Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Rush FZ1N » 19 apr 2018 19:14

Ik heb de gebruikershandleiding al enkele malen doorgelopen en de iPhone volgens TT gekoppeld. Als ik dan kijk naar het menu: welke telefoonfuncties wil je gebruiken, dan zie ik overal; Kan geen verbinding maken staan.

Ik heb de iPhone SE en deze zou moeten werken.

Iemand een tip?
TomTom Rider 550 op FJR (motor), Edge 1030 op Levo FSR (atb) en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1114
Geregistreerd: 2 jan 2009 11:08
Woonplaats: Veldhoven

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor rick » 19 apr 2018 20:11

Ben je in de MyDrive app op je iPhone ingelogd op hetzelfde account als op het toestel zelf? Verder moet ik op Android toestemming geven aan de MyDrive app om mijn meldingen te mogen lezen. Doe ik dat niet, dan kan hij met de verschillende telefoonfuncties ook geen verbinding maken.
Wellicht dat zoiets ook nodig is op een iPhone?
Avatar gebruiker
rick
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 aug 2005 09:00
Woonplaats: Notter

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Dirk motard » 20 apr 2018 08:56

Ik heb een 410 en geen ervaring met de 550 , maar ik denk toch aan 2 dingen die het proberen waard zijn. Ten eerste zou ik de koppelingen eens wissen en de toestellen opnieuw opstarten en opnieuw koppelen. En zeker niet te snel willen gaan want de Iphone zal nog meldingen geven : wil je accessoire toegang geven tot bv telefoonboek enz.... Als je van de diensten wil gebruik maken moet je wel toegang geven.

Verder werkt de NIEUWE smartphone link bij de 550 op een totaal andere manier als voorheen. En die link lijkt vergelijkbaar met de werking van Apple car play. En bij apple car play wordt er zowel een wifi als bleutooth-verbinding gemaakt (tegelijkertijd). Maar een iphone kan slechts één wifiverbinding tegelijk aan. Dus (en dit in tegenstelling tot de 400 reeks) zou ik eens nakijken of uw persoonlijke hotspot AF staat. Want ik vrees dat niet gaat , tegelijkertijd ....

Ik zou zeggen test het eens en laat iets weten....
Dirk motard
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 21 apr 2017 09:43

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Rush FZ1N » 20 apr 2018 14:23

Ben naar WP Vessem geweest. We kregen het niet voor elkaar. Fabrieksreset gedaan en alles enkele malen op verschillende manieren geprobeerd. Als de iPhone gekoppeld was stond er toch "Kan geen verbinding maken" Als het wel lukte. dan werkte de verbinding met Sena niet meer. Tom Tom is al benaderd, doch het BT probleem was wel al bekend, maar hadden nog geen oplossing. Wordt vervolgd.
TomTom Rider 550 op FJR (motor), Edge 1030 op Levo FSR (atb) en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1114
Geregistreerd: 2 jan 2009 11:08
Woonplaats: Veldhoven

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Frank_ » 20 apr 2018 20:39

Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost. Zonder de smartphone verbinding, werken toch best veel features niet. Verkeersinfo, Smartphone berichten en bellen. Opvallend dat dit probleem met testen niet is opgevallen. Toestel is nu toch een beetje “vleugellam”. Jammer. Domper na het lange wachten.

Afgelopen donderdag hierover ook al contact gehad met TomTom. Eerste vraag van de helpdesk was hoe ik aan het toestel kwam, omdat TomTom het nog niet via hun eigen website verkoopt.
Onderweg met: BMW R1100GS, TomTom Rider 550, Interphone F3mc headset
Frank_
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 jun 2015 12:30

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Frank_ » 20 apr 2018 20:42

Oh, nog iets. Valt het anderen ook op dat de koppeling super veel van je batterij vraagt? Ben vandaag een dagje gaan rijden, maar halverwege de dag de telefoon maar aan de lader gehangen. Normaal heb ik daar nooit last van. Ondanks dat de koppeling niet goed werkt, vreet het toch energie.
Onderweg met: BMW R1100GS, TomTom Rider 550, Interphone F3mc headset
Frank_
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 jun 2015 12:30

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Dirk motard » 20 apr 2018 21:19

En heb je poging gedaan om verbinding verwijderen en opnieuw te makern met persoonlijke hotspot uit en wifi+bluetooth aan?
Dirk motard
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 21 apr 2017 09:43

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Rush FZ1N » 21 apr 2018 10:09

Dirk motard schreef:En heb je poging gedaan om verbinding verwijderen en opnieuw te makern met persoonlijke hotspot uit en wifi+bluetooth aan?


Yep. Heb zelfs de app verwijderd en vervolgens opnieuw gedownloaded. Hij werkt op dit moment gedeeltelijk.
Helaas geen taffic koppeling.

Ben inmiddels een stapje verder. De TT en Sena terug naar fabrieksherstel. De iPhone alle BT’S en app gewist en opnieuw begonnen. Ik heb nu de iPhone en TT verbonden en werkend op alles. De iPhone heb ik ook aan de Sena, dus heb muziek. De Sena als headset op de TT lukt niet. Als de Sena en TT met elkaar gekoppeld zijn, ben ik de iPhone verbindingen weer kwijt.
En inderdaad verbindingen. De Rider heeft de iPhone tweemaal gekoppeld.
Dat is bij mijnGarmin Edge 1030 ook. Een voor de internet en de andere voor de smartphone koppelingen.

Zal de Sena nog een proberen te updaten.
TomTom Rider 550 op FJR (motor), Edge 1030 op Levo FSR (atb) en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1114
Geregistreerd: 2 jan 2009 11:08
Woonplaats: Veldhoven

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Dirk motard » 21 apr 2018 16:40

Voor de sena : Je moet wel koppelen als tel 1 en tel 2 , anders 'overschrijf' je de vorige koppeling. Bij de 10u is dat :

tel 1 pairing : meer dan 12 sec op (-) drukken , led knippert rood/blauw. (bv voor de tom tom)
Tel 2 pairing : meer dan 12 sec op (-) drukken , vervolgens driemaal op (+) , led knippert rood/blauw.
Dirk motard
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 21 apr 2017 09:43

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Rush FZ1N » 21 apr 2018 16:45

Dirk motard schreef:Voor de sena : Je moet wel koppelen als tel 1 en tel 2 , anders 'overschrijf' je de vorige koppeling. Bij de 10u is dat :

tel 1 pairing : meer dan 12 sec op (-) drukken , led knippert rood/blauw. (bv voor de tom tom)
Tel 2 pairing : meer dan 12 sec op (-) drukken , vervolgens driemaal op (+) , led knippert rood/blauw.


Ik heb een SMH10R Deze heeft geen twee telefoon aansluitingen. Voor een tweede telefoon of gps heeft hij; multipoint pairing. Helaas gaat dat fout.
Zal de volgorde nog eens veranderen. Wil ook wel eens helpen.
TomTom Rider 550 op FJR (motor), Edge 1030 op Levo FSR (atb) en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1114
Geregistreerd: 2 jan 2009 11:08
Woonplaats: Veldhoven

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor vliegende boekhouder » 1 jun 2018 17:27

Hallo allemaal

Het pairen met een rider 550 met iphone, android toestel in bluetooth en/of tethering mode is gewoon ver beneden de maat. Zeker in combinatie met een headset. Heel bijzonder voor een organisatie met zo veel (veronderstelde) kennis en ervaring. Ik heb een vraag hierover heel duidelijk gesteld bij TomTom. Het antwoord is ontluisterend. Men gaat niet in op de vraag die ik heb gesteld. Of de beantwoorder had net wat borrels achter de kiezen of heeft niet het fingerspitzengefühl om de gestelde vraag naar behoren te interpreteren. Ik heb dit in nette bewoordingen teruggemeld (weken geleden) maar verder geen antwoorden mogen ontvangen. Ik heb letterlijk alles geprobeerd wat mogelijk is maar niets helpt. Dus de koppeling met een Iphone en daar de gevens voor Traffic en andere gegevens ontvangen en de Smartphoneberichten is gewoon niet mogelijk. Nu ben ik als fanatiek Garminist (bijna 20 jaar gebruiker van alle systemen uit die periode), na enige teleurstelling bij de zumo 590/595, overgestapt op TomTom. Maar een licht gevoel van spijt begint mij al te bekruipen. Heeft nog iemand interesse in de door mij gestelde vraag dan stel ik die graag ter beschikking.
Money flies
vliegende boekhouder
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 12 feb 2005 15:16
Woonplaats: Heeswijk-Dinther

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor f@zertje » 1 jun 2018 19:07

Ik heb ook een iPhone SE en gebruik de hotspot functie om de 550 een wifi verbinding te laten maken, dit werkt goed, ik krijg alleen geen meldingen over berichtjes of bellers, voor mij niet belangrijk.
Fazer 1000 60csx, Montana, & Tomtom rider 550
Doorliep de WECSOPT en WECSOG met succes!!
f@zertje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 16 jun 2004 18:59
Woonplaats: oirschot

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Rogiertje » 21 jun 2018 14:16

Ook ik heb ongeveer hetzelfde probleem: TT Rider 550 - iPhone 6s Plus - Schuberth SRCS v3.0.

Rider gekoppeld met de App aan de iPhone. Twee BT koppelingen te zien in de BT-lijst op de iPhone, maar op de TT zie je bij Gegevens voor Traffic en andere services de melding "Kan geen verbinding maken".

Ik heb het gisteravond en vandaag de hele dag geprobeerd, ook met WiFi tethering (de TT logt dan in op mijn iPhone's Personal Hotspot).
Het gekke is dat als ik nu kijk (om goed te kunnen opschrijven wat de TT weergeeft) ik zie dat de 3 opties steeds proberen verbinding te maken en dat ze op een gegeven moment allemaal verbinding hebben. Na een tijdje komt er bij de "Traffic"-optie "Kan geen verbinding maken" te staan en dit blijft ook zo.
Als je dit scherm open laat staan zie ik dat de onderste twee opties (Smartphoneberichten en Zie wie er belt) voortdurend switchen tussen "Verbonden" en "Verbinding maken".

Het koppelen met mijn SRCS v3.00 gaat prima; als ik goed de handleiding volg van de headset in mijn C3-helm: het '+'-knopje 5 sec indrukken totdat het rood/blauw of paars gaat knipperen (afhankelijk van het model) en als je een gps wilt koppelen tijdens dat geknipper éénmaal kort op de + drukken zodat het SRC-systeem geen pincode vraagt bij het koppelen. Dan koppelt 'ie ook aan de TT en kun je muziek luisteren, bellen en ook de instructies horen van je TT.

Het is mij redelijk onduidelijk of ik uberhaupt traffic info krijg via BT en of ik gedoemd ben om voordat ik ga rijden mijn Personal Hotspot op mijn iPhone moet aanzetten om Traffic en andere diensten te krijgen. Voorlopig heb ik de MyDrive-App openstaan en zie files komen en gaan. Op mijn Rider 550 gebeurt er helemaal niets, ook niet als ik hem met WiFi koppel aan mijn iPhone. Voorlopig twijfel ik er sterk aan of ik wel het goede model heb. Misschien had ik toch een TT met simkaart moeten kopen, want dit werkt erg omslachtig allemaal. Jammer. Heel erg jammer.
Rogiertje
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 jun 2018 13:41

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Rogiertje » 21 jun 2018 15:43

Van de helldesk van TomTom: "I have investigated in this case and have found that we have received lots of complaints about connectivity issues with TomTom device and iPhone with iOS 11 installed on it.

I would like to inform you that this is a known issue and has already been escalated to the Technical team for investigation.

In the meantime, I would request you to please try pairing your new Rider 550 device with an alternate smartphone and check if the issue still persists.

I regret that at this time they have not determined the underlying cause and cannot therefore give me any reference point on when they will have the issue fixed.

I would like to assure that the Technical Team are currently working on finding the solution for the issue and would request to wait for the update. We continue to investigate the issue and look forward to pushing an update to resolve this issue as soon as possible."
Rogiertje
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 jun 2018 13:41

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Berichtdoor Rogiertje » 21 jun 2018 15:52

Als ik mijn Rider 550 verbinding laat maken via WiFi met mijn Iphone krijg ik wel file- en andere info. in ieder geval is het euvel bekend bij TomTom en in september komt iOS 12 uit. Duimen maar. Tot die tijd is het rommelen met je Personal hotspot of een MiFi inbouwen in je motor..
Rogiertje
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 jun 2018 13:41


Keer terug naar TomTom Rider 550

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten