Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

slecht geluid via uclear amp go

Intercom op de motor: de tweede specialisatie van Waypoint

slecht geluid via uclear amp go

Berichtdoor PB003 » 26 apr 2017 12:07

Ik heb recent een tomtom rider 400 en een uclear amp go aangeschaft. Helaas werkt de uclear tot op heden niet goed, de aanwijzingen van de tomtom komen slechts aan de rechterzijde binnen en zijn ook veel te zacht. Na contact met uclear heb ik op hun aanraden een firmware upgrade gedaan naar versie 2.04 (beta). Volledigheidshalve heb ik ook alle verbindingen opnieuw tot stand gebracht na de upgrade en getest met bluethooth tethering uit. Het geluid is echter helaas nog steeds zacht. Wat me opviel is dat bij beide firmware versies het geluid enkele honderden meters na vertrek nog zachter leek te worden. Het volume proberen te verhogen (op de momenten dat aanwijzingen gegeven worden) werkt niet.

Bij wijze van test heb ik ook muziek afgespeeld van mijn telefoon, dat werkt in ieder geval wel in stereo maar het (max) volume is nog steeds te laag, boven 50-80 km/u met gesloten vizier al niet meer hoorbaar.

Inmiddels begint de uclear me behoorlijk te frustreren. Hopelijk kan iemand me hier nog helpen aan een oplossing...
PB003
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 26 apr 2017 11:56

Re: slecht geluid via uclear amp go

Berichtdoor Mgent » 26 apr 2017 14:23

Ik denk dat er een en ander schort met Uclear, want ook tal van Zumo gebruikers hebben last van slecht of geen geluid.
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1, , BaseCamp 4.7.0, CN Europe NTU 2019.20, Onroute motor 4.10 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
 
Berichten: 1558
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: slecht geluid via uclear amp go

Berichtdoor HaWee » 26 apr 2017 14:36

maar als het geluid wel goed is maar alleen te zacht kan het ook de plaatsing van de speakers tov de oren zijn, dat komt erg nauw.
simpelste test, zet muziek aan en gewoon zittend op de bank met je helm op draai de helm een beetje heen en weer alle kanten op.
als het geluid dan harder wordt heb je de oorzaak.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20794
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: slecht geluid via uclear amp go

Berichtdoor PB003 » 26 apr 2017 15:27

Het (max) geluidsvolume bij de navigatie is aanmerkelijk lager en slechter (mono) van kwaliteit ten opzichte van muziek van mijn telefoon. Dit heb ik middels de 'bank-test' inderdaad ook al nogmaals getest.

Ik heb inmiddels een versie 2.09 ontvangen van uclear, ik ga daar nog maar een keer mee aan de slag.
PB003
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 26 apr 2017 11:56

Re: slecht geluid via uclear amp go

Berichtdoor PB003 » 28 apr 2017 13:42

Inmiddels versie 2.09 twee keer aan de keukentafel getest. Verbinding wordt af en toe verbroken (kan natuurlijk ook aan de tomtom liggen..?) en heb al enkele keren gehad dat de uclear leek te bevriezen na een poging tot het verhogen van het volume. Op dat moment werd ook steeds de verbinding verbroken en gaf de uclear geen enkele reactie meer. Aanvankelijk dacht ik dat ik wellicht per ongeluk in de intercom of muziek modus was beland, maar gezien het verbreken van de verbinding is er volgens mij toch echt sprake van vastlopen. Na het uitvoeren van een reset en het opnieuw inschakelen van de uclear komt er vervolgens weer een verbinding tot stand.

Van het weekend ga ik proberen op de motor te testen, waarbij ik voorlopig maar even van de volumeknoppen ga afblijven in de hoop vastlopers en nieuwe frustratie te voorkomen.
PB003
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 26 apr 2017 11:56

Re: slecht geluid via uclear amp go

Berichtdoor PB003 » 1 mei 2017 12:54

Update: versie 2.09 is er al weer af, meerdere malen loopt de boel vast i.c.m. een verbroken verbinding. De led indicator is dan uit of continue blauw (volgens de handleiding is het apparaat dan uit of aan het laden). In beide gevallen komt er pas na meerdere reset pogingen weer leven in het apparaat. Bij versie 2.04 deed dit probleem zich ook al voor.

Omdat de oorspronkelijke versie 1.43 nog het 'minst slecht' lijkt te werken staat deze er inmiddels weer op bij wijze van ultieme poging. Van het weekend maar weer proberen te testen en anders terug naar de winkel.
PB003
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 26 apr 2017 11:56


Keer terug naar Intercom

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast