Sinds enkele weken heb ik de Edge 1000 met de voorgeïnstalleerde Garmin Cyclemap.
een zo op het oog uitgebreide kaart van Europa met veel detail. Het gerucht ging dat hij gebaseerd zou zijn op de OFM, niets is echter minder waar dan dat.
Gisteren mijn eerste route klaargemaakt voor de Edge, een route die ik al had en gemaakt was op de OFM, nieuwste versie.
De route was 125 km. Ik wilde overzetten naar de Edge toen ik een heldere ingeving had en dat was om het te laten herberekenen met de Garmin kaart eronder.
Nou dat leverde een gedrocht van een route van 145 km op. Bleek dat er veel punten in de Garmin Cyclemap moeilijk te plaatsen waren, en dat hij veel meer tussenpunten nodig heeft om dezelfde route te krijgen voordat hij hem op dezelfde manier berekent als met de OFM eronder.
m.a.w. Bij zowat al mijn routes heb ik een avondje knutselen nodig voordat ik ze op de Edge kan gebruiken.
vraag 1 is, is dit een herkenbaar beeld? zou ik eventueel de routes die ik al heb toch op de Edge1000 kunnen zetten zonder ze te herberekenen op de Garmin map.
vraag 2
Ik zit er dus aan te denken om de OFM weer op mijn SD-kaartje te zetten zodat ik weer gewoon op de Open Fiets Map kan rijden. Kan ik dat gewoon met Mapmanager doen, zonder dat de reeds aanwezige aanvullingen worden overschreven?
Dit is de inhoud van mijn SD-kaartje: