Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

NAV6 blijft harde reset uitvoeren

NAV6 blijft harde reset uitvoeren

Berichtdoor zumoherman » 23 sep 2019 15:51

Goedemiddag , wie heeft er een oplossing voor het volgende: ik had een harde reset uitgevoerd, en alles weernaar eigen voorkeur ingesteld, echter wanneer ik het toestel uitzet ( dus niet stand-by) en daarna weer aanzet komt hij steeds weer met het startscherm" which language" en dan ben je natuurlijk al je instellingen weer kwijt.
zumoherman
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 5 dec 2010 17:44

Re: NAV6 blijft harde reset uitvoeren

Berichtdoor tencats » 23 sep 2019 16:56

Dat klinkt alsof het een nieuw toestel betreft, zo na die harde reset. Ik zou 'm even meenemen tijdens een verplaatsing zodat het toestel "in gebruik" genomen is.
Erik
Onderweg met BMW R1250RS, een BMW Nav VI, een Rider 40 plus de Sena SMH5. Verder in huis: Zumo 550, 660 & 592,5, en BMW nog een Navigator VI, Montana 600 & 650, 2x een Vivofit, een VIRB Elite, VIRB X en een Epix.
Avatar gebruiker
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1065
Geregistreerd: 23 mei 2008 13:54
Woonplaats: Almere

Re: NAV6 blijft harde reset uitvoeren

Berichtdoor zumoherman » 23 sep 2019 19:20

Daar had ik ook al een "beetje" aan gedacht, en had op balcon al positie laten bepalen( balcon is maar 2m en dus geen verplaatsing gehad, morgen dus maar even buiten proberen).Verder heeft het apparaat er al een 80000km opzitten en ook al enkele hard resets. Wat ik ook nog was vergeten te vermelden is dat ik ook de nieuwe kaart update (2020.20) erop heb gezet.
zumoherman
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 5 dec 2010 17:44

Re: NAV6 blijft harde reset uitvoeren

Berichtdoor zumoherman » 23 sep 2019 19:49

Wat ik net ook nog bedenk dat ik tijdens de installatie procedure helemaal geen licentie overeenkomst enzo hoef te accepteren, dat lijkt me ook wel vreemd, maar dat tab blad komt niet voorbij.
zumoherman
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 5 dec 2010 17:44

Re: NAV6 blijft harde reset uitvoeren

Berichtdoor tencats » 23 sep 2019 21:09

Het is wat vreemd en inderdaad mis je dan ook die licentie overeenkomst. Maar ja, verplaatsing is volgens mij ook het enige wat je nu nog zou kunnen proberen.
Lukt dat niet, dan zou Waypoint wellicht de software kunnen vervangen of anders een bedrijf als Spark Electronics.

Suc6!
Erik
Onderweg met BMW R1250RS, een BMW Nav VI, een Rider 40 plus de Sena SMH5. Verder in huis: Zumo 550, 660 & 592,5, en BMW nog een Navigator VI, Montana 600 & 650, 2x een Vivofit, een VIRB Elite, VIRB X en een Epix.
Avatar gebruiker
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1065
Geregistreerd: 23 mei 2008 13:54
Woonplaats: Almere

Re: NAV6 blijft harde reset uitvoeren

Berichtdoor zumoherman » 24 sep 2019 14:14

Ik heb inderdaad vanmiddag kleine verplaasing gemaakt en probleem lijkt opgelost,maar er was me nog wat te binnen geschoten: er zat ook een on-route SD kaartje in en die heb ik tijdens de laatste hard reset verwijderd en ik denk nu zelf dat dit de schuldige was. Al met al precieze oorzaak niet precies aan te wijzen, maar toestel werkt weer. In ieder geval bedankt voor de hulp.
Trouwens tab blad licensie accepteren is niet voorbij gekomen en dat is toch eigenlijk wel vreemd.(en als ik me goed herinner zijn er ook een periode klachten geweest dat dat ding elke keer bij opstarten te (weer)voorschijn kwam)
zumoherman
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 5 dec 2010 17:44

Re: NAV6 blijft harde reset uitvoeren

Berichtdoor BMW-Wouter » 24 sep 2019 15:36

Verplaatsen is niet nodig, na een harde reset (waarna de Navigator om de gewenste taal vraagt) moet de Navigator ongeveer 5 minuten lang goede satelliet ontvangst hebben gehad om de ingestelde taal te onthouden.
Wouter
BMW R1200RT-LC (2017) en BMW Navigator VI
BMW-Wouter
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 13 aug 2018 06:01

Re: NAV6 blijft harde reset uitvoeren

Berichtdoor hswoudenberg » 28 sep 2019 15:54

Het zelf het e.e.a. getest. Heb al en paar keer sinds dat ik de NAV6 in mijn bezit gehad al een complete reset en schone installatie uitgevoerd. Noodzakelijk omdat ik zelf graag met de instellingen, bestandjes, koppelingen met computer etc. speel. En dan gaat er wel eens wat fout ;-)
Zodra ik de taal heb geselecteerd blijft deze op de ingestelde taal staan.
Onafhankelijk van wel of geen GPS-ontvangst. Dus niet alles wordt aan de GPS-ontvangst, dus locatie gekoppeld.
Oregon 300, Oregon 700, Honda PC800 + Zumo 660, BMW K1600GT + Navigator VI
Avatar gebruiker
hswoudenberg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 23 okt 2009 12:55
Woonplaats: Beilen


Keer terug naar BMW Navigator

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


cron