door Gerrit B » 23 okt 2007 22:31
Toen ik mijn GPSV (CS4) destijds 2e hands kocht bij Waypoint, wilde ik deze registreren (overzetten) op mijn naam. Dit deed ik toen op de 'oude' manier en toen kwam ik er achter dat de vorige eigenaar nóg een GPSV had geregistreerd als tweede toestel. Bij een update naar CS7 verdween deze tweede registratie uit beeld, en stond alleen de eerste door mij aangeschafte GPSV op mijn naam geregistreerd met CS7 (en dus met een tweede vrije unlock).
Nu heb ik een My Garmin account aangemaakt (op serienummer) en wat schetst mijn verbazing, de tweede GPSV van de vorige eigenaar staat nu ook onder mijn account geregistreerd.
(btw in my garmin wordt ook aangegeven dat ik geen toestellen geregistreerd zou hebben, wellicht komt dit doordat de vorige eigenaar de eerste registratie heeft gedaan)
Overigens staan ze wel netjes vermeld op de registratiepagina tesamen met alle verdere gegevens zoals sleutelcodes en kaartupdates
Als ik een volgende update wil doen en een unlockcode hiervoor aanvraag dan staat in het unlock venster ineens wel weer alleen mijn eigen toestel vermeld.
Ik heb nog niet uitgeprobeert of dit ook op gaat voor dat tweede toestel wat wel onder mijn account is geregistreerd (maar die ik niet heb), want ik wil tenslotte geen kaartmateriaal kunnen opwaarderen in een toestel dat ik niet eens heb.
Het is allemaal nogal verwarrend, ik vraag mij af of dit wel een normale gang van zaken is.
Mikkola heeft bij 'Software - update versie 9 beschikbaar' naar nu blijkt ook iets dergelijks bij de hand (gehad) en heeft daar tot nu toe geen antwoord op gekregen.
Gerrit
GPS V - Zumo 550 - CO 300 - VS1400