29.35 KiB) 275 keer bekeken
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+60CSx+276Cx
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1312
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor guzzi vero » 10 okt 2017 09:13

next turn (volgende afslag) is een route alarm en en arrival (aankomst, kan km of tijd zijn) is een route/marine alarm.
anchor drag (alarm mocht je anker losgekomen zijn en je boot op drift gaat. Je moet dan wel ergens kunnen een afstand ingeven want met getijden draai je rond je anker(s)) en off course (van koers, bearing, afwijken door bv stroom invloed en niet op auto pilot) zijn inderdaad alarmen voor boot/schip.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820
Avatar gebruiker
guzzi vero
 
Berichten: 936
Geregistreerd: 27 sep 2006 23:38
Woonplaats: Oostduinkerke

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor tony rave » 10 okt 2017 11:45

Het punt is dat de DFU (directions for use, owners maual, gebruiksaanwijzing , etc.) zo weinig en daarbij niet eenduidige informatie geeft dat deze voor de meeste gebruikers volkomen nutteloos is.
Het blijft dus noodzakelijk alles zelf te proberen, dat is ergerlijk, het zou allemaal duidelijk in een DFU moeten staan.

b.v.
Anchor Drag werkt ook bij Automotive modus, niet alleen bij de Marine modus, terwijl dat toch een typische marine functie heeft (intussen geprobeerd dus).
Anderzijds werkt 'arrival' weer niet in de automotive modus. Beiden staan wel in hetzelfde menu.

Menu items staan in zwarte tekst (van toepassing) of in grijze tekst (niet van toepassing), maar ook weer lang niet altijd consequent zodanig gekenmerkt.

Zoek het maar zelf uit zegt Garmin (inderdaad, dan leer je het toestel kennen), een fatsoenlijke DFU schrijven kunnen/willen we niet. Zoiets moet al in een vroeg stadium gebeuren en dat kan niet want we zijn tot aan de markt introductie bezig het toestel enigzins fatsoenlijk aan de praat te krijgen. We hebben ook niemand die het gehele toestel overziet, geen geestelijke vader maar wel heel veel neven en nichten die allemaal een stukje kennen en elkaars taal niet verstaan. En dan al die vertalingen ... allemaal veel te lastig en te duur.
En wie leest zoiets nog? Ik dus wel, maar het is er domweg niet !
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+60CSx+276Cx
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1312
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor bartho » 10 okt 2017 12:27

Gelukkig doet het scherm het goed. Maar voor mij, indien er iemand een beter scherm brengt gaat hij de deur uit. Heb lang getwijfeld maar had het beter niet gedaan. Bluetooth werkt niet, achterlopen op het scherm ergert mij omdat ik nogal vlot rij en nog enkele features zoals van track naar route werken niet(maar dit wist ik). Ik had wel gedacht dat er snel een update zou komen vooral een oplossing Bluetooth en het achterlopen maar dat komt er waarschijnlijk niet. Indien er zoals hier al wordt beweert er nog een slechte verkoop is ook is hij ten dode opgeschreven.
bartho
 
Berichten: 609
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor Xynix » 10 okt 2017 13:28

Ik gebruik het apparaat helmaal niet meer. Erger mij eindeloos aan de tekortkomingen het ding gaat weg als er geen goede update voor komt. De aangekochte lifttime update van de CN is ook nog steeds niet te koppelen. Apparaat op zich is prima maar de software lijkt nergens op voor die € 800 mag je toch wel wat verwachten.
Xynix
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 apr 2016 12:12

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor ankeric » 11 okt 2017 11:02

Mijn dank aan allen voor de "koude douche". Of wel: wake-up call!

Maar (1), helaas voor mij, ik vrees nu dat Anke gewoon gelijk heeft: geen GPSMAP 276Cx kopen!
Waarom zou je het dubbele van een GPSMAP 64st uitgeven aan een – vijfde! - toestel dat – inderdaad – enkele functionaliteiten heeft die op de GPSMAP 64st ontbreken, maar dat koppelt aan een onwaarschijnlijk aantal onvolkomenheden? Zonder concreet uitzicht op verbetering?
Een toestel dat én te zwaar én te groot is én te veel stroom gebruikt voor gebruik op de fiets. En dat naast de fiets, tijdens wandelingen, nauwelijks een "handheld" mag worden genoemd?
En dat alleen om de omissies van de GPSMAP 64 te compenseren plus een paar leuke extraatjes die ik inderdaad niet op de GPSMAP 64 mag verwachten?
Waarom reageert Waypoint niet op de ellenlange draadjes op dit forum over de GPSMAP 276Cx? Het duurste Garmin "Outdoor"-toestel! "The Legend is back"!
Waarom ontbreekt de volgende reactie: "We hebben als Waypoint contact gehad met Garmin en onze onvrede met de huidige softwarekwaliteit overgebracht. Garmin heeft hier goede nota van genomen en toegezegd dat er op redelijke termijn – denk hierbij aan zes maanden – een grote update zal komen. Tot die tijd, beste klanten, heb geduld."
En Waypoint, als je dan toch contact hebt met Garmin, vraag dan gelijk eens naar de plannen met BaseCamp en de VIRB XE. Want ook die twee zijn - voor mij - een vrijwel dagelijkse/wekelijkse bron van irritatie en frustratie.

Wat ik zal moeten blijven ontberen nu de GPSMAP 276Cx - vooralsnog - geen optie meer is:
  • Button Page: Profile change!
  • Button Enter + Mark: Mark Waypoint! Toggle Declutter!
  • Button MOB ("Man Over Board"):
    - Ik heb die maximaal één keer in mijn leven nodig, maar dan kan ik hem op de GPSMAP 276 wél blindelings vinden zonder eerst de handleiding te hoeven zoeken!
    - In Automotive mode, hold to open the next turn page!
  • Buttons: illuminated!
  • Button Find: Mark Home location! Recent Finds!
  • Find options: Near Destination! Near Current Route!
  • Detour!
    Waarom veronderstelt Garmin dat een fietser geen Detour zal gebruiken?
  • Externe voeding!
  • Opties! Instellingen! Mogelijkheden!
  • Scherm, scherm én scherm!!!
Maar (2): de Lithium accu 4400 mAh kan - standaard - alleen in de GPS worden opgeladen? Dus ik moet de 276Cx van €700 een nacht in het toiletgebouw op de camping of ergens buiten laten liggen?
Al onze fotocamera's gebruiken een vergelijkbare (maar niet gelijke) accu. Al deze camera's worden geleverd inclusief externe oplader. Bij Garmin én bij Waypoint ontbreekt deze.
Actiepunt: bestaan er opladers waarmee AA, AAA én verschillende modellen Lithium kunnen worden opgeladen? Of zou ik de GPSMAP 276Cx, net als de VIRB XE, zónder accu moeten gebruik en uitsluitend voeden met een Powerbank (die ik wél eenvoudig onderweg kan opladen)?

Maar (3): The Garmin AMPS Rugged Mount has a security screw on top to make sure the device doesn't pop out.
Begrijp ik nu dat ik voor ieder terrasje onderweg met een - "security" - schroevendraaier de "security screw" moet losdraaien?
Hopefully, Touratech-USA will provide a locking mount for this model. (globeriders)

Maar (4): óók op de 276Cx ontbreekt – voor zover ik nu meen te weten – nog steeds de rest van mijn wensenlijstje:
  • WIFI connectie (docking station) met BaseCamp op de PC.
  • Onderhoud, configuratie en back-up/restore van de configuratie vanaf de PC.
    Oké, wij hebben JaVaWa Device Manager die dit een beetje kan. Garmin: koop JDM én integreer dit binnen BaseCamp! En kijk dan gelijk eens naar al die andere zaken die JaVaWa voor Garmin oplost (viapunt symbool, RTWTool (verwijder glitches!), bijvoorbeeld).
  • Archiveren van Routes en Waypoints (vergelijkbaar met Track Management).
  • Op het toestel gemaakte route omzetten naar een track. Want ook een dergelijke route wil ik bij voorkeur navigeren met én route én track.
  • Instelbare knop (waaraan je een functie kunt toewijzen). Zoals al onze fotocamera's die hebben. Zoals OsmAnd die heeft. (Of is de MOB-button toch configureerbaar, zoals GlobeRiders suggereert?)
  • Declutter zou óók moeten gelden voor de route en track.
    Vraag aan Anke: staat dit als fietspad op de kaart? Hoe lang moeten we nog over dit zandpad, wasbord rijden? Anke: "Zucht, dat kan ik niet zien als de route er overheen loopt. Oké, als het echt moet..."
    Dus tijdens navigeren kun je de wegen op de kaart waar je overheen rijdt niet zien...? Niet op de Etrex, niet op de GPSMAP 64st én niet op de GPSMAP 276Cx?
  • Zou je op de 276Cx wél kunnen zoeken naar, bijvoorbeeld, een "Outdoor shop" als je niet – ongeveer – weet waar die zich bevindt? Of geldt óók voor de 276Cx: zoeken kan alleen met OsmAnd ("increase search radius"), niet met een Garmin GPS?
  • Aansturing van de VIRB. Althans niet volgens het Manual.
  • Boeiend: zowel de GPSMAP 64 als de GPSMAP 276 kunnen geen foto's maken. Prima wat mij betreft. Maar ze bieden wél een Viewer voor foto's (JPEG).
    Beide toestellen kunnen schermafdrukken maken. Mooi! Maar beide bieden géén Viewer op BMP-bestanden.
Het wordt tijd voor een Nieuwe Outdoor GPS voor fietsers en wandelaars: een Garmin GPSMAP 70st.
Maar (5) de GPSMAP 276Cx is geen geschikte GPS voor AnkEric, als fietser/wandelaar. IMO!

Bron: globeriders_gpsmap276cx
Laatst bijgewerkt door ankeric op 11 okt 2017 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Emap (2000), Etrex Vista HCx (2008), Etrex 30 (2011), GPSMAP 64st (2016), VIRB XE (2016), OpenStreetMap Contributor (2010), Mapillary (2015), OsmAnd+ op Samsung Galaxy, Santos tandem Double Travel
ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1019
Geregistreerd: 25 jun 2008 21:02
Woonplaats: Woerden

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor Hans Schipper » 11 okt 2017 11:36

Goed nieuws! Garmin heeft een superproduct voor jou: https://www.gps.nl/wandelnavigatie/garm ... orer-.html

Als jij deze noviteit eens grondig test hebben wij er ook voordeel van. Een win/win situatie dus.

Enjoy Outdoor Life,
Hans
Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 274
Geregistreerd: 29 apr 2004 09:07
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor ankeric » 11 okt 2017 12:45

Garmin Inreach Explorer + :
  • Stuur en ontvang tekstberichten buiten de dekking van mobiele netwerken
  • Je trekt misschien voorbij de grenzen van mobiele telefonie, maar bent nooit buiten bereik, wanneer je een Garmin inReach Explorer+ bij je hebt.
  • Geen bereik met je mobiele telefoon? Geen probleem.
  • Waypoints/favorieten/locaties: 500
  • Routes: 20
  • "De Garmin Inreach Explorer + is niet langer leverbaar" (Zwerfkei).
    Iets met "straatstenen", "niet" en "kwijtraken"?

Met andere woorden: fietser, niet extreem Outdoor wandelaar, AnkEric behoren niet tot de doelgroep.
Laatst bijgewerkt door ankeric op 11 okt 2017 13:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Emap (2000), Etrex Vista HCx (2008), Etrex 30 (2011), GPSMAP 64st (2016), VIRB XE (2016), OpenStreetMap Contributor (2010), Mapillary (2015), OsmAnd+ op Samsung Galaxy, Santos tandem Double Travel
ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1019
Geregistreerd: 25 jun 2008 21:02
Woonplaats: Woerden

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor Hans Schipper » 11 okt 2017 13:19

Tja, dat het geen bestseller is begrijp ik wel. De doelgroep is niet zo groot. De prijs incl abo’s kan flink oplopen.
Bij Waypoint is de inReach overigens gewoon te koop. Op voorraad in Notter en Moordrecht.
Zelf wacht ik op een Gallileo-GPS (communiceert ook 2-richtingen op) die geschikt is voor motornavigatie.
Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 274
Geregistreerd: 29 apr 2004 09:07
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor JaVaWa » 11 okt 2017 15:05

Hans Schipper schreef:Zelf wacht ik op een Gallileo-GPS (communiceert ook 2-richtingen op) die geschikt is voor motornavigatie.

Echt 2-richtingen is het niet hoor. De Galileo-satellieten worden voorzien van een transponder die noodsignalen kan ontvangen, maar dan moet je dus wel een apparaat hebben dat zo’n signaal kan verzenden. De meeste apparaten zullen daar niet in voorzien, hooguit speciale zoals de inReach.
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13368
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Ervaring 276Cx na lange vakantie

Berichtdoor tony rave » 11 okt 2017 16:30

ankeric schreef:Mijn dank aan allen voor de "koude douche". Of wel: wake-up call!
Zo ijskoud hoeft die douche niet te zijn. Z'n hoofdtaak, navigeren, doet ie goed en voor de toerfiets zeker snel genoeg. Daarnaast heb je aanzienlijk meer overzicht op het grotere en heldere kaartscherm, dat ook goed afleesbaar is wanneer de zon laag voor je staat (vaak, behalve 's-zomers), de situatie waar mijn 60CSx (64 ook ?) het wat laat afweten, hoewel die met directe zon op het scherm weer beter is dan de 276Cx.

ankeric schreef:Hopefully, Touratech-USA will provide a locking mount for this model.(globeriders)
Aannemelijk, maar pas zodra daarvoor voldoende vraag verwacht wordt.

ankeric schreef:Of is de MOB-button toch configureerbaar, zoals GlobeRiders suggereert?
Lijkt er niet naar, niets dergelijks gevonden.

ankeric schreef:Dus tijdens navigeren kun je de wegen op de kaart waar je overheen rijdt niet zien...? Niet op de Etrex, niet op de GPSMAP 64st én niet op de GPSMAP 276Cx?
Nee, ook niet op de 276Cx, de routelijn dekt de weglijn af. De tracklijn doet dat ook, maar deze is smaller en laat meestal de weg(randen) zichtbaar.

ankeric schreef:Zou je op de 276Cx wél kunnen zoeken naar, bijvoorbeeld, een "Outdoor shop" als je niet – ongeveer – weet waar die zich bevindt?
Ik heb als korte test een 'autoservice' gezocht op zo'n 100km afstand, die wordt gevonden. Hoe verder weg, hoe langer het zoeken kennelijk duurt.

ankeric schreef:Boeiend: zowel de GPSMAP 64 als de GPSMAP 276 kunnen geen foto's maken. Prima wat mij betreft. Maar ze bieden wél een Viewer voor foto's (JPEG).
Bedoel je dat de 276Cx een afbeelding kan laten zien? Er zit wel een folder [jpeg] in het toestel maar ik heb nog niet gevonden hoe ik de inhoud daarvan op het scherm zie. Ik heb het doel/nut van die folder nog niet ontdekt.
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+60CSx+276Cx
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1312
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

VorigeVolgende

Keer terug naar GPSmap 276Cx

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten