Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

verkeerd om

DE mobiele GPS voor de auto, HET toestel voor op de motor

verkeerd om

Berichtdoor rene53catalina » 19 jan 2016 22:24

heb me net aangemeld en voorgesteld maar heb ook direct een vraag
mijn 2650 heeft de kaart op de kop staan , ook wijst het kompas precies de verkeerde kant op ,
heb me suf gegoogled en kan er eigenlijk niet veel over vinden , ik kan hem nu niet gebruiken
omdat het apparaat denkt dat ik de verkeerde kant op ga en hij doet dan niets anders als herberekenen
ik hoop dat het een instelling is die ik ergens verkeerd heb staan

wie kan me er verder mee helpen
rene53catalina
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 19 jan 2016 22:04
Woonplaats: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Berichtdoor Frank » 20 jan 2016 07:32

Dat is wel erg vreemd. Als de schermoriëntatie verkeerd (= op z'n kop) zou staan, zou je verwachten dat het volgen van een route wel goed zou gaan. Blijkbaar is er bij jou meer aan de hand.
Ik kan me er zo geen voorstelling van maken, ik zou eens naar een winkel van Waypoint gaan en het daar laten zien. (of een paar foto's van het scherm maken en dat hier delen)
Groeten,
Frank

BMW F800GT + Zumo 590 + GPSmap 62s
Avatar gebruiker
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1885
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:36
Woonplaats: Geldrop

Re: verkeerd om

Berichtdoor rene53catalina » 20 jan 2016 09:16

ik was ook eigenlijk ook al van plan om er even mee heen te gaan ,
op de een of andere manier draait de kaart ook niet mee met de richting waar je in rijdt
ik heb de instelling zo staan dat de gevolgde weg naar boven wijst maar dat doet hij dus niet ,
en het kompas draait netjes mee alleen compleet verkeerd om
rene53catalina
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 19 jan 2016 22:04
Woonplaats: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Berichtdoor Erik » 20 jan 2016 09:41

een hard reset was destijds de panacee voor vele kwalen.
Dat gaat op een StreetPilot 2650 waarschijnlijk op dezelfde manier als op de populairdere tijdgenoot 2610, wat met de zoekfunctie in dit forumdeel nog wel te vinden zal zijn.
Baat het niet, het schaadt ook niet.

Terzijde:
Het meest recente kaartmateriaal voor een StreetPilot 2610/2650 is City Navigator Europe non-NT 2009, dat niet meer geupdate kan worden.
Je kan op een StreetPilot 2610/2650 kaarten van OpenStreetMap installeren. Dat wordt regelmatig bijgewerkt.
Wat heb jij er op staan?
Groeten
Erik SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap (DBNL); nüvi 2595LMT; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO
Avatar gebruiker
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2406
Geregistreerd: 1 jun 2006 23:07

Re: verkeerd om

Berichtdoor rene53catalina » 20 jan 2016 10:16

ik heb er open street map op staan ,
die harde reset moet je geloof ik doen door hem aan te zetten terwijl je page menu en find ingedrukt houd maar op de een of andere manier doet hij dat niet
het probleem met mijis ook nog eens en keer dat ik totaal niet handig ben met computers en met van aller installeren , als er bij mij geen motorblok in zit dan word ik er vaak een beetje misselijk van als het niet lukt :D
rene53catalina
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 19 jan 2016 22:04
Woonplaats: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Berichtdoor JaVaWa » 20 jan 2016 10:47

rene53catalina schreef:ik heb de instelling zo staan dat de gevolgde weg naar boven wijst

Staat die instelling op "Koers boven" of "Noord boven"? Kijk voor de zekerheid nog eens.
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13862
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: verkeerd om

Berichtdoor rene53catalina » 20 jan 2016 12:01

heb ze beide geprobeerd maar er veranderde niets , maar ik heb nu het apparaat uit elkaar gehaald en het scherm schoon gemaakt en daar reageert hij nu wel wat anders van , wat ik ook tegen kwam is dat de interne antenne los was , daar was blijkbaar al eens mee geprutst , heb die nu weer vast gesoldeerd zoals het hoort
rene53catalina
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 19 jan 2016 22:04
Woonplaats: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Berichtdoor pheufk » 20 jan 2016 12:42

rene53catalina schreef:
die harde reset moet je geloof ik doen door hem aan te zetten terwijl je page menu en find ingedrukt houd maar op de een of andere manier doet hij dat niet

Harde reset: Find en aanzet schakelaar tegelijk
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2019.10 ScalaRider Multiset Q2 XL
Zumo 550 firmware 5.00 - NT 2019.20
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2019.20 NTU
Afbeelding
Avatar gebruiker
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1973
Geregistreerd: 19 sep 2006 20:07
Woonplaats: Nijmegen

Re: verkeerd om

Berichtdoor Erik » 20 jan 2016 13:07

pheufk schreef:Harde reset: Find en aanzet schakelaar tegelijk

dat is onjuist
zie hieronder
speek schreef:Let op: een master reset wist alle persoonlijke gegevens en instellingen en zet de navi terug naar de fabrieksinstelling.

zet de navi uit, maar houd de stroomvoorziening aangesloten
druk tegelijkertijd op PAGE en MENU (ingedrukt houden) en zet de navi aan
houd PAGE en MENU net zo lang ingedrukt totdat de vraag verschijnt of je werkelijk alle gebruiker-gegevens wilt wissen
laat de knoppen PAGE en Menu nu los en druk op 'Yes'
de navi wordt nu ge-reset; volg nu de aanwijzingen op het scherm
bron: Garmin

De almanak is nu ook ge-reset. Leg daarom de unit buiten met goed zicht op de hemel. De satellieten moeten dan in max.25-30 minuten gevonden zijn.
Groeten
Erik SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap (DBNL); nüvi 2595LMT; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO
Avatar gebruiker
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2406
Geregistreerd: 1 jun 2006 23:07

Re: verkeerd om

Berichtdoor rene53catalina » 20 jan 2016 14:53

het schijnt dus dat je met page en menu de gebruikers settingen reset , maar als je find er ook bij in drukt zou je een complete reset doen , volgens dit artikel tenminste

http://vidar1.tripod.com/garmin_26xx.pdf
rene53catalina
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 19 jan 2016 22:04
Woonplaats: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Berichtdoor Erik » 20 jan 2016 15:21

rene53catalina schreef:het schijnt dus dat je met page en menu de gebruikers settingen reset , maar als je find er ook bij in drukt zou je een complete reset doen

er zit inderdaad verschil tussen een Master Reset en een Hard Reset.

N.B.: bovengenoemde procedure is voor een StreetPilot 26xx en verschilt van die voor een StreetPilot 2720/2820, alleen al vanwege andere knopfunctie
Laatst bijgewerkt door Erik op 20 jan 2016 15:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2406
Geregistreerd: 1 jun 2006 23:07

Re: verkeerd om

Berichtdoor rene53catalina » 20 jan 2016 15:34

ik weet het nog niet helemaal zeker maar volgens mij is het goed , in ieder geval wees het kompas de goede kant op en draaide mee naar de goede kant , de reparatie van de antenne is ook gelukt want hij vind nu ook satallieten zonder externe antenne ,
rene53catalina
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 19 jan 2016 22:04
Woonplaats: vlagtwedde

kaart verkeerd om op StreetPilot 2650

Berichtdoor Erik » 20 jan 2016 15:53

gefeliciteerd met het resultaat en bedankt voor je feedback.
Daarmee kunnen andere StreetPilot 26xx gebruikers wellicht ook hun voordeel doen.

BTW: er zijn op dit forum meerdere gebruikers met een StreetPilot 26xx geweest die (in navolging van de StreetPilot III) hun toestel jaarlijks een hard reset gaven om het beperkte interne geheugen op te schonen.
Laatst bijgewerkt door Erik op 20 jan 2016 16:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten
Erik SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap (DBNL); nüvi 2595LMT; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO
Avatar gebruiker
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2406
Geregistreerd: 1 jun 2006 23:07

Re: verkeerd om

Berichtdoor rene53catalina » 20 jan 2016 16:00

ja , dat had ik al eens gelezen , het schijnt wel te helpen inderdaad ,
ik zal in de gaten houden hou hij het doet en dan mend ik dat wel ,
\kwam er trouwens ook achter dat er aan paar schroefjes van de behuizing missen , het lijkt er op
dat ze al eerder problemen met dit ding hebben gehad :D
rene53catalina
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 19 jan 2016 22:04
Woonplaats: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Berichtdoor Erik » 20 jan 2016 16:06

die schroefjes zijn wel belangrijk om te voorkomen dat er bij heftige neerslag vocht achter het touchscreen komt (eigen ervaring). Verkrijgbaar bij onze forumsponsor WayPoint (waarbij de afhandelingskosten hoger waren dan het materiaal).
Avatar gebruiker
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2406
Geregistreerd: 1 jun 2006 23:07

Volgende

Keer terug naar Garmin Streetpilot 2820/2720/2610/2620/2650 -- Perfect Pilot Red&Blue

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast