@Toontje: logica gaat de keus niet bepalen, de 390 is niet sexy ! Hij is goed/leuk en idd zeker goedkoop voor wat je krijgt, maar verder niet veel anders dan die Becker die ik al had. (jaja ventieldopjes) Die Z100 had 3D, en 3 routes standaard om uit te kiezen (snel, goedkoop, toeristisch) en had muziek en Traffic bla, etc. Functioneel, maar ook niet sexy.
De Montana en Tripy2 daarentegen zijn uitermate begerenswaardig. En de 6x serie heeft knopjes

En door juist alle voors en tegens aan te horen worden dingen gewoon steeds helderder. Het bedrag boeit niet, want ik heb t niet cash liggen en heb ik de Quest al 9 jaren, dus boeit het aankoop bedrag niet heel veel. Wel mede daardoor, welke het dan wel wordt, want niet 123 geld voor weer een andere.
@gps-expert: tnx, die maps 'niet echt bijgewerkt' is best een flinke afknapper, juist omdat ik m wel ook 'urban' wil gebruiken, goed om te weten dus.
Dingen hoeven voor mij niet perfect te zijn, als ik er maar mee overweg kan, desnoods via een omweg (pun wel degelijk intended

)
Ik heb laatst met die ITN converter zitten spelen en dat ging best aardig. OSM in mn quest proppen haal ik niet eens heel NL mee wegens map grootte.
Montana lijkt de way to go, so far, toch, ondanks...
knopjes!!