Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Nuvi 1340 dood

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.

Nuvi 1340 dood

Berichtdoor FastFolkert » 1 sep 2016 21:52

Mijn trouwe Garmin Nuvi 1340 navigatiesysteem start plots niet meer op; het blijft hangen in het Garmin logo-scherm. Power off werkt wel, maar dat is dan ook alles. SD kaart eruit helpt ook niet.
Ook is het ding niet meer via USB door de PC te benaderen, vermoedelijk omdat hij niet volledig opstart.

Dus: wie heeft tips hoe dit aan te pakken? Eventueel wil ik 'm open maken maar er zit uiteraard geen enkel zichtbaar schroefje in het ding.

Bedankt alvast!
Blauwe Etrex Legend (2003, verkocht) - Etrex Legend HCx (2006, ATB) - GPSMap 60CSx (2008, te voet) - Nuvi 1340 (2010, auto) - Oregon 600 (2014, wederhelft) - diverse kaarten
FastFolkert
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:25
Woonplaats: ongeveer N 52 20.000; E 006 38.000

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor Hervelt » 1 sep 2016 22:07

Dan zal open maken ook weinig zin hebben.
Heb je al een harde reset geprobeerd ?
Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 478
Geregistreerd: 22 mei 2015 17:30
Woonplaats: Breda

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor FastFolkert » 1 sep 2016 22:43

Yep, reset dmv. power on en touchscreen rechtsonder indrukken. Werkt niet helaas want de Nuvi hangt al voordat het touchscreen actief wordt.
Blauwe Etrex Legend (2003, verkocht) - Etrex Legend HCx (2006, ATB) - GPSMap 60CSx (2008, te voet) - Nuvi 1340 (2010, auto) - Oregon 600 (2014, wederhelft) - diverse kaarten
FastFolkert
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:25
Woonplaats: ongeveer N 52 20.000; E 006 38.000

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor Hervelt » 1 sep 2016 22:47

Misschien dat er nog een andere manier is om een harde reset te forceren.
Wellicht niet van Waypoint ? Anders kun je zeker daar eens informeren.
(Aangezien ik zie dat je meerdere GPS-en hebt, heb ik het vermoeden dat je zeker wel bekend bent met - of klant bent bij - Waypoint)
Edit: stom van me.., het staat zelfs bij je naam.
Laatst bijgewerkt door Hervelt op 2 sep 2016 19:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 478
Geregistreerd: 22 mei 2015 17:30
Woonplaats: Breda

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor FastFolkert » 1 sep 2016 23:06

Klopt, deze komt ook uit Notter; maar mijn ervaring is dat er bij dit soort fora vaak meer kennis zit. WP is niet meer wat ze 10 jaar terug waren, helaas.
Blauwe Etrex Legend (2003, verkocht) - Etrex Legend HCx (2006, ATB) - GPSMap 60CSx (2008, te voet) - Nuvi 1340 (2010, auto) - Oregon 600 (2014, wederhelft) - diverse kaarten
FastFolkert
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:25
Woonplaats: ongeveer N 52 20.000; E 006 38.000

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor HaWee » 1 sep 2016 23:22

kennis zit hier veel, maar niet zo veel van dode gps 'en gelukkig :wink:
en Notter heeft een TD met Garmin certified medewerker(s) dus ik zou dat zeker proberen.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 19907
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor FastFolkert » 3 sep 2016 15:01

Toch ff bij Notter langsgeweest en de TD daar heeft 'm weer weten te resetten.
Kostte wel 15,- (ondanks dat ik vantevoren had gezegd er geen geld aan te willen spenderen....); maar vooruit; het werkt weer.
Blauwe Etrex Legend (2003, verkocht) - Etrex Legend HCx (2006, ATB) - GPSMap 60CSx (2008, te voet) - Nuvi 1340 (2010, auto) - Oregon 600 (2014, wederhelft) - diverse kaarten
FastFolkert
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:25
Woonplaats: ongeveer N 52 20.000; E 006 38.000

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor Hervelt » 3 sep 2016 21:02

Wat had je dan willen doen als je er geen geld aan wilde spenderen ? Een nieuwe kopen ?
Ik neem aan dat ze er toch even serieus mee bezig zijn geweest. Voor even kijken zullen ze heus niet gelijk de rekening presenteren.
Maar in ieder geval kun je nu weer een hoop plezier beleven aan je Nuvi.., met dank aan Notter.
Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 478
Geregistreerd: 22 mei 2015 17:30
Woonplaats: Breda

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor FastFolkert » 5 sep 2016 12:00

Het gaat om het principe: als ik vantevoren duidelijk aangeef er niets in te willen investeren dan ga ik ervan uit dat als ze wel kosten maken; mij dat even vooraf vertellen.
Daarnaast heb ik daar in de afgelopen jaren 4 GPSsen gekocht, dus een beetje coulance was wellicht ook op z'n plaats geweest. Mij zijn ze iig. als klant kwijt.
Blauwe Etrex Legend (2003, verkocht) - Etrex Legend HCx (2006, ATB) - GPSMap 60CSx (2008, te voet) - Nuvi 1340 (2010, auto) - Oregon 600 (2014, wederhelft) - diverse kaarten
FastFolkert
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:25
Woonplaats: ongeveer N 52 20.000; E 006 38.000

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor HaWee » 5 sep 2016 13:38

-dus nu hoef je geen nieuwe gps te kopen
-en als je later toch een gps koopt koop je hem ergens anders
-en als die dan onverhoeds ver na de garantie dood gaat dan kun je hem weggooien want de nieuwe leverancier heeft niet de kennis van de Notter TD

volkomen logisch :wink:
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 19907
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor Hervelt » 5 sep 2016 18:00

Was je Nuvi voor jou al afgeschreven dan ?

Ik veronderstel dat je je verbazing cq klacht ook meteen tegen de verkoper hebt gezegd.
Een beetje coulance zou zeker wel wenselijk zijn maar misschien hebben ze je zelfs al gematst ?
Nou ja, in ieder geval lijkt e.e.a. niet helemaal goed gecommuniceerd, dus mogelijk heb je daar een punt.

(Kan me wel voorstellen dat je je misschien wat bekocht voelt maar de ervaring in het algemeen is nog steeds zeker positief. Af en toe komen er wat negatievere ervaringen langs. Soms a.g.v. nieuw personeel of miscommunicatie. Je moet er ook geluk mee hebben en vaak wordt e.e.a. dan alsnog rechtgetrokken.
Om dan te zeggen "mij zien ze niet meer" bereik je niets mee.)
Maar ok, je geeft ook aan weer blij te zijn dat je Nuvi het weer doet. :D
Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 478
Geregistreerd: 22 mei 2015 17:30
Woonplaats: Breda

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor FastFolkert » 6 sep 2016 16:27

Economisch was de Nuvi afgeschreven na 6 jaar. Ik had me zelfs al lichtelijk verheugd op een nieuwe TT met TMC ontvanger :(

Mijn lichte onvrede met WP is gegroeid over de jaren. Ik was al klant toen ze nog "vanuit de boerderij" hun spullen verkochten met de daarbij behorende persoonlijke aandacht. Voorbeeld: Een aantal jaar later ging de rubberrand van mij Legend los en wilde WP niets doen. Een mail naar Garmin NL resulteerde erin dat ik gratis een gloednieuwe Legend van Garmin NL kreeg! Op dat moment wist ik dat WP ook maar gewoon een dozenschuiver is (waarbij je overigens pas de "dozenschuiver-prijs" betaalt als je daar specifiek om vraagt...)

Nogmaals, dit is geen WP bashen, integendeel, maar ze zijn in mijn ogen niets "meer" dan de gemiddelde webwinkel, behalve de eigen TD dan. En voor eventuele vervolg-aankopen kan ik als redelijk kundige klant, overal terecht.

Overigens raken we behoorlijk OT zolangzamerhand.
Blauwe Etrex Legend (2003, verkocht) - Etrex Legend HCx (2006, ATB) - GPSMap 60CSx (2008, te voet) - Nuvi 1340 (2010, auto) - Oregon 600 (2014, wederhelft) - diverse kaarten
FastFolkert
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:25
Woonplaats: ongeveer N 52 20.000; E 006 38.000

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor Hervelt » 6 sep 2016 18:35

FastFolkert schreef:Economisch was de Nuvi afgeschreven na 6 jaar. Ik had me zelfs al lichtelijk verheugd op een nieuwe TT met TMC ontvanger :( .

Je bedoelt TT Traffic ?
TMC is allang achterhaald. Zeker in NL.
Traffic wordt om de paar minuten geactualiseerd en zit er tegenwoordig al regelmatig LifeTime gratis bij.
Overigens ben ik niet zo kapot van de nieuwe TomTom generaties. Wel handige opties en ook LifeTime kaarten en services, dat is een pre.
Maar de gebruiksvriendelijkheid vind ik met de huidige user-interface mijlenver achterblijven t.o.v. de oudere generatie (zeg maar, de TT Home generatie)
Gebruik zelf in de auto een oudere GO, die kan ik tenminste al rijdende met een paar tikken instellen. Hoef je bij de nieuwe niet te proberen.
Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 478
Geregistreerd: 22 mei 2015 17:30
Woonplaats: Breda

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor Eric » 7 sep 2016 09:46

Economisch was de Nuvi afgeschreven na 6 jaar. Ik had me zelfs al lichtelijk verheugd op een nieuwe TT met TMC ontvanger :(

Ah, dus daar wringt de schoen. Bij deze kan ik je aanbieden dat je 2x het reparatiebedrag terug kunt krijgen wanneer je een TomTom of Garmin komt kopen.
Daarbij moet je dan wel beloven dat je de Nuvi weggeeft aan iemand die hem goed kan gebruiken.

Eigenlijk wilden we hier niet op reageren, maar we doen het toch en dan ook maar erg uitgebreid.

We zijn inderdaad niet meer hetzelfde zijn als 10 jaar geleden, niet iedereen woont in de buurt van Notter en voor veel mensen is dat toch wel erg ver weg. Zeker wanneer je er voor service heen moet. Met 6 winkels (misschien volgend jaar wel 7) in Nederland zijn we voor veel meer mensen beter bereikbaar zodat we iedereen persoonlijk kunnen helpen. Dat lijkt ons veel beter dan alleen maar met een website te werken. Maar zo'n netwerk kost natuurlijk wel veel meer.
Het liefst zouden wij alle service gratis doen, maar de 3 heren die alleen maar voor servicedoeleinden in Notter lopen doen het zelf niet gratis :-). Die willen wel graag elke maand hun salaris ontvangen.
De prijzen in onze winkels proberen we zo concurrerend mogelijk te houden. We zijn niet altijd de goedkoopste maar zeker niet de duurste.
Natuurlijk houden wij daar wat aan over en daarmee kunnen we de salarissen, panden, energie etc. betalen.
En daarmee geven wij ook zoveel mogelijk service, hebben een eigen helpdesk, reparatiedienst, onderhouden dit forum en nog veel meer.
Dat wordt allemaal betaald uit de marge die wij bij de verkoop nog maken.
Soms zijn er klanten die aangeven dat ze daar geen gebruik van hoeven en willen maken. Zij hebben liever de laagste prijs die er mogelijk is. Wanneer er andere winkels zijn die dat product voordeliger verkopen dan gaan wij daarin mee in de vorm van een laagste prijs garantie.
Wij zetten dan LPG op de factuur en leggen uit wat dit betekent.
Folkert check je factuur 1403668 en 907471 maar eens. Wanneer je dan toch een probleem hebt sturen we je echt niet weg maar proberen te helpen.
Maar tegenover alle andere klanten die wel de normale prijs willen betalen is het dan niet eerlijk wanneer we de service dan ook gratis doen.
En volgens mij vragen wij ook in zulke gevallen echt niet de hoofdprijs.
We doen er alles aan om de klant te helpen.
Van de Legends hebben we jarenlang rubberbandjes vervangen, tot het moment kwam dat Garmin geen bandjes meer had. We hebben nog tijden wat geprobeerd met bandjes van dummies, maar op een gegeven moment is het voor ons over. Er zijn kennelijk gevallen geweest dat Garmin zelf nog wel alternatieven bood maar buiten garantie is dat eigenlijk nooit gratis.

Voor wie nog zin heeft om verder te lezen even ter illustratie. De good old GPSMAP60 serie (kwam ruim 10 jaar geleden op de markt), degelijk toestel maar wanneer hij een paar keer hard valt dan is een intern frame gebroken. Zolang je het toestel niet openmaakt is er weinig aan de hand. Maar na openen kun je hem niet meer dichtschroeven. Dus bij een defect moet het frame vervangen worden. Garmin levert die frame’s niet en in dummy’s zitten ze niet. Via inruilers, ebay en zoveel mogelijk andere kanalen hebben we die frame’s verzameld om te gebruiken bij reparaties. Maar die kanalen zijn inmiddels opgedroogd. Maar de wonderdokters van onze TD hebben een oplossing gevonden. Middels 3D printen we tegenwoordig zelf die frame’s.
En er komen nog wekelijks klanten met een GPSMAP 60 aan de balie van de TD.
Alleen in de maand augustus hebben we nog 6 GPSMAP60CSx'en ingenomen.
Het eerste exemplaar hebben we niet kunnen herstellen, we hebben het toestel opengemaakt, het frame vervangen, contacten gereinigd, oude firmware geladen, maar helaas geen succes, kosten € 0,-
2e toestel: Batterijen hebben gelekt, zuur tot op de print. Alles zo goed mogelijk proberen te reinigen, 2e hands achterwand geplaatst alles getest en voor zover we kunnen testen werkt het toestel weer kosten € 30,-
3e toestel (uit 2008): Ook batterijen gelekt, hierbij ook de achterwand en batterijdeksel vervangen, software bijgewerkt. Kosten € 30,-
4e toestel: Toestel start vaak niet goed op, batterijdeksel kapot. Toestel gereset en getest, problemen lijken verholpen. Kosten alleen batterijdeksel € 12,-
5e toestel: Aan/uit knop defect, tevens frame defect. Frame vervangen, rubber kap vervangen, kosten € 37,50
6e toestel moet nog gerepareerd worden, is net binnengekomen, maar waarschijnlijk moet het frame ook vervangen worden

Bij iedere andere winkel en bij Garmin zouden deze toestellen allemaal de prullenbak in zijn gegaan, maar niet bij WayPoint.

Ik moest het toch even kwijt.

Eric
Avatar gebruiker
Eric
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 208
Geregistreerd: 9 feb 2004 21:42
Woonplaats: Notter

Re: Nuvi 1340 dood

Berichtdoor FastFolkert » 7 sep 2016 13:37

Eric, je hebt een PM.
Blauwe Etrex Legend (2003, verkocht) - Etrex Legend HCx (2006, ATB) - GPSMap 60CSx (2008, te voet) - Nuvi 1340 (2010, auto) - Oregon 600 (2014, wederhelft) - diverse kaarten
FastFolkert
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:25
Woonplaats: ongeveer N 52 20.000; E 006 38.000

Volgende

Keer terug naar Garmin Nuvi-serie (en i- en C-serie)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten