Eindelijk BMW gesproken, en zowaar mijn vraag/klacht was bekend. Dat is dus mooi.
MAAR: volgens mr BMW zouden de problemen opgelost moeten zijn in de update v4.90 die afgelopen week voor de Nav VI is uitgebracht. Helaas dus niet voor de problemen die ik ervaar en meerdere rijders met mij.
Na wat heen en weer gepraat werd er aangegeven dat ik mijn klacht moet deponeren bij mijn BMW dealer, deze kan dan een klacht op het juiste niveau inschieten bij BMW Motorrad. Ik heb mijn dealer inmiddels gevraagd om dit te doen, wacht nu op zijn reactie.
Willen we de druk opvoeren en BMW tot een oplossing zien te bewegen is het denk ik erg belangrijk dat we dus zoveel mogelijk de problemen onderbouwd bij de eigen dealer neerleggen. Ik wil eventueel ook de problemen wel verzamelen en deze dan gekoppeld aanbieden bij dealer en BMW.
Het is dan wel van belang een goede omschrijving van het probleem aan te leveren, met zoveel mogelijk details.
Als ik voor mijn eigen probleem een aftrap maak dan gaat het bij mij om het volgende:
- Virb camera niet vanaf het navigatie scherm te bedienen. ( met de Z395/595, kun je deze optie op je navigatie scherm zetten, veilig en simpel, en je navigatie blijft deels zichtbaar)
Bij de Nav VI is de Virb alleen vanuit de Apps te bedienen en dan ben je het navigatie scherm ook weer kwijt. Ik wil gewoon onderweg op de motor de camera kunnen bedienen en de route/track kunnen volgen.
- Kaartknoppen optie, 2 x,, zijn maar voor een deel van de opties zichtbaar te maken op het scherm. Als hier bv de Virb bij zou zijn maakt dat het al weer een stuk makkelijker om te bedienen.
Ik gebruik geen muziek, of mobiele opties op de Nav, dus daar kan ik geen zinnige dingen over noemen. Zie graag de reacties tegemoet.
Wordt vervolgd.
** ik heb deze tekst ook op het BMW RT forum geplaatst.
Grt, Ruud.