Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

verkeersregels negeren bij route maken, hoe moet dat?

Tracks/routes van en voor motor- of autotochten

Moderator: GPStracks

Re: verkeersregels negeren bij route maken, hoe moet dat?

Berichtdoor QuattroFrits » 4 mei 2011 20:12

Strommer schreef:
elsinga schreef:Als de gebruiker van de route wel weet dat 'ie daar linksaf moet, dan had je het ook gewoon met die omweg kunnen laten en dat stukje kunnen negeren. De route wordt dan na de afslag netjes weer opgepakt, je mag namelijk best stukjes afsnijden van de GPS.


gaan er 200 wielrenners de verkeerde kant op..haha :mrgreen:


Daar wennen ze wel aan
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1814
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: verkeersregels negeren bij route maken, hoe moet dat?

Berichtdoor elsinga » 5 mei 2011 06:25

Wat ook kan is de voorkeur op Emergency (in het nederlands vast iets als noodverkeer of voorrangsverkeer of zo) zetten, dan worden o.a. eenrichtingstraten genegeerd.
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook
Avatar gebruiker
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 10102
Geregistreerd: 8 jun 2004 14:00
Woonplaats: N52 55.981 E5 51.058

Re: verkeersregels negeren bij route maken, hoe moet dat?

Berichtdoor LaRoseNoir » 5 mei 2011 07:37

en dan geef je ze allemaal een blauw zwaailicht....

ik verbaas me erover dat dit gereden wordt met een gps op het stuur.. hoe deden jullie dat vroeger dan? gewoon met lintjes in de bomen ?
Oregon 550 - Renault Carminat 2000 - Archos 5 - Nokia N900 - Nuvi 1690
OnRoute wandelkaart - CN Eur 2012.20 - OSM - papieren kaarten en natuurlijk... het ouderwetse Stratenboek !!
Avatar gebruiker
LaRoseNoir
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1875
Geregistreerd: 10 okt 2010 22:00

Re: verkeersregels negeren bij route maken, hoe moet dat?

Berichtdoor sf-ftd » 5 mei 2011 08:19

Ik denk dat het hier gaat om de motorrijders die de wielrenners begeleiden (en/of eventuele volgers) en motorrijders rijden tegenwoordig toch veel met een GPS.
Ik heb dit zelf ook wel vaak gedaan maar dat was in mijn voor-GPS-tijd en dan zat je steeds op je tanktas en later de routerol te kijken wat de juiste weg is. Dan is GPS toch veel gemakkelijker, zeker als hij ook nog gesproken aanwijzingen geeft want dan hoef je niet bij elk zijweggetje te kijken of je ook toevallig links of rechts moet.
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
sf-ftd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1684
Geregistreerd: 4 jun 2008 21:55
Woonplaats: Raalte

Re: verkeersregels negeren bij route maken, hoe moet dat?

Berichtdoor LaRoseNoir » 5 mei 2011 08:55

ah... ik snap het :)
dacht dat al die wielrenners zelf op eem gps de route moesten volgen...
nu snap ik ook waarom de topic in het motor en auto forum staat ...

lijkt me trouwens niet prettig achter zo'n motoruitlaat te fietsen... zullen wel enige meters tussen zitten, maar toch...
Oregon 550 - Renault Carminat 2000 - Archos 5 - Nokia N900 - Nuvi 1690
OnRoute wandelkaart - CN Eur 2012.20 - OSM - papieren kaarten en natuurlijk... het ouderwetse Stratenboek !!
Avatar gebruiker
LaRoseNoir
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1875
Geregistreerd: 10 okt 2010 22:00

Re: verkeersregels negeren bij route maken, hoe moet dat?

Berichtdoor QuattroFrits » 5 mei 2011 16:33

sf-ftd schreef:Ik denk dat het hier gaat om de motorrijders die de wielrenners begeleiden (en/of eventuele volgers) en motorrijders rijden tegenwoordig toch veel met een GPS.
Ik heb dit zelf ook wel vaak gedaan maar dat was in mijn voor-GPS-tijd en dan zat je steeds op je tanktas en later de routerol te kijken wat de juiste weg is. Dan is GPS toch veel gemakkelijker, zeker als hij ook nog gesproken aanwijzingen geeft want dan hoef je niet bij elk zijweggetje te kijken of je ook toevallig links of rechts moet.


Ik ga vaker met diverse ritten mee met de motor, maar wij MOETEN ons 100% aan de wettelijke regels houden, of het moet al een volledig afgezette route zijn.
Met een GPS geen stress
Virb XE + Zumo 590 LM + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 met SC1A
Avatar gebruiker
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1814
Geregistreerd: 13 jan 2008 16:59
Woonplaats: Hulsberg

Re: verkeersregels negeren bij route maken, hoe moet dat?

Berichtdoor Cath22 » 11 mei 2011 00:18

QuattroFrits schreef:
sf-ftd schreef:Ik denk dat het hier gaat om de motorrijders die de wielrenners begeleiden (en/of eventuele volgers) en motorrijders rijden tegenwoordig toch veel met een GPS.
Ik heb dit zelf ook wel vaak gedaan maar dat was in mijn voor-GPS-tijd en dan zat je steeds op je tanktas en later de routerol te kijken wat de juiste weg is. Dan is GPS toch veel gemakkelijker, zeker als hij ook nog gesproken aanwijzingen geeft want dan hoef je niet bij elk zijweggetje te kijken of je ook toevallig links of rechts moet.


Ik ga vaker met diverse ritten mee met de motor, maar wij MOETEN ons 100% aan de wettelijke regels houden, of het moet al een volledig afgezette route zijn.


Ik doe al jaren aan verkeersregelen bij wielerrondes en verscheidene andere evenementen (via het MBT - zie www.motorbegeleiding.nl), dan is een motor bijzonder handig omdat je bv de wielergroep via een andere route weer moet inhalen voor de nieuwe beveiligingspunten. Voor een aantal jaren terug konden we redelijk de verkeersregels naar onze hand zetten, zoals te hard rijden, inhalen waar het normaal niet mag etc. En dat voor de neus van de politie (die op de hoogte waren en waar we dus respijt van kregen). Vaak waren de flitscamera's ook uitgeschakeld tijdens een evenement. Mooie tijden hihi.
Later zijn de regels verscherpt en kan ook de politie ons niet meer helpen, dus moeten we ons idd zoveel mogelijk aan de regels houden. Ook moeten we zijn aangemeld bij de gemeentes en de politie zodat we onze taak als verkeersregelaar mogen doen (wat ze dan onder politiebegeleiding noemen, maar dat is meer in naam). Voor de laatste wetswijziging hierin was dat veel beter geregeld, maar ja er moet altijd wel weer een pennelikker zijn die denkt dat ie iets slims heeft bedacht, maar de praktijksituatie niet kent waardoor het juist weer omslachtiger en onhandiger wordt (voor alle instanties).

Maar zolang we in de colonne zouden meerijden, dus nog voor de laatste politierijder, dan zijn we in een beveiligd gedeelte, dan gelden de normale regels niet meer en dus kun je wegen in die normaal verboden zijn. En zou je dan bijv. een ticket krijgen van een roodlicht camera wordt ie na bezwaar indienen vernietigd. En tot zover heb ik gemerkt dat de politie best coulant reageerd als ze kunnen zien/weten dat je voor het betreffende evenement bezig bent.
Ga je mee verdwalen, ik weet de weg.

BMW R1150RS - Zumo 660 - Scala Rider Q2 Pro multiset
Cath22
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 24 maart 2011 20:59

Re: verkeersregels negeren bij route maken, hoe moet dat?

Berichtdoor Jacob_Bax » 13 mei 2011 16:43

LaRoseNoir schreef:lijkt me trouwens niet prettig achter zo'n motoruitlaat te fietsen... zullen wel enige meters tussen zitten, maar toch...


Extra stimulans om harder te fietsen. :mrgreen:
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
Avatar gebruiker
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 6899
Geregistreerd: 7 mei 2006 14:48
Woonplaats: Gorinchem

Vorige

Keer terug naar Motor & auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast