Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Hoe meet je kwaliteit??

Een kijkje achter de schermen van WayPoint

Berichtdoor Dirk » 13 apr 2006 20:56

vw_busje schreef:Hoe je klant-tevredenheid meet??
Heel eenvoudig volgens mij...
door de vraag te stellen "zou je bij een volgende aanschaf bij dezelfde winkel kopen??" als je klanten met ja antwoordden zijn ze tevreden.


Basislogica die volgens mij alles zegt en waar een klant ook duidelijk op kan antwoorden... Dit is 'em !
Steun ADDA - http://www.ankevo.com/ - Meer info via PB

Hulp nodig na vernieling dorpen door cycloon, zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22962

Blijf jezelf !
Avatar gebruiker
Dirk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1180
Geregistreerd: 29 maart 2004 15:47
Woonplaats: Brussel

Re: Hoe meet je kwaliteit??

Berichtdoor Dirk » 13 apr 2006 21:07

Hans Vaessen schreef:Maar we zijn oprecht begaan met wat klanten van ons vinden en kunnen er letterlijk wakker van liggen als we een ontvreden klant hebben. Op dit moment staan we op koopgids nummer 3 en balen daar goed van.


Intussen terug op 1 heb ik gezien, proficiat ;-) Lijkt me nu veel te makkelijk beinvloedbaar, de huidige positiebepaling, zoals je zelf al aangaf.

Naast de score zou men ook rekening moeten houden met het aantal reacties, ik zou een gewogen gemiddelde per 2 maand aanbevelen ipv over de laatste 10 metingen, eventueel met een ouderdomscoefficient. Vandaag is immersveel belangrijker dan verleden maand...
Steun ADDA - http://www.ankevo.com/ - Meer info via PB

Hulp nodig na vernieling dorpen door cycloon, zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22962

Blijf jezelf !
Avatar gebruiker
Dirk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1180
Geregistreerd: 29 maart 2004 15:47
Woonplaats: Brussel

Berichtdoor Urslau » 26 apr 2006 09:43

Ik weet nog goed hoe het was dat ik mijn nuvi kocht. Ik had al veel op deze site + forum gekeken. Zodoende wist ik al vrij snel welk apparaat voor mij geschikt zou zijn. Ik ga graag voor de laagste prijs, maar dan wel in een echte winkel.

We reden naar Moordrecht. Zoonlief was in slaap gevallen in de auto. Dus af en toe ging een van ons twee even kijken of hij nog sliep. Niet handig, want zo zit je toch een beetje met de hete adem in je nek. Maar jah, das onze fout. In de winkel was het (voor mijn idee) best druk. Er stond bij de deur een nummertjesautomaat. Dus meteen maar een nummertje trekken. Dan sta je toch een poosje te wachten. Kopje koffie erbij. Allemaal prima. Op een gegeven moment valt me op dat er toch een beetje verschillende doelgroepen zijn, die allemaal eigenlijk dezelfde uitleg vragen. De mensen die iets komen afhalen staan (relatief) lang te wachten en zijn zo weer weg. De automotive doelgroep heeft andere vragen dan de mensen die een wat uitgebreidere GPS zoeken en met kaarten en software aan de slag willen.

We zijn bijna aan de beurt en voor ons staat een stel die ook iets met een auto-GPS willen. De verkoper vertelt een verhaal wat wellicht ook deels voor ons interessant kan zijn. Ik volg echter niet het hele verhaal mede vanwege de drukte in de winkel. Als wij aan de beurt zijn, toont de verkoper ons de belangrijkste functies en opties. Ik denk dan gelijk: Hoevaak zal zo'n verkoper zijn verhaaltje vertellen op een dag, met ieder keer iets andere nuanceverschillen? Ondertussen voel ik de ogen van andere nog wachtende klanten in mijn rug, die ook snel aan de beurt willen zijn en denk ik: "Zou dat niet makkelijker/beter kunnen?" Zou het wellicht handiger zou zijn als de winkel wat wordt opgedeeld in verschillende zones met ieder uur bijvoorbeeld een soort algemene uitleg en dat de verschillen van alle toestellen even snel aan bod komen? Of dat je bijvoorbeeld tijdens het wachten je kan verdiepen in het volgen van een (powerpoint) presentatie?

Het punt is dat als je aan de beurt bent, wordt je geholpen en moet je met een keuze op de proppen komen. Liever zou ik eerst even willen snuffelen en de mogelijkheden willen zien en proberen. Om daarna een keuze te maken en dan met een concrete keuze naar de kassa te gaan. Maar de mogelijkheden om te snuffelen zijn wat beperkt in mijn ogen. De toestellen staan uitgestald, das prima. Maar ik miste wat vrijblijvende info om je in de hardwareverschillen en softwaremogelijkheden te verdiepen en de mogelijkheden van de toestellen ontdekken. En om iedereen persoonlijke aandacht te geven, daar is het misschien iets te druk voor, of ik maak me er te druk om. :roll: Overigens: ik heb nog geen beroep hoeven te doen op de service, dus kan ik er niet over oordelen, maar ik heb er een goed gevoel over. :wink:
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors
Avatar gebruiker
Urslau
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 8 maart 2006 11:58

Berichtdoor Goost » 26 apr 2006 10:57

Urslau schreef: Overigens: ik heb nog geen beroep hoeven te doen op de service, dus kan ik er niet over oordelen, maar ik heb er een goed gevoel over. :wink:


Hoi Etienne, ik heb helaas wel al een beroep op de service moeten doen. En geloof me die is goed. Ook de dienst na verkoop, vragen mbt je toestel is gewoonweg goed!!
Groeten,
Geert Oosterlinck
R1200GS LCA
Avatar gebruiker
Goost
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 27 nov 2005 14:39
Woonplaats: Terneuzen (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Berichtdoor Urslau » 26 apr 2006 12:07

Hoi Geert,

Ik heb ook geen reden om daaraan te twijfelen.
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors
Avatar gebruiker
Urslau
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 8 maart 2006 11:58

Berichtdoor Hans Vaessen » 27 apr 2006 19:58

Etienne.

Wat je omschrijft is zeer herkenbaar. Zeker bij grote drukte is het zelfs eerder regel dan uitzondering dat we even inventariseren of er meer mensen zijn met dezelfde wensen, zodat we dan kunnen combineren. Dat is vaak juist extra gezellig, en bovendien stelt een ander vaak vragen die je zelf nog niet bedacht had, maar achteraf toch wel had.

Toch vindt niet iedereen dat plezierig, zo weten we. Het kost vaak uiteindelijk zelfs ook meer tijd. Ook verschilt de omvang van de uitleg per toepassing. Motor- of outdoornavigatie is bijvoorbeeld meestal veel breder dan puur autonavigatie. De afwegingen bij de laatste zijn vaak juist weer individueler.

Al met al streven we ernaar ok een zodanige bezetting te hebben dat het in de praktijk allemaal een stuk sneller gaat dan je zou denken op het moment dat je binnenkomt. En bovendien een opstelling zodat je ook opvangt wat er rond gelijke of andere toepassingen vertelt wordt. Zo komt het wel eens voor dat iemand tijdens het wachten omslaat van een autosysteem naar een GPS60Cx. Omdat wandelen lust en leven is maar men nooit gehoord had van de mogelijkheden van GPS daarbij. En dat dat ook te combineren is met auto was al helemaal nieuw...

Ook het nummer-systeem is nieuw voor ons. Klinkt alsof je bij de bakker bent, en dat willen we eigenlijk niet. Maar stel je voor: je komt binnen in een volle winkel; gaat er ineens een deur open waaruit tien man komen die net allemaal als groep uitgebreide uitleg hebben gehad en nu dus ineens allemaal vóór jou zijn...
Het werken met nummers is dan toch prettiger; het geeft de bezoeker ook de vrijheid op rustig rond te kijken, mee te luisteren met de verhalen die er verteld worden, desnoods even buiten een peuk te roken. Zonder te kijken 'ik was voor of na jou binnen'. En de ervaringen tot dusver laten zien dat de wachttijd er nog korter door wordt ook... Vandaar die keuze. Maar allicht houden we de vinger aan de pols en houden ons aanbevolen voor suggesties ter verdere verbetering!

In concrete reactie op je suggestie: In Notter hadden we verleden jaar op de tafels ook een text liggen met de uitnodiging om gevragd om ongevraagd gewoon aan te schuiven bij een uitleg die past bij jouw vraag. In de gezellige sfeer die de winkel kenmerkt kan dat prima, maar het helpt om dat met zo'n tekst als 'gebruikelijk' te benoemen'; maakt het nog wat losser. We zullen kijken of we dat, ondanks de 'nummertjes' misschien niet toch moeten toevoegen.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Berichtdoor elsinga » 27 apr 2006 20:17

Die powerpoint presentatie is overigens wel een leuk idee... met daarop een presentatie van de meesta gangbare toestellen met hun meest voorkomende gebruiksdoeleinden/doelgroepen of zo. En een uitnodiging om aan te schuiven bij een stukje uitleg bijvoorbeeld.

(ik begin al creatief te worden! ;))
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook
Avatar gebruiker
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 10102
Geregistreerd: 8 jun 2004 14:00
Woonplaats: N52 55.981 E5 51.058

Berichtdoor ls2 » 26 jun 2008 18:48

Mijn 2 centen mbt. dit onderwerp.

Was dan uiteindelijk naar Moordrecht gegaan voor wat informatieve uitleg ondanks de hoeveelheid info op internet kon ik door de bomen het bos niet meer zien.

Heb een werkelijk meer dan prima uitleg gehad van een van de verkopers daar (het was doordeweeks erg vroeg en geen klanten waardoor ik mij goed kon concentreren op de uitleg).

Ben met de hoeveelheid info naar huis gegaan en een week later mijn eerste gps gekocht.

De winkel was erg druk zoals in deze topic beschreven.
Persoonlijk baal ik daar van, maar wilde persé bij de persoon die de uitleg had gegeven ook daar mijn besluit kenbaar maken.
Perslot van rekening kwam ik alleen maar mijn gps ophalen ....

Ook hier weer een prima uitleg ondanks dat ook het personeel ziet hoe druk het is heb ik nooit de indruk gehad dat je wordt weggewerkt .....

Hoe druk het ook was één ding is erg opvallend van alle medewerkers krijgt de klant krijgt de uitleg die hij/zij nodig heeft.

In één woord fantastisch.

Dat maakt het verschil mi. met internetwinkels.

Die uitleg en (after)service.

Ik zal ongetwijfeld nog wel eens komen voor vragen oid. en heb geen moment twijfel dat ik met een kluitje het riet wordt ingestuurd.

Hulde.
ls2
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 28 dec 2007 11:13

Berichtdoor ECM » 26 jun 2008 19:09

Jeetje. Een draadje uit 2005 tot leven brengen.
Hulde



(ik voel me gelijk weer oud) :wink:
http://garminzumo.wikispaces.com/

De REAGEER knop staat links onderaan mocht je die gemist hebben :wink:
Avatar gebruiker
ECM
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 4871
Geregistreerd: 30 jul 2006 12:54
Woonplaats: Op en langs de A12

Berichtdoor Jacob_Bax » 26 jun 2008 19:14

2006

En kwaliteit wordt per dag en per persoon gemeten.
Laatst bijgewerkt door Jacob_Bax op 26 jun 2008 19:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap, Virb.
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
Avatar gebruiker
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 6891
Geregistreerd: 7 mei 2006 14:48
Woonplaats: Gorinchem

Berichtdoor ECM » 26 jun 2008 19:16

Geplaatst: 9 Jun 2005 21:59

:wink:

Het is trouwens akelig stil geworden met de Notter weblog......... :roll:
überhaupt met de Notter medewerkers op hun eigen forum. Zijn jullie d'r nog, of laat je het forum over aan "ons". :roll:
http://garminzumo.wikispaces.com/

De REAGEER knop staat links onderaan mocht je die gemist hebben :wink:
Avatar gebruiker
ECM
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 4871
Geregistreerd: 30 jul 2006 12:54
Woonplaats: Op en langs de A12

Berichtdoor ls2 » 26 jun 2008 19:36

2006

Oei :oops:

Ehh, maarre da's toch niet zo belangrijk.

Het was gewoon mijn 2 centen mbt. het onderwerp.
ls2
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 28 dec 2007 11:13

Berichtdoor ECM » 26 jun 2008 19:43

Tuurlijk niet. Het is als gepost als een compliment naar Waypoint, en zo leest het ook :lol:
En dat is natuurlijk erg leuk voor ze op hun eigen forum :wink:
http://garminzumo.wikispaces.com/

De REAGEER knop staat links onderaan mocht je die gemist hebben :wink:
Avatar gebruiker
ECM
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 4871
Geregistreerd: 30 jul 2006 12:54
Woonplaats: Op en langs de A12

Berichtdoor Dirk » 27 jun 2008 11:59

ECM schreef:
Geplaatst: 9 Jun 2005 21:59

:wink:

Het is trouwens akelig stil geworden met de Notter weblog......... :roll:
überhaupt met de Notter medewerkers op hun eigen forum. Zijn jullie d'r nog, of laat je het forum over aan "ons". :roll:


Hehe... laten we de test doen :-) als we een paar concurenten zoudenvernoemen hebben we zo reactie van Notter medewerkers ;-)
Steun ADDA - http://www.ankevo.com/ - Meer info via PB

Hulp nodig na vernieling dorpen door cycloon, zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22962

Blijf jezelf !
Avatar gebruiker
Dirk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1180
Geregistreerd: 29 maart 2004 15:47
Woonplaats: Brussel

Berichtdoor VFROOD » 27 jun 2008 13:17

Wie zou je willen noemen dan?

De ANWB?
GPSSHOP.NL?
Halfords?

Hmmmz net even gekeken..... Notter is sinds 2006 gezakt naar plaats 4.....

gps-koopgids.nl schreef:Een vista hcx aangeschaft. Scherpe prijs en een zeer goed afhandeling van de bestelling. Helaas is de support slecht op e-mail wordt niet gereageerd en dat is de enige manier om support te krijgen.
Scores van deze gebruiker op 02-04-2008:
Assortiment: 4 Prijzen: 4 Service/klantvriendelijkheid: 1 Site: 2



Ben benieuwd of dit ook reacties oplevert :)
garmin 2610 op RODE vfr vtec en zumo 660 op dezelfde motor.
Op het rechte stuk kan iedereen te hard. Het gaat om de bochten!
VFROOD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 672
Geregistreerd: 11 jun 2005 00:46
Woonplaats: Prov. Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar WayPoint Weblog

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast