Er zou een stralingslek in de behuizing van de GPSr kunnen zitten, hoewel ik dat bij een Garmin niet echt waarschijnlijk acht.
Ook in een GPSr zit een processor die op een bepaalde (hoge) frequentie werkt, net als in een PC. Zo'n hoge frequentie geeft altijd (radio)straling af.
In een PC kast zijn dan ook allerlei voorzieningen aangebracht om die straling niet buiten de kast te laten komen. Denk aan alle sleepachtige kontakten aan de zijplaat of metalen plaatjes bij de uitbreidingposities.
Als de fietscomputer op basis van radiogolven communicteert - en toevallig dezelfde frequentie heeft(of een hogere harmonische) - kan dit een probleem opleveren. Het zendvermogen is dan al snel veel groter dan de fietscomputer schat ik.
Ik heb naar aanleiding van deze vraag afgelopen zondag met m'n eigen fietscomputer en m'n nieuwe GPSmap60Cx proberen te testen, echter mijn fietscomputer werkt op basis van infra-rood en de batterij van de zender was leeg. Tja, dat krijg je van een winterstop

.
Het is inderdaad een test om eens zilverfolie om de Garmin te wikkelen en te zien of de storing blijft.
Zumo 595LM en Virb XE op de K1200RS/P en de GPSmap60Cx voor de rest.