door zoeff50 » 3 apr 2017 09:01
Even gaan zoeken op internet.
Op de Waypoint site staat dat de Zumo Travel Edition kaartlicenties heeft van 85 landen. Echter je kunt maar één kaart tegelijk in je Zumo hebben. Hoe dat allemaal werkt (met Garmin Express?) is mij nog niet duidelijk; nog niet in verdiept. Ik was niet op de hoogte van het bestaan van Travel Editions toen ik mijn 395 kocht. De doos, waar het op zou moeten staan, heb ik niet meer. Op het stikkertje achterop het toestel staat alleen Zumo 395LM. In het toestel staat bij bij hardwareversie: zumo395 C2p2 i V5 16GB 128MB TE. Deze laatste TE zal waarschijnlijk Travel Edition betekenen.
Beetje vreemd dit wel of geen Travel Edition gebeuren met verschillende kaartversies. Je hebt er ook weinig aan, behalve voor de weinigen die b.v. in de Outback gaan rijden. Ik heb het idee dat de verkopers ook niet op de hoogte waren van de Travel Editions; Waypoint en anderen verkopen alleen maar de 345, 395 en 595 Travel Editions (onbewust?).
Prima ding trouwens die 395, werkt vlotter dan de 390. Ik heb wel last van af en toe spontaan uitvallen als je ermee aan het werken bent; poefff, scherm zwart, ineens uit. Opnieuw opstarten, vervelend als je aan de kant van de weg staat.
Gr, Fred
(Honda CRF1000LAD-Africa Twin, Zumo395, OnRoute Motorkaart, GPSmap76CSx, eTrex-H)