Ik heb een vraag over het tijdens het rijden wegvallen van de voeding van mijn TTR550.
Op mijn Yamaha FJR 1300 heb ik de voedingskabel aangesloten op de voeding van het achterlicht/claxons (vlgs. bedradingsschema). Met de TTR op de houder, springt het toestel dan ook keurig aan als ik het contact aanzet.
Maar het gebeurt af en toe (vandaag op een ritje van 90km 3 x) tijdens het rijden dat het toestel kennelijk verstoken is van voeding en ik de melding/keuze krijg dat het toestel in slaapstand gaat na (ik meen) 15 seconden of annuleren. Het toestel blijft dan aan via de interne accu. Het is niet zo dat ik dan op dat moment over een hobbelig wegdek rij. Even later is de voeding via de cradle/houder weer hersteld.
Dit fenomeen deed zich ook voor op mijn vorige motor, een Yamaha TDM900A. Daar had ik de voedingskabel keurig gesoldeerd op stekkertjes van de via het contact geschakelde stadslicht/parkeerverlichting.
Uiteraard heb ik de contactvlakjes op het toestel op verontreiniging gecontroleerd. Het ziet er allemaal prima uit. Ook de contactpuntjes van de cradle veren soepel. Na een rit, wordt het toestel altijd van de houder gehaald en binnenshuis in etui opgeborgen.
Mijn vraag: hebben meerdere gebruikers hiermee te maken?