Beste mensen,
Ik ben erg tevreden over mijn Garmin Quest. Op mijn oude motor, een K1100LT werkte hij uitstekend in combinatie met een intercom. Sinds eind 2009 heb ik een R1200GSA. De Quest en de intercom zijn overgezet naar de GS. De Quest is nog steeds naar tevredenheid. En dan komt toch de "maar".....
Als ik de Quest op de GS gebruik zijn er continue fluittoontjes te horen. Afhankelijk van de stroomgebruikers die ik inschakel zijn de fluittoontjes anders. Er is sprake van een basis-fluittoon. Mistlampen aan, fluittoon erbij. Remmen, een ander fluittoontje erbij. Richtingaanwijzer, fluittoontje.
Als de motor op contact staat knippert een controlelampje op het dashboard en synchroon hiermee is een fluittoon te horen boven op de basis-toon. Als ik de Quest op "binnenshuis" zet (satellietontvangst uit) verdwijnt dat synchrone fluittoontje.
Alleen als de Quest in de houder zit doet het probleem zich voor. Kennelijk krijg ik geen storingen binnen via de externe voeding voor de Quest. De intercom zelf werkt storingsvrij.
De Quest zit in een Touratech houder. Voeding gaat via de "Notter" voeding die ik bij de Quest in Notter gekocht heb. Voeding zowel vanaf de accu als vanaf de accessoirestekker bij de oliekoeler geprobeerd. De "aarding" van de behuizing van de voeding heb ik gecontroleerd.
Ik weet nu niet meer waar ik moet zoeken. Ik heb het vermoeden dat de Canbus de Quest stoort maar weet dat niet zeker. Heeft iemand een soortgelijk probleem meegemaakt? Wat was toen de oplossing?
Alvast dank voor jullie hulp.
Peter