Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Hoe meld ik fouten en verbeteringen bij Garmin, uitleg

De helpdesk is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van je toestel.
In 'Algemeen' alleen vragen die in de onderwerpen hieronder geen plek vinden!

Hoe meld ik fouten en verbeteringen bij Garmin, uitleg

Berichtdoor dvm » 11 jan 2012 00:57

Bugreports, feature request, fouten en verbeteringen van Garmin produkten kunnen o.a. rechtstreeks aan Garmin gemeld worden. Voor de Montana bijvoorbeeld via een e-mail naar Montanabeta@Garmin.com.
Ik heb Garmin's voorkeuren nagevraagd voor de layout en toe te voegen informatie. Hierbij hun antwoorden:

Responses are inline
-Montana software team.

-----Original Message-----
To: Montanabeta@Garmin.com
Subject: General question about bug reporting

Dear Montanabeta team,

Do you have advise on the layout of the bug reports and the information to include:

1. should we include the sw version in the subject?
It doesn't have to be in the subject, but if not then it is needed in the email

2. should we add our judgement if it is a bug/change request or so?
Those do get handled differently, but we'll review everything you send us too.

3. do you prefer 1 mail with multiple issues or 1 mail per issue?
1 mail per issue

4. should we always include the system.xml?
You should include it if the unit shuts down

5. what other info should we add?
Any related files - if it is a GPX file acting up, attach it. Problems with settings, attach the profiles.

6. Do you prefer that we report back to you when a reported bug is solved?
Sure. Although we usually inform the first customer to report an issue that there is updated software as well.

7. Should we resend bugreports for a new version, when they have not yet been solved in the new version?
You can, but not strictly necessary. Once we know about it, the issue is tracked until fixed

8. Are you able to handle other languages on this mail address?
This account can only handle languages so much as translate.google.com can. If we receive email in another language and we understand what is wrong, we will work on it. I'd suggest non-English speakers go through Garmin Product Support, and they should have native speakers we will work with.

Ze belonen dus de 1e melder van een probleem met een mailtje dat het is opgelost. Ik heb al een keer zo'n mail gehad dat zei dat het in de eerstvolgende versie is opgelost.

Verder heb ik gemerkt dat Garmin meestal antwoordt als je een gerichte vraag stelt. Bij meldingen reageren ze niet. Voorbeelden:
Op een melding die eindigt met "hopefully you can find the cause and repair it" krijg je geen antwoord.
En als je eindigt met een vraag als "Is this a bug or feature?" of "I have send this earlier, do you plan to repair it? is er wel goede kans op een antwoord.

[titel aangepast en sticky gemaakt door elsinga]
dvm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 405
Geregistreerd: 8 okt 2004 20:54

Re: Hoe meld ik fouten en verbeteringen bij Garmin, uitleg

Berichtdoor elsinga » 11 jan 2012 07:36

Mooie "handleiding", gelijk even sticky gemaakt en de titel iets verduidelijkt. ;) Sommige zaken slaan voornamelijk op de Montana, maar veel zijn heel algemeen.

Voor de niet engels-vaardigen even een samenvatting:

1. software versie in het onderwerp of de mail zelf

2. je mag melden dat het een fout is of een wens, die behandelen ze anders maar worden wel beide behandeld

3. per probleem.wens een eigen mail, niet meerdere in 1 mail

4.stuur een eventuele system.xml mee als het toestel spontaan uitgaat/herstart (Montana)

5. stuur alle bestanden mee die hulpvol kunnen zijn: als er een probleem met een specifiek GPX bestand is, meesturen. Probleem met een profiel (Dakota/Oregon.Montana.etc): meesturen.

6. Melden dat een fout is opgelost vinden ze leuk, maar hoeft niet. De eerste melder krijgt hierover trouwens bericht.

7. fouten die in een voglende firmware *niet* zijn opgelost hoeven niet opnieuw ingestuurd te worden.

8. Graag mailen in het engels, anders gebruiken ze Google Translate. ;) Nederlandse mail dus naar Garmin Nl sturen, engelse kan naar Garmin US
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook
Avatar gebruiker
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 10102
Geregistreerd: 8 jun 2004 14:00
Woonplaats: N52 55.981 E5 51.058

Re: Hoe meld ik fouten en verbeteringen bij Garmin, uitleg

Berichtdoor splashy » 11 jan 2012 13:34

Prachtig allemaal, alleen krijg IK (haast) nooit antwoord op MOEILIJKE vragen.

Het 'Freeze' probleem dat over de hele wereld blijkt voor te komen, ook bij verschillende modellen, is nog steeds niet opgelost of beantwoord.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G
Avatar gebruiker
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 5253
Geregistreerd: 28 maart 2008 20:12

Re: Hoe meld ik fouten en verbeteringen bij Garmin, uitleg

Berichtdoor EddyG » 7 jun 2012 20:47

Je moet wel blijven bedenken dat voor een aantal zaken een antwoord robot gebruikt wordt.
Kan ik mij dat ook wel voorstellen bij het aantal mails welke Garmin bij sommige betas zal ontvangen.
Hieraan toegevoegd kan ik melden dat men zich niet aan bovengenoemde regels houdt.
Eddy

Forerunner 305, Edge 305, Colorado 300, Oregon 450, GPSmap 62s, Montana 650, Oregon 600, Oregon 750t
Avatar gebruiker
EddyG
 
Berichten: 1153
Geregistreerd: 6 mei 2009 16:44
Woonplaats: Rhenen

Re: Hoe meld ik fouten en verbeteringen bij Garmin, uitleg

Berichtdoor splashy » 7 jun 2012 21:52

"Hieraan toegevoegd kan ik melden dat men zich niet aan bovengenoemde regels houdt."

Er is 1 Garmin regel, dat is lange termijn regel, WAT er ook tussenkomt, ze gaan door op de geplande weg zonder zich veel aan te trekken van problemen en zullen op de geplande data nieuwe modellen op de markt brengen.

Oja, de freeze is er nog steeds, gelukkig op weinig plekken, dus er is mee te leven.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G
Avatar gebruiker
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 5253
Geregistreerd: 28 maart 2008 20:12

Re: Hoe meld ik fouten en verbeteringen bij Garmin, uitleg

Berichtdoor Athome » 7 sep 2012 10:01

Ik heb geprobeerd om naar Zumobeta@garmin.com een mail te sturen maar die komt met de snelheid weer terug.

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.4.1 ZumoBeta@garmin.com: Recipient address rejected: Access Denied (state 13).
Zumo 350 gemonteerd op een Aprilia Shiver GT.
Eigenaar van een TT Rider 400
Athome
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 460
Geregistreerd: 16 jul 2012 21:50

Re: Hoe meld ik fouten en verbeteringen bij Garmin, uitleg

Berichtdoor splashy » 7 sep 2012 11:51

Het ModelBeta@Garmin.com verhaal is natuurlijk alleen om de post te scheiden en vooral na het uitbrengen van een nieuw model worden ze overstelpt met klachten, als die klachten dan op model gesorteerd zijn is het natuurlijk makkelijker.
Maar er zijn natuurlijk niet een oneindig aantal programmeurs die zich allemaal apart met een model bezig houden..

Kijk eens of hier wat bijstaat.
http://www.garmin.com/us/support/contact
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G
Avatar gebruiker
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 5253
Geregistreerd: 28 maart 2008 20:12


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten