I had a dream...
In deze tijd van het jaar is het errug druk in Notter. Een paar beurzen, veel publiciteit en het mooie weer breekt door. We zetten continu alle zeilen bij en weten ondanks de grote drukte te bereiken dat (vrijwel) alle klanten Notter met een veelal meer dan tevreden gevoel de winkel verlaten. Soms na lange tijd...
Maar als we dan na afloop bij elkaar zitten gaat het gesprek niet over de omzet van die dag maar over hoe we het nog beter kunnen doen, en over hoe we die ene klant met zus-en-zo probleem misschien alsnog kunnen helpen. En over wie-dan-toch-beter-even-de-telefoon-op-kan-nemen als je tijdens de uitleg voor de zoveelste keer onderbroken werd (nee, we willen geen callcenter inzetten!!)
En thuisgekomen, aan het eind van de dag (en vaak al tijdens) draait het voor je ogen... Maar ondertussen staan er dan weer nog honderd mailtjes te wachten en uiteraard de nog openstaande vragen op het forum.
Want ook na sluitingstijd is Waypoint vrijwel dagelijks tot de late uurtjes in bedrijf...
En tsja... dan krijg je wel eens onbedoelde neveneffecten...
Zo stond ik dinsdagochtend in mijn onderbroek in de winkel.
's Ochtends half uitgeslapen uit mijn bed gekropen. Als elke dag de vraag 'ga ik met de auto of motor naar Notter'? Ditmaal was het zo'n heerlijk weer dat ik besloot te gaan lopen. Rennen liever. Want het is toch zo'n 10 km. Bij de winkel stonden al de nodige klanten te wachten die vreemd keken maar het prima vonden toen ze meteen geholpen werden. Even later de ietwat geamuseerd-gechockeerde blik van José: ik stond in m'n onderbroek... Donders!!
Of ik even een auto mocht lenen om naar huis te rijden. Nee! Dat duurt te lang; ga maar even met de fiets Rijssen in om een nieuwe broek te kopen; was toch al nodig..
Ik in m'n onderbroek op de fiets Rijssen in. Gaat halverwege m'n telefoon: of ik toch terug kan komen; het is te druk in de winkel, dan maar in m'n onderbroek... Maar hoe moet dat nu?? Vermijd U-bochten staat aan.....
Op dat moment gaat de wekker. Tijd om op te staan en naar Notter te gaan...
Zal ik op de motor gaan of is het beter om....