Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Tracker functie werkt niet

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor hswoudenberg » 19 jun 2018 19:00

Ruud, goede en fijne vakantie gewenst.
Ik hoor graag hoe het je verlopen is met de praktijktest.

Groet,
Hans
Oregon 300, Oregon 700, Honda PC800 + Zumo 660, BMW K1600GT + Navigator VI
Avatar gebruiker
hswoudenberg
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 okt 2009 12:55
Woonplaats: Beilen

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor Ruud Woudstra » 21 jun 2018 21:37

Hallo,

Vandaag op pad gegaan met de optie Tracker ingeschakeld en ook naar verschillende smartphones een email verstuurt. Het opstarten verliep wat moeizaam, je moet eerst zorgen dat je goede verbinding hebttussen de Navi en je smartphone, dit lijkt even te duren. EN JE MOET DATA VERBINDIG HEBBEN, DIT WAS VANMORGEN HET PROBLEEM, IK ZAT ZO AFGELEGEN DAT ER GEEN VERBINDING WAS. Daarna opnieuw geprobeerd en toen ging het wel goed. ik kon prima worden gevolgd door vrouw en dochter die met de auto op pad zijn.
Een ander punt is dat als je stopt met de motor je er op moet letten dat je de Navi aan laat staan, die gaat anders vanzelf uit. Ook moet je dan de Navi en Smartphone bij elkaar houden anders is de positiebepaling weg.

Dit in acht nemend dan werkt het best wel goed. Mijn volgers zijn er in ieder geval blij mee.

Mooi dat het nu lijkt te werken.

Grt, Ruud.
GPS-en: BMW Nav-VI LTU, Montana-610-LTU, Virb camera. Kaarten: CN2018.30. OMK 2017-18 W-Europa, OFM-Europa.
BMW R1200RT-LC, VW-EOS
Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....
Avatar gebruiker
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 826
Geregistreerd: 23 aug 2010 18:15
Woonplaats: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor Ruud Woudstra » 28 jun 2018 14:42

update: Na een aantal dagen de tracker functie nu te hebben gebruikt is het zo dat het meestal werkt.... ik kwam er achter dat ik afgelopen reisdag wel alles had ingesteld en de email verzonden naar mijn dochter, deze had ze ook ontvangen maar er was geen tracking zichtbaar. alleen de oude locatie bleef in beeld. waarom ik heb nog geen idee.
Als je het navigatiescherm gebruikt op je navi, wat je 99% van de tijd doet, dan kun je niet zien of de tracker is gekoppeld met de smartphone. Dat is jammer het zou mooi zijn als je dit ook op je navi scherm kon zien. Nu moet ik na elke stop eerst weer controleren of de link wel goed werkt. Het is even een weetje maar wel omslachtig.

Daarnaast heb ik ook de volgoptie in Whatsapp getest, zolang je smartphone verbinding heeft werkt dit ook prima, je locatie wordt dan in GoogleMaps weergegeven.
Ook heb ik Life360 getest, dat is een App waarin je een hel groep kunt aanmaken die ja dan onderling ook allemaal kunt zien(als er data verbinding is)Dit is voor een groepsreis wel een leuke optie. Kost wel wat data vanuit je bundel, houd daar rekening mee.

Nog een paar dagen en dan zit de Ierland reis er weer op. Al met al ben ik erg tevreden over de NAVI VI, het beeld is onder al omstandigheden super af te lezen.Ik heb op tracks greden die ik in de navi liet converteren naar een route, ging perfect. Een punt van aandacht, je moet de route pas opstarten als je daadwerkelijk je op de route bevind anders gaat het toestel ansnog zelf wat bedenken. Dit in acht nemende is het perfect te doen. Alles thuis voorbereid en onderweg heh je er geen omkijken meer naar.

Grt, Ruud.
Uit een bloedheet Ierland, de 30 grd weer aangetikt op de motor. Pffffff
GPS-en: BMW Nav-VI LTU, Montana-610-LTU, Virb camera. Kaarten: CN2018.30. OMK 2017-18 W-Europa, OFM-Europa.
BMW R1200RT-LC, VW-EOS
Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....
Avatar gebruiker
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 826
Geregistreerd: 23 aug 2010 18:15
Woonplaats: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor paulusgs » 29 jun 2018 10:49

Ik heb op tracks greden die ik in de navi liet converteren naar een route, ging perfect. Een punt van aandacht, je moet de route pas opstarten als je daadwerkelijk je op de route bevind anders gaat het toestel ansnog zelf wat bedenken.


Voordat je een track in het toestel laat converteren naar een route, zet je best eerst het toestel in 'GPS Simulator'. Daarna start je de route, en pas dan zet je de 'GPS Simulator' weer uit. Op deze manier zal het toestel niet afwijken van de oorspronkelijke track, ook als je je (nog) niet op de route bevindt. Voorwaarde is natuurlijk wel dat 'herberekenen' uit staat.
Bijkomend voordeel is dat het berekenen van de route ook nog eens sneller verloopt.

Fijne vakantie en goede terugreis gewenst.
paulusgs
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 21 jun 2011 20:02

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor Ruud Woudstra » 30 jun 2018 12:14

Vandaag van Galway naar Dublin gereden, tracker ingesteld, mails Verzonden. Alleen werkt het niet bij geen van de geadresseerden. Toch vreemd, en jammer dat je er niet op kunt vertrouwen. WhatsApp en Life360 werken wel. Dus de verbinding van gsm naar netwerk is er wel.

Geen idee waar ik dit moet zoeken.

Grt, Ruud.
GPS-en: BMW Nav-VI LTU, Montana-610-LTU, Virb camera. Kaarten: CN2018.30. OMK 2017-18 W-Europa, OFM-Europa.
BMW R1200RT-LC, VW-EOS
Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....
Avatar gebruiker
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 826
Geregistreerd: 23 aug 2010 18:15
Woonplaats: Zwolle

Vorige

Keer terug naar BMW Navigator

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast