Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Uit ander topic : Tripy II ervaringen

De helpdesk is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van je toestel.
In 'Algemeen' alleen vragen die in de onderwerpen hieronder geen plek vinden!

Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor blue thunder » 10 apr 2012 13:28

blue thunder schreef:
HaWee schreef:laat over een half tot een jaar eens horen hoe het andere bevalt

Die andere zal de Tripy 2 worden. Ik zal zeker een vergelijk maken. Ik weet zeker dat de Zumo voor heel wat mensen een beter keuze is maar voor mij begint het er op te lijken dat ik meer tot de doelgroep van de Tripy behoor.

En 't is een Belgisch product, hé. Beetje chauvinisme mag ook wel :wink: (DIKKE knipoog)


En inmiddels zijn we een half jaar verder. Zoals beloofd een gebruikerservaring met de Tripy II. het is geen full review en ik claim geen volledige objectiviteit maar probeer toch een eerlijk vergelijk te maken met de Garminspullen die ik eerder gehad heb (GPS V, SPIII, Zumo 660).
Onderstaande kan je ook terugvinden op ons Banditforum (mits je een account aanmaakt):
http://www.banditownersclub.be/smf/inde ... pic=8692.0

Het verhaal
Na een mooie korting gematst te hebben, heb ik, de Tripy II online besteld en op twee dagen geleverd gekregen.

What's in the box?
Volgens de site:
De GPS TRIPY II Europa
+ het softwareprogramma RoadTracer Pro
+ batterijpack Li-Poly
+ kabel & USB-connector & lader
+ 2 voorzijdes in verschillende kleuren
+ 3 RAM-Mount-houders: 6001, 6004, 6073

- Bij mij zat een 6072 in, welke een zuignaphouder is en waar ik helemaal niet rouwig om ben.
- De usb-usb connector dient om via de verbindingskabel naar een USB-stick of andere Tripy te gaan.
- Garantiebepalingen (5jaar garantie!)


Om niet weer dezelfde fout te maken, heb ik (online) eerst eens uitvoerig de handleiding (99 blz) doorgenomen. In de doos zit enkel een "quick start guide" waar enkel in staat dat je de tripy meteen moet aansluiten aan de computer.

Zodus, eerste gebruik:

Tripy uitgepakt en de witte front vastgeklikt. Er zitten twee frontjes bij, een witte en een gele. Het viel me meteen op hoe robuust de Tripy gemaakt is. Hij is ook merkelijk groter dan de Zumo al is het scherm zelf niet groter (denk ik).
Dvd met software in de pc gestopt en het softwareprogramma Roadtracer Pro geïnstalleerd. Bij het opstarten geconstateerd dat er geen kaarten inzitten.
En dan was het even zoeken om te weten te komen dat er nog een stuk moet geïnstalleerd worden van de DVD... de kaarten dus!

Na een dik half uur was de software up and running.

Dan kwam het aansluiten van de Tripy. Plugje in de Tripy, USB kabel in de computer en hij werd meteen herkend door Windows.
Vooraleer je met de software aan de slag kunt, moet de Tripy geregistrerd worden via het Roadtracer programma. Zo vlug dat gedaan is, kan je aan de slag.

Op aanraden van de handleiding heb ik eerst een kopie gemaakt van de systeembestanden op de Tripy. Bij eventuele firmwareproblemen kan er dan heel eenvoudig een backup terug gezet worden.

Zo ver zit ik dus. Ik heb al eens door de schermen van de Tripy gebladerd, een keertje wat gespeeld met de software en naar mijn eerste indruk ziet dat er allemaal degelijk en eenvoudig uit.
De GPS-ontvager heeft een geweldige gevoeligheid./ Ik loop er hier gewoon in huis mee rond en die blijft mooi z'n signaal oppikken.
De software ziet er misschien minder gelikt (en uitgebreid) uit dan pakweg een Mapsource maar wat er in zit werkt blijkbaar goed en blinkt volgens mij vooral uit door z'n eenvoud.
En de schermen op de tripy bewijzen al snel dat het echte DOOR en VOOR (motor)routerijders gekneed is.

Volgende stap is dus om een werkende route te maken en in de Tripy te krijgen. En die dan gaan rijden, hé!


Vervolgverhaal
Vandaag m'n eerste Tripytripke gedaan. Woon-werk verplaatsing en dus een weg die ik goed ken.

Ik heb meteen geopteerd om op de kaart te rijden omdat dat het mijns insziens de minste overgang vanaf de Zumo betekende. Adres ingesteld -huisnummerniveau kent Tripy (nog?) niet- Snelste weg gekozen en ... start.
Het viel me meteen op dat hij me de snelweg op wilde sturen. Niet wat ik wilde. Terug naar het berekeningsmenu gegaan en herberekend met "snelwegen vermijden". Nu stuurde hij me naar de juiste richting.
Al na 2 afslagen was me duidelijk dat het constant kijken op de kaart (zeker in deze dicht mist) niet je dat was en heb ik de Tripy op het systeem "bolleke-pijl" gezet. Ook had ik de Tripy wat hoger gepositioneerd zodat het scherm mooi in m'n perifeer gezichtsveld zat. So, now we're navigating! Afslag na afslag kwamen de schermen mooi duidelijk op elkaar. De standaard bol-pijl symbolen voldoen ruimschoots om de juiste weg aan te duiden.
Het bol-pijl systeem heeft als voordeel dat je eigenlijk alle informatie op een heel eenvoudige manier op je scherm krijgt en je geen onnodige tijd op het scherm zit te kijken om kaarten te "interpreteren". Het feit dat de hele handel in je perifeer zicht staat (wat je trouwens bij elke GPS zou moeten proberen te doen), geeft als bijkomend voordeel dat je de veranderingen op het scherm ook zeer snel opgemerkt hebt en zelden het verkeer voor je uit het oog verliest.
Natuurlijk kende ik de weg en wist ik dat er hier nog geen zeer moeilijke sitiuaties zouden ontstaan en ik heb van vroeger wel wat ervaring met roadbookrijden. Ik heb echter de stellige indruk dat het heel wat ontspannender rijden was op deze manier.

Morgen huiswaarts ga ik even uittesten wat de routering "Vrijetijdsroute" als resultaat geeft. Dan ga ik eens heel mooi de aanwijzingen volgen (tenzij niet mogelijk uiteraard) die me voorgesteld worden.

Indrukken die ik onthoud van vandaag:
- Geen navigatie op huisnummerniveau. Dit is niet zo'n groot gemis en is bij andere fabrikanten ook niet altijd even accuraat. Toch een klein nadeeltje als je het ding gebruikt om gewoon naar een bestemming te navigeren.
- Opvallend was de geweldige afleesbaarheid van het scherm! Wat een verademing na het floerse kleurenscherm van de Zumo. Het monochrome backreflective scherm bewijst hier duidelijk de meerdere te zijn. De achtergrondverlichting stond op een laag pitje maar dat was al voldoende om een zeer hoog contrast te geven.
- Kaartmateriaal is zeer duidelijk opgesteld. Waarschijnlijk zit hier het mochrome scherm ook voor iets tussen.
- Aanduiding van vaste radarcontrole is duidelijk en valt voldoende snel en goed op. Minpuntje is dat deze aanwijzingen niet richtingsgevoelig zijn. Je krijgt dus ook de flitspalen van de overkant gemeld.
- Kwaliteit van de route is zeer goed. Dezelfde kleine routefoutjes die een andere GPS maakt, worden ook hier gemaakt. Niet verwonderlijk daar de meeste GPS-toestellen van hetzelfde kaartmateriaal gebruik maken. Herberekenen ging naadloos wanneer ik van de route afweek. Ik ben wel benieuwd hoe het resultaat er op "vrijetijdsroute" gaat uitzien.
- Het gaf me ook een goed gevoel dat het allemaal werkt zonder enige ondoorgrondelijke problemen. Dat alleen al is een herademing.

Vervolgje hierop:
Vandaag dus terug naar huis gereden via de "Vrijetijdsroute". De handleiding spreekt hierin duidelijke taal. Als er geen mooie wegen aangeduid zijn in de streek, verwacht dan ook geen knallende route.

Ondanks deze waarschuwing wist hij toch de beste motorwegen er uit te kiezen tussen Mechelen en Noorderwijk. Mocht het wat minder spitsuur geweest zijn, had het best een mooi tripke geweest.

Weer eens gespeeld met roadbook- en kaartweergave en mijn voorkeur blijft naar de roadbookaanwijzingen gaan. De kaart is handiger als er wat rare situaties in het wegbeeld ontstaan maar dat kwam vandaag niet veel voor. ik kijk al uit naar m'n eerste echte route op minder bekend terrein.

En dan de echte maidentrips
Intussen is er al een tijdje overheen gegaan en heb ik de verschillende mogelijkheden van de tripy en de software kunnen proberen.

De maidenrit was het tripje Oost-Vlaanderen, waar ik Werner achterna ben gegaan. Er zijn mij die dag wel wat leuke zaken aan de Tripy opgevallen.

Ik had op voorhand alle landmarks in m'n database gezet zodat ik onderweg naar eender welk Landmark kon navigeren. Nadeeltje is dat de benaming niet kan voorzien van een extra infotag of iets dergelijks. Met als gevolg dat ik de hele waslijst inde vorm van 002-005 in m'n Tripy had zitten. Gelukkig had Werner een afdrukje bij waar de benamingen van de Landmarks ook op stonden.

Zo zijn we dus vertrokken. Ik vroeg aan Werner waar hij naartoe reed en zocht bij mij het betreffende punt op. Dan kon ik kiezen voor een toeristische route naar dat punt. Opvallend genoeg week die route weinig af van de gekozen wegen die Werner reed, zij het dan dat hij wel wat leuke weggetjes gemist heeft.

Dit is een pluspunt van de Tripy. Hij weet zelfs onderweg feilloos de mooiere baantjes te vinden. Als je toch van de route afwijkt, krijg je eerst een tijdje te zien hoe je eventueel terug naar de afgeweken route kan rijden. Indien je dit negeert, berekent hij een alternatief en kan je zo weer verder navigeren.
Het lijkt me wel zo dat de Tripy wat trager berekend dan de Zumo660, die ik eerder had, maar toch nog beduidend sneller dan mijn vroegere SPIII.

Het bol-pijl navigeren is iets dat je zeer snel gewend bent. De afslagsymbolen zijn zeer duidelijk en , op een enkele keer na, steeds correct. Als er zich dan toch een onduidelijk wegsituatie aandient, schakel ik snel even over naar de eenvoudige maar duidelijke kaartweergave. Maar over het algemeen genomen, heb ik dat zelden nodig gehad.

Wat me zeer snel opviel, is dat de zo volprezen afleesbaarheid van het scherm echt waar is en zelfs een beetje en understatement. Ik heb me geen enkel moment in bochten moeten wringen om toch maar een goede afleeshoek te vinden. Het scherm was in alle omstandigheden duidelijk en helder afleesbaar. Een ware verademing na de zumo660.

Zijn er dan geen nadelen? Welja, als je geen probleem maakt van de omvang van het toestel (je stopt het niet zomaar in je binnenzak), en je wil niet voor 90% van je tijd van A-naar-B navigeren, lijken er mij niet echt nadelen. De knopjes mochten misschien een ietsje duidelijker voelbaar maar eens je door hebt hoe die te bedienen, is het geen groot issue. Ook is het geen plug-and-play toestel. Het vraagt even leertijd.
Het grootste nadeel is momenteel dat je nog geen grote community hebt van gebruikers. Een opportuniteit in de vorm van een forum dient zich misschien wel aan aan


Nu, wat betreft de software op de PC.

De software-installatie is wat we gewend zijn. Programma installeren, kaarten installeren en firmwareupdate zitten in een handig tooltje verpakt. Het duurde wel even vooraleer ik doorhad dat je verschillende dingen diende te installeren. De handleiding lezen deed wonderen. Maar het is dus geen intuïtieve installatie

Eens geïnstalleerd, kan je het programma roadtracer opstarten. Met de Tripy aangesloten op de USB-poort, dien je de het hele handeltje nog even te registreren en klaar is Kees.
Nu kan het echte werk beginnen.

En hier zitten wel wat verschillen met wat we gewend zijn van Mapsource, Basecamp en Routeyou.
De kaart is eenvoudiger opgesteld (net als IN de Tripy) en je moet echt wel wat zoeken naar de procedure om POI's te vinden, om een startpunt te vinden en dergelijke. Je kan bv. niet eerst enkele punten aanmaken en daar dan een route met maken. Nee, een route maak je door met de routetool punten aan te klikken. Eens de route getraced is op de wegen, is het ook niet zo eenvoudig om een aanpassing te doen. Het bekende "elastiekje" bestaat niet in Roadtracer. Dit is een enigzins andere benadering van Tripy en mijns inziens wel voor verbetering vatbaar.

Een route maak je door een begin aan te klikken, zo naar verschillende tussenpunten te klikken en uiteindelijk en eindpunt aan te klikken. Van zo gauw je de route "afsluit", begint roadtracer de waypoints en bijhorende afslagschermen te tekenen. Ik had liever gezien dat ze de gebruiker de keuze zouden laten om eerst verder te tekenen en dan op commando de waypoints en afslagschermen te laten tekenen. Maar het is niet zo.
En na een paar weken experimenteren en spelen, is het ook allemaal zo'n probleem niet meer. Het werkt alleszins niet blokkerend.

Intussen heb ik ook een eigen POI-bestandje gemaakt van de landmarkrally en dat zit vast in de Tripy.

Voorlopige conclusie is dat ik zeer tevreden ben met m'n overstap. Ik verwachtte een veel moeilijkere overgang maar het viel al bij al wel mee. Ik plaats de Tripy wel in de categorie "voor gevorderde gebruikers" omwille van z'n zeer specifieke doelgroep. Ik ben er wel van overtuigd dat zij beter naar de motorrijder luisteren dan Garmin en Tomtom.
blue thunder
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 3 jun 2005 09:40
Woonplaats: Noorderwijk (België)

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor Scheurneus » 10 apr 2012 14:43

blue thunder schreef:Eens de route getraced is op de wegen, is het ook niet zo eenvoudig om een aanpassing te doen. Het bekende "elastiekje" bestaat niet in Roadtracer. Dit is een enigzins andere benadering van Tripy en mijns inziens wel voor verbetering vatbaar.


Dat valt wel mee, maar je kilkt op de route en krijgt een groen puntje, dan shift-klik op een andere (verder opgelegen) punt in de route en dan word dat deel van de route groen. Delete toets en het geselecteerde stuk is nu een directe verbinding. Rechtermuisknop - Routeren en je kun zo dat stuk opnieuw maken. Stoppen met Esc.

Ik heb ook een Tripy II en de software en ik heb er al aardige handigheid in gekregen.


Garmin route omzetten gaat ook heel makkelijk, Track vangen heet dat ;) kijk ook even in de handleiding, dacht dat je eerst Crtl-A moet doen, verwijderen alle waypoints en dan Track vangen.


Zo kun je ook een track in GPX formaat in de Tripy zelf zetten en de lijn volgen, geen bolletje/pijltje dan , maar wel goed te volgen.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.
Avatar gebruiker
Scheurneus
 
Berichten: 9195
Geregistreerd: 2 jun 2006 15:58
Woonplaats: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor blue thunder » 11 apr 2012 17:04

Goede tips. Daar ga ik eens mee aan de slag.
Dat je GPX rechtstreeks in de tripy kan lezen, is inderdaad een handigheidje als je nog snel iemand z'n garminroute wil meenemen.
blue thunder
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 3 jun 2005 09:40
Woonplaats: Noorderwijk (België)

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor STXrider » 8 apr 2013 21:39

Is :roll: er ergens een locatie waar je de Tripy kan huren? Of kan ik eens een keer met iemand meerijden op de motor?
Ik zou de Tripy eens van dichtbij zien werken en de bijzonderheden willen weten.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v4.0 - CN 2019.20 ~ Roadbookhouder A4
Avatar gebruiker
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 14 feb 2007 20:38
Woonplaats: Landsingerland

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor GPS Expert » 9 apr 2013 06:54

Als ik tripy huren in google intik, dan zijn Leppink en Ad Ketelaar de 2 in NL waar je er 1 kan huren.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Avatar gebruiker
GPS Expert
 
Berichten: 3224
Geregistreerd: 24 jan 2013 22:41
Woonplaats: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor FM » 9 apr 2013 07:45

Mooie review.

Je vergeet nog een pluspunt: de autonomie van de batterij. het is niet nodig om de Tripy van stroom te voorzien.

Voor mij persoonlijk zijn er een paar minpuntjes. Het blijft toch een zware prijs voor een 'basic' apparaat. Met basic bedoel ik: enkel navigatie, geen toeters of bellen. Wat op zich geen probleem hoeft te zijn als je geen belang hecht aan gesproken aanwijzingen, muziek of telefoon. En je spaart natuurlijk de aankoop van een headset uit.

Maar ik ben een verstokte kaartlezer. Ik gebruik die kaart als een bijkomende indicator van de scherpte van de aankomende bochten. De kaartweergave van de Tripy vind ik maar zozo (me baserend op filmpjes die ik gezien heb).

Nog een vraagje: vermits de Tripy toch probleemloos gpx-files kan slikken, zou het dan geen optie zijn om de routes te maken in ITNConvertor ipv RoadTracer ? Maar hoe gaat de Tripy om met zo een gpx-file ? Zijn het enkel de viapunten die hij overneemt, en berkent hij dan zelf de route, zoals de TomTom dat doet ?
Zumo 590, BMW R1200RT, SRC op Schubert C3 Pro
Avatar gebruiker
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 4414
Geregistreerd: 30 mei 2005 19:49
Woonplaats: Holsbeek

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor GPS Expert » 9 apr 2013 08:29

De tripy slikt tracks en als je die niet in Roadtracer behandeld, dan is er geen bol/pijl aanduiding
De track is wel te volgen, maar dan als een lijn op je scherm.

In RoadTracer kun je nu routes uitstippelen op de Tripy EU kaart, maar ook op Google Maps, ITN Convertor kan wel, maar de Google maps functie zit dus ook in RoadTracer. In Google Maps niet oneindig lang, maar dat is een Google Maps limiet (max 22 routepunten was het geloof ik in Google Maps, zelfde limiet als op gewone Maps website)

In RoadTracer is elke Track te vangen naar een bol/pijl route, de stukjes die niet over wegen in de kaart gaan zijn handmatig aan te passen en de bol/pijl symbool in te geven en te veranderen.

Elke bol/pijl indicatie is aan te passen, bv even een water links of rechts erbij zetten, een benzinepomp erbij tekenen, een tekst erbij zetten, dat alles kan. Roadbook creëren op een geavanceerde manier.

Ik moet even het correcte antwoord schuldig blijven wat er gebeurt met een GPX route, weet het even niet meer. Laden ja, rijden ja, en volgens mij is het dan ook bol/pijl, maar na een herberekening in de Tripy.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Avatar gebruiker
GPS Expert
 
Berichten: 3224
Geregistreerd: 24 jan 2013 22:41
Woonplaats: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor FM » 9 apr 2013 10:38

GPS Expert schreef:ITN Convertor kan wel, maar de Google maps functie zit dus ook in RoadTracer

Ik gebruik ITN Convertor op Viamichelinkaarten. :wink:
Zumo 590, BMW R1200RT, SRC op Schubert C3 Pro
Avatar gebruiker
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 4414
Geregistreerd: 30 mei 2005 19:49
Woonplaats: Holsbeek

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor GPS Expert » 9 apr 2013 13:31

En routeer je dan op Google of op Viamichelin? (met de laatste zijn mijn resultaten niet geweldig qua routeerbaarheid)
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Avatar gebruiker
GPS Expert
 
Berichten: 3224
Geregistreerd: 24 jan 2013 22:41
Woonplaats: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor FM » 9 apr 2013 17:49

:oops: Op Google Maps :oops: Op die instelling had ik nog niet gelet. :wink:
Zumo 590, BMW R1200RT, SRC op Schubert C3 Pro
Avatar gebruiker
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 4414
Geregistreerd: 30 mei 2005 19:49
Woonplaats: Holsbeek

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor GPS Expert » 9 apr 2013 21:22

ITN convertor kan direct in .trb formaat opslaan .......

https://www.youtube.com/watch?v=ZKSzaBh7gMU
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Avatar gebruiker
GPS Expert
 
Berichten: 3224
Geregistreerd: 24 jan 2013 22:41
Woonplaats: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor STXrider » 9 aug 2013 01:43

Een :roll: vraagje over het Tripy roadbook.

    Bestaat 1 pagina altijd maar uit 8 regels of is het formaat aan te passen zodat meer instructies/regels op 1 A4tje komen?

Afbeelding
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v4.0 - CN 2019.20 ~ Roadbookhouder A4
Avatar gebruiker
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 14 feb 2007 20:38
Woonplaats: Landsingerland

Re: Uit ander topic : Tripy II ervaringen

Berichtdoor STXrider » 12 sep 2013 11:28

Inmiddels een Tripy 2, 2e hands kunnen aanschaffen :D

Tevens iemand tijdens een tourrit van de Honda Transalp Club tegen gekomen waardoor ik de regels heb kunnen uitbreiden tot 17! Dat scheelt 50% aan papier :mrgreen:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v4.0 - CN 2019.20 ~ Roadbookhouder A4
Avatar gebruiker
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 14 feb 2007 20:38
Woonplaats: Landsingerland


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten