Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Tracker functie werkt niet

Tracker functie werkt niet

Berichtdoor hswoudenberg » 10 mei 2018 13:58

Hallo,
Wat doe je op een regenachtige dag. Je gaat weer eens aan de slag met de Navigator om te kijken wat er allemaal meer mogelijk is.
Zodoende ben ik bij de trackerfunctie gekomen.

Afbeelding

Deze trackerfunctie is op de Navigator VI te activeren. Ik kan aangeven wie en voor hoelang mij kunnen tracken.
Ook krijg ik een tracker ID toegewezen.
Smartlink met m’n telefoon werkt ook goed.

Afbeelding

Degene die mij mag volgen ontvang ook netjes de email met uitnodiging om mij te volgen
In dit geval heet mijn Navigator VI ‘Therapist’.

Afbeelding

Echter als op de link ‘Volg mij’wordt geklikt opend de webbrowser en krijg ik vervolgens te zien dat deze volgsessie niet meer beschikbaar is.

Afbeelding

Als ik op de link naar ‘Volg mijn (Android)’ in de uitnodiging klikt wordt ik doorgestuurd naar dezelfde webpagina met de melding ‘Deze volgsessie is niet meer beschikbaar’.
In de App-store kan ik ook niets vinden van een Garmin-tracker app. De link in de uitnodiging naar de app werkt ook niet. Krijg dan de melding ‘De gevraagde URL kan niet worden gevonden op deze server’.
Volgens het internet is deze app al vele jaren niet meer actief. Heb deze (oude) app via een andere site weten te installeren, echter aanmelden bij my-garmin wat deze app vraagt is ook niet mogelijk. Krijg foutmeldingen op inloggegevens terwijl deze wel juist zijn. Heb deze inloggegevens gecontroleerd op my.garmin.com

Kortom, de trackerfunctie op de Navigator VI is volgens mij dus een stukje software wat het totaal niet doet. Heeft een van jullie ook deze ervaring, of zijn er gebruikers van de Navigator VI die wel deze functie aan de praat hebben gekregen?
Volgens mij is het weer een verkoop-praatje van Garmin ‘Kijk eens wat er allemaal mogelijk is met de Navigator VI’ terwijl het niet blijkt te werken.
Is dit weer het gevalletje van oude wijn in nieuwe zakken?

Wie o wie kan hier meer over vertellen?
Avatar gebruiker
hswoudenberg
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 okt 2009 12:55
Woonplaats: Beilen

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor Ruud Woudstra » 10 mei 2018 18:23

Ik wil dit ook gaan gebruiken in de vakantie zal het dus wel goed moeten gaan testen.

Kom erop terug met de resultaten.

En anders klagen bij BMW NL en niet bij Garmin.

Grt, Ruud.
GPS-en: BMW Nav-VI LTU, Montana-610-LTU, Virb camera. Kaarten: CN2018.30. OMK 2017-18 W-Europa, OFM-Europa.
BMW R1200RT-LC, VW-EOS
Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....
Avatar gebruiker
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 827
Geregistreerd: 23 aug 2010 18:15
Woonplaats: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor hswoudenberg » 10 mei 2018 19:26

Hoi Ruud,
Ben benieuwd naar jouw ervaringen, hoor deze graag.
Ik wil deze functie namelijk ook gebruiken in de vakantie en met de grotere ritten zodat het thuisfront weet waar ik uithang.
Nu deel ik mijn locatie in de What'sapp (max 8 uur) maar dat zie ik als alternatief voor het niet functioneren van de trackerfunctie.
Voor dat ik een klacht ga neerleggen bij BMW wil ik graag de ervaringen van anderen horen om te voorkomen dat ik iets over het hoofd heb gezien en zo een 'flater' sla bij BMW omdat ik net dat ene vinkje of zoiets anders onbenulligs over het hoofd heb gezien.
Avatar gebruiker
hswoudenberg
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 okt 2009 12:55
Woonplaats: Beilen

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor Ruud Woudstra » 13 mei 2018 09:47

Hallo,

Vandaag even aan het testen geweest, en ik kan gewoon verbinding maken met mijn smartphone, alle email adressen ingeven en dan de optie starten. Zandlopertje gaat draaien en na een tijdje krijg ik de melding "kan abonnement op live services niet controleren, Het abonnement is mogelijk verlopen"

Maar even verder zoeken wat dit nu is.

UPDATE:
ik had in de eerste poging meerdere email adressen opgegeven, tweede poging maar een emailadres. Dit werkte wel en kreeg ik een email met de optie volg mij, optie op de Laptop. Dit aangeklikt er werd een scherm geopend maar er werd geen kaart getoond met de plek waar ik mij bevond.
Op de Android smartphone het zelfde, scherm wordt geopend maar geen kaart zichtbaar.

Het werkt dus nog niet helemaal goed.

Grt, Ruud.
GPS-en: BMW Nav-VI LTU, Montana-610-LTU, Virb camera. Kaarten: CN2018.30. OMK 2017-18 W-Europa, OFM-Europa.
BMW R1200RT-LC, VW-EOS
Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....
Avatar gebruiker
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 827
Geregistreerd: 23 aug 2010 18:15
Woonplaats: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor hswoudenberg » 13 mei 2018 11:25

Hoi Ruud,
Klink bekend, ik krijg ook een open scherm zonder kaart. Ben ook nog aan het zoeken naar een oplossing.
Maakt bij mij niet uit of ik het naar één of meerdere e-mailadressen stuur.
Het lege scherm krijg ik op Android, WXP, W7, Chrome en Internet Explorer. Ga er dus vanuit dat de 'fout' aan de kant van Garmin zit.

Groet,
Hans
Avatar gebruiker
hswoudenberg
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 okt 2009 12:55
Woonplaats: Beilen

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor Ruud Woudstra » 13 mei 2018 11:42

Hallo Hans,

Dat lijkt mij ook. Heb je deze fout nog ergens gelogd??? Bij Garmin bv?

Grt, Ruud.
GPS-en: BMW Nav-VI LTU, Montana-610-LTU, Virb camera. Kaarten: CN2018.30. OMK 2017-18 W-Europa, OFM-Europa.
BMW R1200RT-LC, VW-EOS
Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....
Avatar gebruiker
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 827
Geregistreerd: 23 aug 2010 18:15
Woonplaats: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor hswoudenberg » 13 mei 2018 11:59

Hoi Ruud,
Nog niet wil eerst zelf nog het e.e.a. testen. Oa. kijken of het met de Facebooklink wel werkt ipv. een e-mailadres.
Ben wel bang dat het weer zo'n verhaal wordt dat Garmin naar BMW gaat verwijzen en BMW weer naar Garmin. Als ik het forum zo lees heb jij daar ook al ervaring mee ;-)

Groet,
Hans
Avatar gebruiker
hswoudenberg
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 okt 2009 12:55
Woonplaats: Beilen

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor Ruud Woudstra » 13 mei 2018 12:21

Hans,

Weet jij ook of deze optie in andere Zumo's zit bv de Z395, 595?? Dan kunnen we toestel gerelateerde fouten uitsluiten.

Ruud.

Update: Op de site van Garmin staat een Garmin tracker app die je nodig zou hebben. Alleen is deze niet meer te downloaden.
GPS-en: BMW Nav-VI LTU, Montana-610-LTU, Virb camera. Kaarten: CN2018.30. OMK 2017-18 W-Europa, OFM-Europa.
BMW R1200RT-LC, VW-EOS
Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....
Avatar gebruiker
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 827
Geregistreerd: 23 aug 2010 18:15
Woonplaats: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor hswoudenberg » 13 mei 2018 13:17

Hoi Ruud,
De Zumo 660 heeft voor zover ik kan herinneren geen trackerfunctie.
Op de Oregon 700 heeft icm. de Garmin Connect-app een LiveTrack functie.
Echter deze functie gaf steeds foutmeldingen, helaas niet meer bekend welke, maar uiteindelijk werkt het.
Ik kreeg een e-mail binnen met een link.

Afbeelding

Nadat ik op de link heb geklikt wordt er een scherm geopend in m'n browser (Chrome, W7) en kan ik m'n gps volgen.

Afbeelding

Er is dus wel iets mogelijk. Lijkt me dat het dan ook wel een keer op de Navigator VI moet gaan lukken.
Binnenkort maar eens verder zoeken als het weer slecht weer is. Heb een gevoel dat de oplossing dichterbij is gekomen.

@iedereen:
Heeft een andere lezer van dit forum hier ook meer ervaring mee, ook op andere toestellen?


Groet,
Hans
Avatar gebruiker
hswoudenberg
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 okt 2009 12:55
Woonplaats: Beilen

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor Ruud Woudstra » 13 mei 2018 13:41

Hans,

Even voor de duidelijkheid, dat wat je laat zien is van de Oregon en niet van de NAV VI toch??

Ik heb ook een Garmin connect account aangemaakt, maar ik heb alleen toestel waar dit niet op mogelijk is.

Ruud.
GPS-en: BMW Nav-VI LTU, Montana-610-LTU, Virb camera. Kaarten: CN2018.30. OMK 2017-18 W-Europa, OFM-Europa.
BMW R1200RT-LC, VW-EOS
Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....
Avatar gebruiker
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 827
Geregistreerd: 23 aug 2010 18:15
Woonplaats: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor hswoudenberg » 13 mei 2018 13:55

Ha Ruud,
Inderdaad je hebt gelijk. Wat ik laat zien komt van de Oregon 700 af, dus niet van de Navigator VI.
Het lijkt mij dat als deze functie op de Oregon 700 werkt dit dus wel door Garmin is geactiveerd.
Ik zou dan zeggen dat het ook voor de Navigator VI moet werken. Tenzij Garmin weer zo iets heeft van het product is niet helemaal van ons, het is in naam van BMW gemaakt en daar bieden wij deze service niet voor aan.
Daarom ben ik ook benieuwd of het op andere (niet BMW) Garmins werkt.
Vandaar ook mijn oproep naar andere lezers.
Misschien deze vraag in een ander subforum plaatsen, alleen in welk dan? Jij een idee welk subforum?

Groet,
Hans
Avatar gebruiker
hswoudenberg
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 okt 2009 12:55
Woonplaats: Beilen

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor Rush FZ1N » 13 mei 2018 14:03

hswoudenberg schreef:
@iedereen:
Heeft een andere lezer van dit forum hier ook meer ervaring mee, ook op andere toestellen?


Groet,
Hans


Ik heb een Edge 1030 waarbij deze functie (ook) werkt.
Zumo 396LMT-S op FJR (motor), Edge 1030 op Levo FSR (atb) en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1119
Geregistreerd: 2 jan 2009 11:08
Woonplaats: Veldhoven

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor Ruud Woudstra » 13 mei 2018 14:05

Ik zal komende week Garmin supprt bellen en hun hulp vragen.

Ruud.
GPS-en: BMW Nav-VI LTU, Montana-610-LTU, Virb camera. Kaarten: CN2018.30. OMK 2017-18 W-Europa, OFM-Europa.
BMW R1200RT-LC, VW-EOS
Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....
Avatar gebruiker
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 827
Geregistreerd: 23 aug 2010 18:15
Woonplaats: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor hswoudenberg » 13 mei 2018 14:14

Dank voor je moeite, hoor graag wat er uit komt.
Ik ga onderwijl nog even verder met het stoeien met de VI.

Groet,
Hans
Avatar gebruiker
hswoudenberg
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 okt 2009 12:55
Woonplaats: Beilen

Re: Tracker functie werkt niet

Berichtdoor hswoudenberg » 13 mei 2018 14:45

Hoi Ruud,

Heb nog wat geprobeerd (wat helaas niet werkte) wat misschien meer licht kan laten schijnen op een oplossing.
De werkende link die ik kreeg vanuit de Oregon 700 was https://livetrack.garmin.com/session/9cb12349-bf6c-4533-acff-9a4229158f5b/token/D57F95DA5F5CD5483CF882048F390AD
(Deze link zal zo meteen niet meer actief zijn omdat ik op m’n Oregon de sessie ga stoppen.)

De niet werkende link die ik kreeg vanuit de VI was https://my.garmin.com/mygarmin/sw/tracker/viewTrackingSession?trackingSessionId=3b4ab5b4-7292-4331-a0d3-94f0aaa6a36e&token=DF268BAC576966994854773E1B34E506

Je ziet het, het zijn verschillende adressen waar naar verwezen wordt.
Ik heb nog geprobeerd om de session ID en token van de VI in de werkende link van de Oregon te zetten, je krijgt dan
https://livetrack.garmin.com/session/3b4ab5b4-7292-4331-a0d3-94f0aaa6a36e/token/DF268BAC576966994854773E1B34E506

Helaas dus niet gelukt. Ik krijg nu alleen de melding te zien dat ‘deze volgessie is geannuleerd of bestaat niet’.

Afbeelding

Het lijkt mij er dan meer op dat er iets verkeerd gaat met de gegenereerde sessie ID of token.
Of Garmin gebruikt per toestel verschillende site's om locaties weer te geven, lijkt me overigens niet logisch.

Groet,
Hans.
Avatar gebruiker
hswoudenberg
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 okt 2009 12:55
Woonplaats: Beilen

Volgende

Keer terug naar BMW Navigator

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


cron