Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Enkele vragen over de tomtom rider 2.

Wie kent TomTom niet?
De 300/500 en 700 voor de auto, de Rider voor de motor.

Enkele vragen over de tomtom rider 2.

Berichtdoor kemp » 30 maart 2010 09:21

Beste navi-experts,

ik heb enkele vragen over een tomtom rider 2 die ik ondanks het frequent en grondig uitpluizen van onder andere dit forum niet helemaal helder krijg.

1) ik heb het programma "tyre" gedownload en er een beetje mee gespeeld en daar kreeg ik vrij snel een aardige route mee gemaakt. Zit er nog veel verschil met de route die je op tyre hebt gemaakt en de route die de rider 2 uiteindelijk voor je uitstippelt?

2) ik lees frequent dat wordt aangeraden om na aankoop van een navigatiesyteem zo snel mogelijk een backup van je systeem te maken. Nu heb ik daar een vraag over, ik lees ook dat je binnen 30 dagen na activeren van je tomtom een meest recente kaartupdate kunt ophalen bij tomtom. Maar moet je nu die backup maken na of voor het downloaden van die meest recente update?

3) ik lees dat de oplader cq houder van de tomtom rider 1 op de motor niet al te goed is en dat het navigatiesysteem er uit kan vallen en/of dat de contactpunten van het oplaadsysteem snel slijten en/of beschadigen. Nu heb ik ook gelezen dat dat probleem bij de rider 2 zou zijn opgelost. Klopt dat? Zit die wel goed vast in zijn steun/motoroplader? En zo ja, waarom levert tomtom dan nog zo'n bevestigingsriem bij de rider 2 om hem te zekeren? Is dat dan wel nodig, want heel fraai ziet dat er niet uit, zo'n extra riem aan je systeem. Is het bij de rider 2 nog aan te raden om voor de "Wunderlich Extrem Halter für TOMTOM Rider II" te gaan? Of kun je hem veilig in de originele houder vastzetten? En wat is jullie ervaringen met de steunen van BikePenR uit Drunen, zoals de ST2? Een aanrader of net niet, want goedkoop zijn ze in ieder geval niet.

4) er is een toepassing te downloaden die je op je rider 2 kan zetten en die "overleap" of iets in die trant heet, daarmee zou je waypoints kunnen overslaan. Maar zit die mogelijkheid niet al standaard op een rider 2? En zo niet, is het aan te raden om "overleap" op je rider 2 te zetten?

5) heeft "http://houghi.org/tomtom/" nog toegevoegde waarde boven "tyre"?

6) En is "ITN conv" beter of minder goed dan "tyre"? Zijn het alternatieven voor elkaar of vullen ze elkaar aan?

7) kun je bij de rider 2 "herberekenen" uitzetten, of is dat helemaal niet nodig als je een route wilt uploaden en rijden met je rider 2?

8 ) de keuze op motornavigatiegebied is in feite zo'n beetje beperkt tot 4 systemen op het moment als ik het goed begrijp. De Garmin Zumo 550, de Zumo 660, de Zumo 220 en de Tomtom Rider 2. Nu heb ik wel eens met een vrij recente Garmin autonavigatie genavigeerd - ik weet niet meer precies welk type, wel een breedbeeld - en ik vond het een fraai en degelijk ogend apparaat, maar de navigatie instructies en de gebruiksvriendelijkheid konden mij niet meteen overtuigen. Ik persoonlijk vond een eenvoudige Tomtom One duidelijkere aanwijzingen geven en prettiger in het gebruik. Intuïtiever. Nu wordt er regelmatig geschreven dat je met de Zumo veel meer zou kunnen dan met de Rider 2, maar ik ben er tot nu toe niet precies achter gekomen wat dan precies. Ik heb wel begrepen dat je bij de rider 2 beperkt bent in een aantal van maximaal 48 waypoints per route en bij garmin niet. Maar dat dat te ondervangen zou zijn door je route als het ware op te knippen. Persoonlijk hoef ik geen mogelijkheden tot het opslaan en tonen van foto's of het afspelen van muziek op een navigatiesysteem. Wel belangrijk vind ik het kunnen horen van auditieve instructies via een headset. Bellen via bluetooth en het navigatiesysteem is wel prettig denk ik en dat schijnt de zumo 220 weer niet te kunnen. Rijbaanassistentie is we aardig, maar ik denk nuttiger in de auto waarmee je meer op de snelweg zit dan op de motor. De rider 2 schijnt dit weer niet te hebben meen ik. Ook heb ik begrepen dat er behoorlijk wat problemen zijn met en bugs zitten in de software van de Zumo 660. Hoe is het wat dat betreft gesteld met de rider 2? En welke kaarten zijn beter, die de zumo gebruikt of die de rider 2 gebruikt, of maakt het niet uit? Ook heb ik gelezen dat de mogelijkheden van mapsource dermate uitgebreid zijn en/of het programma zodanig ingewikkeld is dat er zelfs cursussen over worden gegeven. Ikzelf wil gewoon rustig een aantal waypoints neer kunnen zetten, op die manier een route maken en hem vlot kunnen uploaden in het navigatiesysteem om vervolgens te gaan rijden. Is "tyre" daar niet al goed genoeg voor of is mapsource echt een nuttige uitbreiding op dat gebied?

9) de rider 2 is reeds sinds 2007 op de markt, is het daarom een verouderd en achterhaald systeem in vergelijking met de Zumo's (vooral dan in vergelijking met de jongere 660 en de nieuwe 220)? Raden jullie het me af om een rider 2 aan te schaffen? Komt Tomtom eigenlijk nog met een rider 3 of hebben ze geen interesse meer in motorfietsnavigatie? Of is de rider 2 nog altijd competitief in vergelijking met de Zumo's?

10) autonavigatiesystemen van tomtom komen vrij vaak erg goed uit testen en dan vooral met de argumentatie dat de systemen erg goed zouden zijn op het vlak van de "essentials": het navigeren, de kaarten en het bedieningsgemak. Ik persoonlijk vind die drie facetten ook het belangrijkste van een navigatiesysteem. Extra gadgets waar ik toch niet veel mee doe, wegen dus voor mij niet zo zwaar (zoals MP3 afspeel mogelijkheid, foto's bezichtigen, ect, etc). Sterker nog, ik zou ze liever niet dan wel op een navigatiesyteem willen hebben.

Het zijn een heleboel vragen, ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen en ik ben ook benieuwd naar eventuele aankoopadviezen. Een autonavigatiesysteem op een motor zetten, doe ik vooralsnog liever niet.

Zoals jullie wellicht merken heb ik op het moment een lichte voorkeur voor tomtom, maar die voorkeur is voornamelijk gebaseerd op mijn ervaringen met autonavigatie.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Kemp :mrgreen:
kemp
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 28 maart 2010 23:54
Woonplaats: de kempen

Berichtdoor Frank » 30 maart 2010 09:33

Als je in de Kempen woont is Waypoint in Vessem erg dichtbij. Waarom breng je daar niet eens een bezoekje en laat je uitgebreid voorlichten? Daar kan je ook de diverse Garmin produkten in "levende lijve" zien en bekijken.
Deskundigheid is boven iedere twijfel verheven, wat mij betreft. En ze zijn echt niet pusherig om jou snel iets te verkopen!
Groeten,
Frank

BMW F800GT + Zumo 590 + GPSmap 62s + Edge 820
Avatar gebruiker
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:36
Woonplaats: Geldrop

Berichtdoor kemp » 30 maart 2010 10:03

Frank schreef:Als je in de Kempen woont is Waypoint in Vessem erg dichtbij. Waarom breng je daar niet eens een bezoekje en laat je uitgebreid voorlichten? Daar kan je ook de diverse Garmin produkten in "levende lijve" zien en bekijken.
Deskundigheid is boven iedere twijfel verheven, wat mij betreft. En ze zijn echt niet pusherig om jou snel iets te verkopen!


Dank je Frank, dat is sowieso een goed idee, maar voordat ik dat doe probeer ik me eerst wat in te lezen en daarbij ben ik ook erg benieuwd naar de ervaringen en antwoorden van actuele gebruikers die geen financieel belang hebben bij hun adviezen en verhalen. En daarmee wil ik niet zeggen dat alle verkopers per definitie helemaal niet objectief zijn, maar het is altijd goed om als consument een beetje beslagen ten ijs te komen.
kemp
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 28 maart 2010 23:54
Woonplaats: de kempen

Re: Enkele vragen over de tomtom rider 2.

Berichtdoor Mr. M » 30 maart 2010 12:06

Beste navi-experts,

ik heb enkele vragen over een tomtom rider 2 die ik ondanks het frequent en grondig uitpluizen van onder andere dit forum niet helemaal helder krijg.

1) ik heb het programma "tyre" gedownload en er een beetje mee gespeeld en daar kreeg ik vrij snel een aardige route mee gemaakt. Zit er nog veel verschil met de route die je op tyre hebt gemaakt en de route die de rider 2 uiteindelijk voor je uitstippelt?

Nee, bijna niet, beide TeleAtlas kaarten. Soms klein verschil


2) ik lees frequent dat wordt aangeraden om na aankoop van een navigatiesyteem zo snel mogelijk een backup van je systeem te maken. Nu heb ik daar een vraag over, ik lees ook dat je binnen 30 dagen na activeren van je tomtom een meest recente kaartupdate kunt ophalen bij tomtom. Maar moet je nu die backup maken na of voor het downloaden van die meest recente update?

Meteen maken via je TTHome en je Verkenner

3) ik lees dat de oplader cq houder van de tomtom rider 1 op de motor niet al te goed is en dat het navigatiesysteem er uit kan vallen en/of dat de contactpunten van het oplaadsysteem snel slijten en/of beschadigen. Nu heb ik ook gelezen dat dat probleem bij de rider 2 zou zijn opgelost. Klopt dat? Zit die wel goed vast in zijn steun/motoroplader? En zo ja, waarom levert tomtom dan nog zo'n bevestigingsriem bij de rider 2 om hem te zekeren? Is dat dan wel nodig, want heel fraai ziet dat er niet uit, zo'n extra riem aan je systeem. Is het bij de rider 2 nog aan te raden om voor de "Wunderlich Extrem Halter für TOMTOM Rider II" te gaan? Of kun je hem veilig in de originele houder vastzetten? En wat is jullie ervaringen met de steunen van BikePenR uit Drunen, zoals de ST2? Een aanrader of net niet, want goedkoop zijn ze in ieder geval niet.

Bij 2 opgelost, mijn vienden rijden allemaal zonder koortje

4) er is een toepassing te downloaden die je op je rider 2 kan zetten en die "overleap" of iets in die trant heet, daarmee zou je waypoints kunnen overslaan. Maar zit die mogelijkheid niet al standaard op een rider 2? En zo niet, is het aan te raden om "overleap" op je rider 2 te zetten?

Absoluut!!

5) heeft "http://houghi.org/tomtom/" nog toegevoegde waarde boven "tyre"?

Bijna niet, zie het een extraatje

6) En is "ITN conv" beter of minder goed dan "tyre"? Zijn het alternatieven voor elkaar of vullen ze elkaar aan?

Aanvullend, ik gebruik beide. ITN is wat sneller. Tyre ook perfect voor POI-beheer.

7) kun je bij de rider 2 "herberekenen" uitzetten, of is dat helemaal niet nodig als je een route wilt uploaden en rijden met je rider 2?

Neen en nergens voor nodig in jouw geval


8 ) de keuze op motornavigatiegebied is in feite zo'n beetje beperkt tot 4 systemen op het moment als ik het goed begrijp. De Garmin Zumo 550, de Zumo 660, de Zumo 220 en de Tomtom Rider 2. Nu heb ik wel eens met een vrij recente Garmin autonavigatie genavigeerd - ik weet niet meer precies welk type, wel een breedbeeld - en ik vond het een fraai en degelijk ogend apparaat, maar de navigatie instructies en de gebruiksvriendelijkheid konden mij niet meteen overtuigen. Ik persoonlijk vond een eenvoudige Tomtom One duidelijkere aanwijzingen geven en prettiger in het gebruik. Intuïtiever. Nu wordt er regelmatig geschreven dat je met de Zumo veel meer zou kunnen dan met de Rider 2, maar ik ben er tot nu toe niet precies achter gekomen wat dan precies. Ik heb wel begrepen dat je bij de rider 2 beperkt bent in een aantal van maximaal 48 waypoints per route en bij garmin niet. Maar dat dat te ondervangen zou zijn door je route als het ware op te knippen. Persoonlijk hoef ik geen mogelijkheden tot het opslaan en tonen van foto's of het afspelen van muziek op een navigatiesysteem. Wel belangrijk vind ik het kunnen horen van auditieve instructies via een headset. Bellen via bluetooth en het navigatiesysteem is wel prettig denk ik en dat schijnt de zumo 220 weer niet te kunnen. Rijbaanassistentie is we aardig, maar ik denk nuttiger in de auto waarmee je meer op de snelweg zit dan op de motor. De rider 2 schijnt dit weer niet te hebben meen ik. Ook heb ik begrepen dat er behoorlijk wat problemen zijn met en bugs zitten in de software van de Zumo 660. Hoe is het wat dat betreft gesteld met de rider 2? En welke kaarten zijn beter, die de zumo gebruikt of die de rider 2 gebruikt, of maakt het niet uit? Ook heb ik gelezen dat de mogelijkheden van mapsource dermate uitgebreid zijn en/of het programma zodanig ingewikkeld is dat er zelfs cursussen over worden gegeven. Ikzelf wil gewoon rustig een aantal waypoints neer kunnen zetten, op die manier een route maken en hem vlot kunnen uploaden in het navigatiesysteem om vervolgens te gaan rijden. Is "tyre" daar niet al goed genoeg voor of is mapsource echt een nuttige uitbreiding op dat gebied?

48 punten geen probleem. Maar dat is peroonlijk.
Garmin heeft een steile leercurve, moet je echt tijd aan besteden.


9) de rider 2 is reeds sinds 2007 op de markt, is het daarom een verouderd en achterhaald systeem in vergelijking met de Zumo's (vooral dan in vergelijking met de jongere 660 en de nieuwe 220)? Raden jullie het me af om een rider 2 aan te schaffen? Komt Tomtom eigenlijk nog met een rider 3 of hebben ze geen interesse meer in motorfietsnavigatie? Of is de rider 2 nog altijd competitief in vergelijking met de Zumo's?

Voor algemeen gebruik, lees routes over de weg rijden nog steeds een concurrent.
Tomtom doet idd weinig meer voor de motorrijder.


10) autonavigatiesystemen van tomtom komen vrij vaak erg goed uit testen en dan vooral met de argumentatie dat de systemen erg goed zouden zijn op het vlak van de "essentials": het navigeren, de kaarten en het bedieningsgemak. Ik persoonlijk vind die drie facetten ook het belangrijkste van een navigatiesysteem. Extra gadgets waar ik toch niet veel mee doe, wegen dus voor mij niet zo zwaar (zoals MP3 afspeel mogelijkheid, foto's bezichtigen, ect, etc). Sterker nog, ik zou ze liever niet dan wel op een navigatiesyteem willen hebben.

Dan kiezen tussen tussen de Z220 en Rider.

Het zijn een heleboel vragen, ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen en ik ben ook benieuwd naar eventuele aankoopadviezen. Een autonavigatiesysteem op een motor zetten, doe ik vooralsnog liever niet.

Zoals jullie wellicht merken heb ik op het moment een lichte voorkeur voor tomtom, maar die voorkeur is voornamelijk gebaseerd op mijn ervaringen met autonavigatie.

Ik heb de rider 1 gehad en rij nu al twee jaar 50 Kkm met een 720 met tools als ttMaps, TripMaster, OffRoad navigator, etc.


Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

You're welcome


Kemp :mrgreen:
Avatar gebruiker
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2683
Geregistreerd: 5 feb 2007 18:04
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Frank » 30 maart 2010 12:13

Tja,

Je vraagt naar gebruikservaringen, en je weet; zoveel gebruikers, zoveel meningen. Een hoop zaken zijn écht persoonlijke voorkeuren, en kan je alleen maar zelf ervaren!

Ik ben bijzonder tevreden met mijn Garmin (wel een oudje: SP2610), als ik aan een nieuwe toe mocht zijn voor de motor kocht ik weer een Garmin. Voor de auto, simpelweg van A naar B, is een Tom-Tom-achtige goed genoeg. Op dit forum heb ik weinig lovends over de TT Rider (1 of 2) gezien, maar ja ik denk dat de Garmin fans hier in de meerderheid zijn.... :)

Wat betreft Mapsource: met een aantal simpele tips & trucs kan de gemiddelde gebruiker daar m.i. goed mee uit de voeten. Als je zelf veel routes wil maken en aanpassen, is wat meer achtergrondkennis nodig. Maar je hebt volgens mij echt geen cursus nodig om het programma op te starten en een route naar de GPS te sturen.
Tyre is een leuk alternatief, ik heb er nog niet zoveel ervaring mee, maar ook die kan routes in Garmin-formaat maken, toch?
Groeten,
Frank

BMW F800GT + Zumo 590 + GPSmap 62s + Edge 820
Avatar gebruiker
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:36
Woonplaats: Geldrop

Re: Enkele vragen over de tomtom rider 2.

Berichtdoor kemp » 30 maart 2010 18:37

Mr. M schreef:Ik heb de rider 1 gehad en rij nu al twee jaar 50 Kkm met een 720 met tools als ttMaps, TripMaster, OffRoad navigator, etc.


Bedankt voor de antwoorden Mr. M, erg nuttig. Als ik het goed begrijp rij jij dus al vele kilometers met een autonavigatiesysteem op je motorfiets. Dan ben ik benieuwd hoe je de bevestiging, de voeding en eventueel de behuizing (mbt weersinvloeden) hebt geregeld. En heb je ook geluid of alleen beeld? Is het apparaat goed bestand tegen de schokken en trillingen?
kemp
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 28 maart 2010 23:54
Woonplaats: de kempen

Berichtdoor kemp » 30 maart 2010 19:20

Frank schreef:Tja,

Je vraagt naar gebruikservaringen, en je weet; zoveel gebruikers, zoveel meningen. Een hoop zaken zijn écht persoonlijke voorkeuren, en kan je alleen maar zelf ervaren!

Dat is zo, maar het is toch wel aardig om te lezen hoe anderen de verschillende systemen ervaren.

Ik ben bijzonder tevreden met mijn Garmin (wel een oudje: SP2610), als ik aan een nieuwe toe mocht zijn voor de motor kocht ik weer een Garmin. Voor de auto, simpelweg van A naar B, is een Tom-Tom-achtige goed genoeg. Op dit forum heb ik weinig lovends over de TT Rider (1 of 2) gezien, maar ja ik denk dat de Garmin fans hier in de meerderheid zijn.... :)

Fijn dat je tevreden bent met je garmin, maar daarna stel je dat "voor de auto, simpelweg van A naar B, een tomtom-achtige goed genoeg zou zijn". Hiermee suggereer je toch dat jij op de motorfiets meer kan met een garmin (zumo) dan met een tomtom (rider). Maar wat dan, want routes maken (dus niet simpelweg van A naar B rijden) kan met een rider toch ook? Wat maakt voor jou dan de garmin voor op de motorfiets beter dan de tomtom? Daar ben ik benieuwd naar.

kemp
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 28 maart 2010 23:54
Woonplaats: de kempen

Berichtdoor Frank » 30 maart 2010 20:44

Wat mij zo goed bevalt aan de Garmin is de veelzijdigheid, ik maak ook veel routes met Mapsource en heb daar nog weinig verkeerds van gezien. Bovendien wissel ik nog al eens routes met anderen uit (en ja die hebben ook Garmins..). Ik heb geen ervaring met het routes maken met een TT Rider. om eerlijk te zijn.
Ik vind met name het kaartscherm van de SP2610 erg duidelijk en overzichtelijk. ik houd niet zo van de TT 'look', ik vind het toch een beetje druk.

Wat wel beter is van een TT is het invoeren van adressen op het toestel zelf. Daar is een SP2610 (en zijn voorgangers) wat minder gemakkelijk in. Maar dat is met de nieuwe generatie Zumo's ook opgelost.

Maar ik geef toe, als ik nu een nieuwe GPS zou kopen, zou ik (zelfs binnen het Garmin aanbod) toch ook moeite hebben met de keuze.....

Succes!
Groeten,
Frank

BMW F800GT + Zumo 590 + GPSmap 62s + Edge 820
Avatar gebruiker
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:36
Woonplaats: Geldrop

Re: Enkele vragen over de tomtom rider 2.

Berichtdoor Mr. M » 30 maart 2010 22:02

kemp schreef:...Als ik het goed begrijp rij jij dus al vele kilometers met een autonavigatiesysteem op je motorfiets. Dan ben ik benieuwd hoe je de bevestiging, de voeding en eventueel de behuizing (mbt weersinvloeden) hebt geregeld. En heb je ook geluid of alleen beeld? Is het apparaat goed bestand tegen de schokken en trillingen?


Ja hoor geen probleem in mijn geval.
De 720 zit met RAM spul op BMW:

Afbeelding

Afbeelding

Voeding via een 5V usb stekker:

Afbeelding

Afbeelding

Geluid via Audio jack out -> Scala BT Dongle die koppelt met de Scala Rider headset.

Met de Rider heb je dat niet nodig natuurlijk. Die paired zelf met de Scala Headset die erbij geleverd wordt.
Avatar gebruiker
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2683
Geregistreerd: 5 feb 2007 18:04
Woonplaats: Wageningen

Re: Enkele vragen over de tomtom rider 2.

Berichtdoor kemp » 5 apr 2010 19:43

Mr. M schreef:Ja hoor geen probleem in mijn geval.
De 720 zit met RAM spul op BMW:


Mr M, dat heb je handig aangepakt. Ik heb ook overwogen om een autonavigatiesysteem op vergelijkbare wijze te monteren, maar het heeft wel wat meer voeten in de aarde dan het monteren van bijvoorbeeld een rider 2.
kemp
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 28 maart 2010 23:54
Woonplaats: de kempen

Berichtdoor Mr. M » 5 apr 2010 20:09

Correct, maar ik houd wel van een experimentje :wink:
Avatar gebruiker
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2683
Geregistreerd: 5 feb 2007 18:04
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor kemp » 6 apr 2010 18:16

Mr. M schreef:Correct, maar ik houd wel van een experimentje :wink:


Hehehe.

Ik heb inmiddels de Rider 2 aangeschaft en hij is recent ook op mijn motor gemonteerd inclusief bikePenR steun 22ST2 blank geanodiseerd en cardo scala rider in mijn helm. Het werkt tot nu toe voortreffelijk, kan niet anders zeggen. Steun van bikePenR is degelijk en fraai, steun van tomtom die weer op de steun van bikepenr zit vastgemaakt maakt ook een robuuste indruk. Dat extra koordje lijkt me overbodig, je schuift de rider 2 van boven naar beneden in de steun waarna hij ook nog in een sluiting klikt. Zit gewoon vast. Heb er reeds met Tyre een paar routes op gezet en er ook al één gereden. Kan niet anders zeggen, dat het gewoon erg goed verliep. Zowel het maken van de route, als het op de Tomtom zetten van de route als het rijden van de route met de rider 2. Maar goed, het was natuurlijk nog maar één route, dus er zullen meer routes moeten worden gereden voordat je een betrouwbaar oordeel over het geheel kunt vellen. Tot nu toe in ieder geval erg tevreden. Heb gisteren ook "overleap" erop gezet. Ging ook goed. Of het werkt kan ik nog niet zeggen, ik heb er nog niet mee gereden.

Ben ook erg te spreken over de cardo scala rider. Ik vind het echt van toegevoegde waarde dat je de aanwijzingen ook gesproken door krijgt. Scheelt toch een hoop getuur op het scherm.

Heb ook twee backups van de software op DVD gemaakt.
kemp
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 28 maart 2010 23:54
Woonplaats: de kempen

Berichtdoor NAV » 7 apr 2010 19:58

kemp schreef: Ik heb inmiddels de Rider 2 aangeschaft .....


Bravo!
Avatar gebruiker
NAV
 
Berichten: 115
Geregistreerd: 6 jul 2008 09:31

Berichtdoor ludodg » 8 apr 2010 12:33

Mijn Rider 2 is ook besteld :)

Mijn argumenten waren zowat helemaal gelijk aan de jouwe, behalve dan dat ik er ook wel graag de optie bij gehad om naar muziek te kunnen luisteren.

Ook ga ik eens uitpluizen hoe ik er een tweede headset kan aan toevoegen voor mijn passagier.

Blij dat er nog mensen zijn die het gebruiksgemak van de TT kunnen apprecieren :)
ludodg
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 3 apr 2010 22:49

Berichtdoor Mr. M » 8 apr 2010 16:20

Gefeliciteerd. Zie http://www.mobilnova.com/MobilNova/en/

Media Center for TomTom extends all-in-one TomTom navigation systems into a portable video, MP3 Player, picture viewer, PDF reader and portable gaming console

All users of TomTom portable GPS navigation devices get a unique opportunity to watch movies, listen to music, play games and read PDF documents using Mobilnova Media Center for TomTom. Thanks to Mobilnova, a simple GPS navigator can be turned into a real entertainment Media Center with multimedia functions. Enjoy your favorite movies and MP3, when you travel. Over 20 games will help to pass your time in traffic jams or during the journey.
Avatar gebruiker
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2683
Geregistreerd: 5 feb 2007 18:04
Woonplaats: Wageningen

Volgende

Keer terug naar TomTom Rider en autonavigatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast