Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Ideaal voor auto/motor/boot (276C/278) of auto/motor/vliegtuig (296C). Ook geschikt voor off-road.

Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Bo.Bachter » 17 nov 2016 07:49

Hallo,
Ik was jarenlang
een tevreden gebruiker van de GPSMAP278 met 2gb geheugenstick en nümaps Lifetime abonnement, totdat onlangs een virus al mijn data heeft gewist.
Sindsdien kan ik ook niet meer bij mijn gegevens van mijn Garmin account.
Nu heb ik een nieuw account aangemakt en MapSours opnieuw de computer geinstalleerd mbv. de originele installatie cd.
Maar het Lifetime abonnement is foetsjie, wat ik ook probeer, alleen de data op mijn 278 staan er nog op.
Contact met Garmin heeft tot nu toe niets op geleverd, want mijn account stamt nog uit de tijd dat er alleen een gebruikersnaam en een wachtwoord was vereist.
Wie weet wat te doen ?
Is er nog wat verkrijgbaar voor dit toestel..?
Bij voorbaat dank voor uw respons.
Bo.Bachter
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 aug 2013 17:05

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Frank » 17 nov 2016 09:29

Contact opnemen met Waypoint, misschien kunnen zij je nog helpen?
Groeten,
Frank

BMW F800GT + Zumo 590 + GPSmap 62s
Avatar gebruiker
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1758
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:36
Woonplaats: Geldrop

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Erik » 17 nov 2016 10:30

omdat er een LifeTime kaartupdateabonnement op je Garmin zit, is een account helemaal niet meer nodig want Garmin Express (of in geval van een GPSMAP 278 mogelijk niet Garmin Express maar Garmin MapUpdater) herkennen het LifeTime abonnement dat aan je toestel is gekoppeld.

Je kan met Garmin Express en Garmin MapUpdater rechtstreeks de meest recente kaartupdate op je Garmin èn/of op je computer installeren (keuzemogelijkheid vroeg in het installatieproces).
Groeten
Erik SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap (DBNL); nüvi 2595LMT; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2371
Geregistreerd: 1 jun 2006 23:07

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Arjen. » 17 nov 2016 11:04

Wat betreft toegang tot jouw account bij Garmin, daar kan alleen Garmin mee helpen.
Zij beheren die gegevens, daar hebben wij geen toegang toe.
Kijk ook eens op mywaypoint.nl en tv.gps.nl voor veelgestelde vragen en handleidingen!
Avatar gebruiker
Arjen.
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 846
Geregistreerd: 25 nov 2011 19:18

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Hans Vaessen » 17 nov 2016 12:12

Als je op dit moment de 2017.1 in je toestel hebt staan is het, naar ik vrees, niet relevant meer...

Garmin is namelijk gestopt met de updates voor 276/278/streetpilot modellen..

alternatief: http://garmin.openstreetmap.nl
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24521
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Erik » 17 nov 2016 14:44

Hans Vaessen schreef:Als je op dit moment de 2017.1 in je toestel hebt staan is het, naar ik vrees, niet relevant meer.

Bo.Bachter spreekt van MapSource en bedoelt vermoedelijk City Navigator.
Voor het geval Bo.Bachter 2017.1 niet op de computer heeft staan is bijvoorbeeld Garmin MapUpdater wel degelijk relevant want daarmee kan je de wegenkaart met naar keuze andere installatie-opties opnieuw installeren. Been there, seen it.

V.w.b. updates van City Navigator Europe NT is vooralsnog het devies hetzelfde als een jaar geleden toen ook werd gesteld dat er geen updates meer zouden komen voor genoemde Garmintoestellen: geduld en regelmatig controleren met Garmin MapUpdater.
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2371
Geregistreerd: 1 jun 2006 23:07

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Bo.Bachter » 17 nov 2016 21:52

Tja maar bij deze oudere toestellen staat alle informatie omtrent je lifetime abonnement in MapSource opgeslagen en niet zoals bvb bij mijn nüvi waar die informatie in het toestel staat, die informatie in MapSource is definitief foetsj. Ik ga binnekort toch maar eens eens bellen met Notter, wat zij nog voor mgelijkheden zien. en anders moet ik wellicht osm europa kaarten downloaden en verdernet als in de tijd van de' SP 3' alle kaarten langs de route selecteren en die dan telkens in mijn bejaarde speeltje zetten. zucht
Bo.Bachter
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 aug 2013 17:05

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor HaWee » 17 nov 2016 22:10

in Mapsource staat de licentie, net als in de gps zelf.
maar de lifetime is gekoppeld aan je gps en de garmin server kijkt naar de id van je gps, dus probeer toch maar eens gewoon met Express of Mapupdater en dan kiezen voor huidige kaart opnieuw installeren en alleen op de computer.

en voor de volgende keer: maak een backup van je kaarten met GMTK http://www.javawa.nl/gmtk.html naar een los opslagmedium dan kun je ze altijd terugzetten op een schone of nieuwe pc
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 19907
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor JaVaWa » 17 nov 2016 22:17

Bo.Bachter schreef:Tja maar bij deze oudere toestellen staat alle informatie omtrent je lifetime abonnement in MapSource opgeslagen en niet zoals bvb bij mijn nüvi waar die informatie in het toestel staat

Die informatie staat niet in MapSource noch in je nüvi...
Elke toestel heeft een uniek kenmerk en Garmin houdt in een database bij welke kaarten/abonnementen bij een bepaald toestel horen. In je je MyGarmin-account (waar het toestel op geregistreerd is) kun je die informatie terugvinden, maar als je nu een nieuw account aanmaakt gaat dat natuurlijk niet werken...

Om bij je accountgegevens te komen, volstaan nog steeds gebruikersnaam en wachtwoord. Weet je nog wel met welk e-mailadres je destijds je account hebt aangemaakt? Mocht je je wachtwoord niet meer weten, dan kun je dat laten resetten door Garmin.

HaWee schreef:in Mapsource staat de licentie, net als in de gps zelf.

Dan heb je het over de ontgrendelcode en het gma-certificaat (deze laatste is niet van toepassing op de 278 maar wel op MapSource), maar dat is alleen maar een ontgrendeling voor die ene kaart. De rest van de licentiegegevens (bijv. abonnement of niet) staan in Garmins database.
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13349
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor HaWee » 17 nov 2016 22:39

met licentie bedoelde ik eigenlijk "license code" oftewel hetzelfde als JaVaWa wat duidelijker weet te vertellen :wink:
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 19907
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Bo.Bachter » 18 nov 2016 00:15

Hartelijk dank... het werkt inderdaad gewoon :roll: om met gebruikersnaam naam en het oeroude mailadres weer toegang te krijgen tot mijn oorspronkelijke account. Alle data staan er nog.. :o
Nogmals hartelijk dank..
Nu nog de Kaarten in MapSource zien te verversen en een nieuwe kaartset in het hofdgeheugen zien te krijgen.
Maar voorlopig ben ik zielsgelukkig maar vooral opgelucht
Je raakt toch gehecht aan zo'n oud beestje...
Bo.Bachter
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 aug 2013 17:05

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Bo.Bachter » 18 nov 2016 11:02

Helaas de euforie was van korte duur. eventjes had ik weer toegang tot mijn account en zag dat allebei de toestellen er nog vermeld waren compleet met de hele rits unlock codes, maar Inmiddels kan ik er weer stomweg niet meer bij.
De kaartset in het hoofdgeheugen verniewen lukte niet. De enige mogelijkheid die mapinstaller bood, was kaarten van CN 2008 op de 2gyg geheugen stick te zetten.
nüMaps Livetime Europa lijkt voorgoed verloren voor mijn 278 . Het gekke is dat de nüvi Live time die op dat zelfde account stond wel gewoon functioneert.

Ik denk dat ik er maar mee stop om mijn tijd verder te verklooien voordat ik er helemaal gestoord van wordt .
Iedereen bedankt voor jullie reactie's
Bo.Bachter
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 aug 2013 17:05

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Erik » 18 nov 2016 11:17

Je hebt je account helemaal niet meer nodig
lees je eigenlijk wel wat er in dit topic over is geschreven?
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2371
Geregistreerd: 1 jun 2006 23:07

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor Bo.Bachter » 18 nov 2016 15:01

Jazeker lees ik alles wel degelijk.en heb ook van alles geprobeerd.
Desondanks zit ik nog steeds met een GPS met daarin een kaartset CN EUROPE NT 2017.10.
En in MapSource de: kaartset CN Navigator 2008 unloct. :cry:
Bo.Bachter
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 aug 2013 17:05

Re: Virus heeft alle bestanden gewist, wat nu?

Berichtdoor HaWee » 18 nov 2016 15:08

CN2017.10 in de gps zal waarschijnlijk kloppen, er zijn meldingen dat Garmin stelt dat de nieuwere kaarten niet meer goed werken in deze oude toestellen zodat je de .20 of .30 niet krijgt. Maar of dat echt is is een kwestie van afwachten en elke maand een keer proberen :wink:

Maar de kaart in je computer moet je wel naar 2017.10 kunnen updaten, gewoon de gps aan de pc en Express of Mapupdater draaien, kiezen voor kaart her installeren en dan alleen pc.

Dit moet gewoon lukken en als het niet lukt dan uitvoerig en nauwkeurig vertellen wat je doet, wat wel en niet werkt, welke meldingen je krijgt etc.
meldingen als "ik heb van alles geprobeerd" geven geen info waar we wat mee kunnen.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 19907
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Volgende

Keer terug naar Garmin GPSMAP 276C/278/296C

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


cron